Hoe draad in naaimachine? *Eindelijk GELUKT*

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Anoniem

Hoe draad in naaimachine? *Eindelijk GELUKT*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:41

Bloos Ik heb een oude naaimachine gekregen die nog goed werkt, maar hoe doe je de onderdraad er ook al weer in (ht is alweer een jaartje of 10 geleden dat ik dat heb gedaan Knipoog )? Ik heb hem in het "hulsje" gedaan en die heb ik terug gestopt. Maar dit werkt dus niet. Hij springt er weer uit en de bovendraad raakt verstopt...

Iemand een idee?

Zo zit het nu:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-03 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:44

haha ja ik weet het Bloos

Heb je 'm door al die gleufjes gehaald in de zijkant van het hulsje?
Dan hou je het uiteinde van de bovendraad vast en draai je een paar slagen aan je draaiwiel. Dan komt je onderdraad mee omhoog, trek je het een eindje door en tadaaaa....
Klaar is Katrienepien Tong uitsteken

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:54

Ik heb de draad nu zo zitten, de gele pijl en puntjes wijzen de weg zoals ik de draad door heb getrokken:
Afbeelding

En dit er ingeduwd maar als ik nu aan het wiel draai knalt hij er uit en gaat de bovendraad in de knoop...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-01-03 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:03

klopt het 2 x dezelfde foto?
Heb je het spoeltje goed 'ingeklikt' ?

:evaw:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:03

Ik ben alleen een Singer gewend (hele oude en sinds kort een spiksplinter nieuwe). Daar moet je hem heen en weer door het gleufje doen (vlgs mij in 2 richtingen, maar dat weet ik dus niet zeker), daar staat een pijltje en dan met de bovendraad 1x naar beneden en op het hoogste punt een schaar oid eronderdoor halen om de draad naar boven te trekken. Deze ziet er heel anders uit... *me confuzed*

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:05

Sjimmy schreef:
klopt het 2 x dezelfde foto?


Bloos nu klopt het wel..

Ik heb het het zo stevig mogelijk er in geklikt. Hij zit er op zich stevig in.

Dit is een Decro trouwens, ziet er inderdaad aners uit dan een Singer. je hoeft niks met een schaar te doen (behalve de stof knippen..) en er staat geen pijltjes op.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:08

Je draad zit goed volgens mij, maar doe 'm eens precies achter dat lipje bij de een na laatste gele stip?

En draai je wiel eens de andere kant op? Als je achteruit draait loopt íe vast.

Dit bedoel ik dus niet banketstaaf, zo komt 't een beetje over geloof ik. Maar gewoon om te proberen?

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:13

Komt niet banketstaverig over hoor Petra. Ik zal het eens proberen. (kreeg trouwens net ook een ma8iltje dat ik vergeten ben de draad bij de naald door het haakje te halen op de 1e foto, dat heb ik intussen hersteld).

Ik ga het weer even proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:29

Ik kap er mee. Bleghh, Het lukt niet! En het ligt niet aan mij want ik hebin de winkel gezien dat hij het deed (motordingding was stuk) maar omdat ik een ander stoje aan elkaar wou zetten heb ik het oefenlapje er uit gehaald en toen ging het mis.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:31

Trek al je draden er eens uit? Blaas even goed schoon en try it nog een keer....
Ik zou het ook echt niet weten. Misschien dat Maurice ja kan helpen *Ijdele hoop van mij waarschijnlijk* Haha!

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:33

Ik heb alle draden er uit gehald en het opnieuw geprobeerd maar de onderdraad komt helemaal niet mee naar boven. Het is iets heel kleins en onbenulligs wat ik net fout doen. Maar wat??? (en Maurice er naar laten klijken heeft inderdaad geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen zin Haha!)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:34

Naaimachien mee naar de manege en mama laten kijken Haha!

