hebben jullie daar ook zo'n moeite mee??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-01 10:06

Nog maar een paar weekjes en dan ga ik op vakantie. Hartstikke leuk in principe, maar ik zal mijn paardje zooo ontzettend missen. Ik ga drie weken weg en wat als er iets gebeurt?? Ik zit ver weg, dus kan never 123 naar huis. Missen jullie jullie paarden nooit? Bij mij is het altijd extreem. Ik hou van reizen, maar elke keer mijn beest (en) achter laten valt mij altijd zwaar. Zucht, nou ja, ik ga gewoon genieten van m'n vakantie. Trouwens, wat zeur ik, het duurt nog even. (nou ja, 3 weken)
Maar wat wel positief is aan m'n vakantie: Ik ga een paar daagjes te paard rondtrekken! Dat is wel heel gaaf,kijken of ik nog olifanten ofzo zie. (ga naar zuid-afrika) Als ik leuke foto's heb zet ik ze op bokt!
groetjes Mirt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:11

Daar had ik ook altijd zo'n moeite mee...


Ik ga nu dus ook niet meer.

De eerste drie dagen gaat het wel maar daarna lijkt de tijd te kruipen, beetje zonde van het geld!
Ik miste mijn paarden, maar bovenal het gezelschap van de overige beestjes!
Dat 's avonds in hotel / appartement aankomen en dan die stilte... verschrikkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:13

Ja, ik vind het ook vreselijk om zo lang bij mijn paardje weg te gaan. Ik ga maar een week maar ik krijg al bibbers als ik er aan denk. Hij wordt goed verzorgd en komt er elke dag uit maar toch.... Ik heb het er gewoon echt niet op.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-01 10:18

gelukkig, ben niet de enige. Dacht al dat ik mij aanstelde.

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:20

Ja maak me ook altijd zorgen,zeker nu nadat ik 1paard verloren heb nadat ze haar been brak op de wei Verdrietig ,en vorig jaar mijn nieuw paard in de prikkeldraad hing.Ben dus geen moment gerust maak me voortdurend ongerust. Vele groetjes Lientje

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:24

ALs ik ga is dat maximaal een week, dit jaar waren het drie dagen...kan mijn beessies niet missen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:24

Nou, ben zelf dus 2 weken weggeweest en de eerste nachten dus allemaal over Iones gedroomd. Nu heb ik mijn paarden in vertrouwen achtergelaten en eenmaal op vakantie heb ik het goed naar mijn zin. MAar in de vertrekfase zit het mij nooit zo lekker. En er is voor mij altijd een reden om weer blij te zijn dat ik naar huis ga. 2 weken weg is voor mij ook wel het maximum. Ik vind vakantie thuis daarom ook heel fijn, kan ik fijn bij mijn paarden zijn en dan ben ik ontspannen.

moekoekoeJarig
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:27

Ik ben er ook niet dol op, nee. Maar mijn man is gek op vakantie, dus nu hebben we een compromis: het ene jaar gaan we wel en het andere niet. Party!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:30

Ik ga ook niet ieder jaar en als ik ga, maximaal een week. Langer kan ik niet bij mijn katten en paarden wegblijven hoor.

Gelukkig blijk ik dus niet de enige!

Groetjes Mieke

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 11:08

Ik mis mijn paard ook altijd als ik op vakantie ben, maar ik zorg wel dat ze in goede handen is. Dan valt het nog wel mee. Ik laat ook altijd het nummer achter van waar ik zit en ik bel minstens drie keer naar huis om te horen hoe het met haar gaat.

Meestalk ga ik op vakantie ook wel een keertje rijden. Dat kan ik gewoon niet laten.

Wel tof trouwens dat je naar Afrika gaat.Cool
Geniet ervan, dat gebeurd niet snel. Bij mij niet tenminste. Huilen

Groetjes,
Casy Party!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 11:41

Heel veel plezier in Zuid-Afrika! Staat ook nog op mijn lijstje...

Wat het missen van je paardje betreft: ik heb Manjo bijna 15 jaar gehad. De eerste paar jaar ging ik nog met m'n ouders mee op vakantie en dan vond ik het altijd vreselijk als ik Manjo moest achterlaten.

Het eerste jaar heeft hij 3 weken op een manege gestaan waar ze hadden beloofd dat hij naar buiten mocht. Kwamen we terug, bleek dat hij niet naar buiten was geweest 'omdat hij trapte naar andere paarden'. Ja hèhè, als je 'm ook bij een kudde manegepaarden in gooit...

Daarna zorgde mijn opa elk jaar voor hem. Mijn opa had weinig met paarden, maar gek genoeg was hij de enige man voor wie Manjo niet bang was. Mijn opa straalde rust uit en daarom wist ik dat mijn paardje in goede handen was. Op m'n 16e was ik oud genoeg om thuis te blijven en zelf voor m'n paardje te zorgen, en als ik dan zelf wegging, waren er altijd mijn ouders en zusje die voor hem zorgden. Toen ik ging studeren, moest ik hem wel aan hun zorgen overdragen en toen werd het missen ook minder. Ben zelfs ooit 7 maanden weggeweest (naar Australië) en toen was het ook mijn familie die voor hem zorgde, en ook had ik een verzorgstertje van 10 dat hem wel eens reed. Maar doordat ik toen al niet meer thuis woonde, kon ik beter met dat gevoel van missen omgaan.

Tip: zorg ervoor dat je zeker weet dat je paardje in goede handen is, bij mensen die goed voor hem zijn, die jij vertrouwt en die hij vertrouwt. En het moet ook zo zijn dat je in principe elke dag zou kunnen bellen, uit interesse of bezorgdheid, net hoe je het wilt noemen.

Ik vergelijk het altijd maar met het hebben van kinderen: op een gegeven moment moeten die ook naar school, en je laat ze ook wel eens achter bij een oppas. Dan heb je er ook niet meer zelf zicht op... Lachen

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 11:42

Ik denk dat iedereen zijn dieren wel mist op vakantie. Sommige hebben dat wat extremer dan anderen. Mijn paard staat thuis en wordt dan altijd door iemand van het gezin verzorgt, want wij gaan nooit met z'n allen op vakantie. Ik ben dus altijd redelijk gerust als ik weg moet. Maar meestal kan ik het niet laten om op de vakantiebestemming ook eventjes te rijden. Schijnheilig Party!! Schijnheilig Party!! Schijnheilig

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 11:47

ga t deze vakantie voor t eerst ondervinden. 1 hele week weg. heb der nu bijna 5 mnd en ik ben niet langer dan 2 dagen zonder der geweest. (werd ik ook al wel sjago) ga eerst iets afkicken 2 weken ponykamp. maarja dan kan ik der tussendoor nog wel een keertje heen want staat daar vlek in de buurte n gaan er heen met de ponykampen (1 ochtendje maar *snik*)
maarja overleef t wel. ze staat daar super en heeft t daar fantastisch. hele dag in de wei met vriendjes. dnekd at ik t er moeilijker mee krijg dan zij

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 12:04

haha daarom wil ik dus ook niet op vakantie,hooguit een paar daagjes weg(niet verder dan belgie)en dan weer naar huis!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-01 13:06

oh, dat verhaal met dat paard dat z'n been brak is echt erg. Kijk, dat soort verhalen maken mij bang. Zoiets kan uiteraard ook gebeuren als ik gewoon thuis ben, maar toch.. Gelukkig zorgt een vriendin voor mijn paard, en die vertrouw ik wel. Ze doet het al jaren en het is tot nu toe goed gegaan.Maar toen was ik maar een week weg en nu drie!!! Als het goed is kan ik zo nu en dan wel bellen (als ik bereik heb) en m'n ouders zijn thuis, dat scheelt ook. Erg hè, dat missen van je beesten. ik leer er denk nooit mee om gaan, maar ik ga proberen volop te genieten van mijn vakantie, want het gaat vast leuk worden!

Domino

Berichten: 49
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 14:27

Ik kan ook amper zonder paard en alle andere beessies. Er is een goede oplossing: Neem je paard mee op vakantie! Doe ik nu al 2 jaar en bevalt prima. Natuurlijk gaat dat niet altijd, maar een weekje samen erop uit in een vreemde omgeving is echt het leukste wat er is. Party!!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 14:35

ik ben altijd de hele dag weg enzo naar de paarden als ik thuis ben ben ik aan het computeren
of ik ben naar school of aan het werken of bij mijn zus+zwager thuis
dus als ik op vakantie ben mis ik altijd de beesten thuis en zeker de paarden heel erg terwijl ze niet eens van mij zijn Verward
maar ja ik doe ze al best wel een tijd en hou tioch heelk veel van ze we gaan dit jaar maar 2 weken gelukkig
maar ik mis me zus en zwager ook altijd super erg hahah met hun kan ik het SUPER goed vinden maar met me andere zus niet daar heb ik altijd ruzie mee dus jah zo geweldig vind ik vakantie ook niet!!!
ga de paardjes zo missen Huilen Huilen

GRXXJES marjolein

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 14:51

Mmm, bekende verhalen allemaal.
Gelukkig gaan zowel mijn vriend en ik niet graag op vakantie, dus we blijven lekker thuis. Haha!
In mei zijn we een paar dagen naar Texel geweest maar ik was maar wat blij toen ik weer thuis was!
Zorg er inderdaad voor dat je zeker weet dat je dieren in goede handen zijn. Laat telefoonnr. en adres van de dierenarts en hoefsmid achter en evt. polis nrs. van de verzekering. Je weet immers maar nooit.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 14:39

*LOL* *LOL* *LOL* Mijn instructeur lacht zich altijd helemaal te pletter, als ik weer met mijn verzekeringspolis en alle telefoonnrs. aan kom.

En hij moet ook altijd lachen als ik weer bel vanaf mijn vakantie-adres. Hoewel ik weet dat hij niet beter verzorgd en gereden kan worden, maak ik me toch altijd zorgen. 3 weken vind ik ook echt de limit, langer hoeft van mij niet.

En op het weiland laten staan in mijn vakantie, no way dus, dan zou ik echt geen fijne vakantie hebben .....