:evaw:

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:40

Bij een singer moet hij hélemaal onder het klosje doorgehaald worden, dat doet de bovendraad automatisch, misschien dat je dat hier eerst moet doen, tenminste, als ik het goed zie moet hij tussen het lipje door ook nog 'onder' het klosje door kunnen. Verward
(En met de schaar is ook geen knippen, maar de draad er helemaal uit halen... )

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:47

Ik weet het!!!!!!

Je houdt de draad die door de boven naald gaat aan het uiteinde vast en je houdt hem voorzichtig vast,
Dan ga je met de handknop draaien (van je af volgens mij) en als het goed is trekt hij dan met een lus de onder draad door het gleufje omhoog,
dan moet hij goed zitten!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:48

Stiekem ben je nu wel een beetje spuit 11 sjuim Haha!

:evaw:

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:51

Jaja!
Hullie zijn jaloers!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:55

Sjimmy schreef:
haha ja ik weet het Bloos

Heb je 'm door al die gleufjes gehaald in de zijkant van het hulsje?
Dan hou je het uiteinde van de bovendraad vast en draai je een paar slagen aan je draaiwiel. Dan komt je onderdraad mee omhoog, trek je het een eindje door en tadaaaa....
Klaar is Katrienepien Tong uitsteken


Wat beschrijf ik hier dan, precies hetzelfde als jij *LOL*
Maar aan jou de eer hoor *LOL*

:evaw:


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:36

Sjimmy schreef:
Naaimachien mee naar de manege en mama laten kijken Haha!


Ha ha, ik zie me al gaan op de fiets...Mijn moeder heeft trouwens ook geen idee hoe het moet. De machine is van mijn schoonmoeder geweest en die weet het niet meer Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:50

Dan maar naar een naaimachine winkel gaan.... die weten het vast wel...

:evaw:

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 18:13

Je moet hem door dat ovale zwarte gaatje halen -daarvoor klik je hem tussen dat metalen veertje-, dat gat is nl. de plek waar de naald de draad gaat pakken! Als je de naaimachine goed is afgesteld wil het ook nog wel eens lukken door een paar keer goed aan het grote wiel (altijd naar je toe!) te draaien Succes!
(ik doe het trouwens met een Leeuewenstein) Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 18:26

Ik blijf iets pertinent fout doen. Hij pakt namelijk de draad niet op maar ramt na een paar tellen het hulsje er uit... Ik ga misschien maar even meelezer bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 18:46

Dit is echt erg Bloos Ik heb een meelezer gebeld die me haar telefoonnummer had gemailt (wat een aardige mensne zijn er toch!) en ze heeft het me geduldig uitgelegd. Maar het lukt me niet.

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 20:21

Wat voor merk is het? Is het een Bernina? Het lijkt nl precies op het systeem van mijn machine die staat te verstoffen in de kast Schijnheilig
Oeps, zie net dat het een Decro is Verward

Goedgekeurd onderschrift :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 20:24

Is de spanning van de bovendraad wel goed? Heb je daaraan geprobeert te draaien? Kan zijn dat de bovendraad te strak zit...

Heb je boven en onder dezelfde draad zitten?

Wat voor stof gebruik je, en wat voor naald?

En als je het spoeltje erinzet moet je wel het lipje vasthouden. En pas als de spoel erin zit, lipje loslaten...

Verder weet ik het eigenlijk ook niet... Verward
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 16-01-03 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Je suis Charlie.

Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 20:43

Sjuimpje schreef:
Ik weet het!!!!!!

Je houdt de draad die door de boven naald gaat aan het uiteinde vast en je houdt hem voorzichtig vast,
Dan ga je met de handknop draaien (van je af volgens mij) en als het goed is trekt hij dan met een lus de onder draad door het gleufje omhoog,
dan moet hij goed zitten!



Sinds wanneer heeft Sjuim verstand van naaien?? Tong uitsteken

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Akshay, BoJessie, corinec, Daphx93, GaitMonster, GoogleAdsense, linoleum, moeshie, Petra_O en 67 bezoekers