heb naar nog een paardje gebeld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-01 21:57

Heb net naar nog een paardje gebeld.
Een 6 jarige haflinger merrie, genaamd Nadia (juist ja, die waar pam mee bezig was).
Zo vanaf de foto lijkt het me een heel leuk paardje. Ze kijkt heel vriendelijk uit haar ogen, en heelft gewoon een vertrouwde uitstraling (vind ik).
Ik kan niet goed uitleggen waarom, maar ik heb er geen goed gevoel over.
Ze is dus 6 en al 2 jaar is er niet mee gereden.
Daarvoor is ze gereden door mensen de geen verstand van paarden hadden, en haar dus niet aankonden.
Ze schijnt verder heel braaf enzo te zijn, maar er is iets wat me tegen houdt. Ik weet alleen niet wat.
Ik heb er gewoon geen goed gevoel over. Niet zoals ik over de valk heb.
Toch gaan kijken? (met ada) of niet?


Sirius_

Berichten: 10945
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:04

wel doen! kijken kost niks! en ik had er een heel goed gevoel over en niet omdat ik blond ben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:20

Ik had al aan die Haf zitten denken! Trek er eens een dagje voor uit om wat adresjes langs te gaan samen met Ada. Er zullen vast nog wel meer paarden te koop staan dan deze 2. Verwacht er vooral niet veel van maar maak er gewoon een leuk uitje van met zijn tweetjes. Ik denk dat dat heel leerzaam zal zijn.

Veel plezier en hou ons op de hoogte! Party!! *LOL*

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:21

gewoon doen zij lijkt mij eerder wat dan die valk als ik zo die mailtjes etc met pam heb gelezen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:24

Hier komt ook een Haflinger merrie te koop, ze is 6 jaar en 1.48, hartstikke braaf, kunt erop zonder zadel + halster springen Haha!
Tevens wel een ondeugende merrie Lachen
Buiten gaat ze er met beginnertjes nog weleens vandoor, dus daarom niet voor beginners. Naam = Nicky.
Ze is licht van kleur en de buik is appelig grijs. Word verkocht wegens tijd te kort.
Vanaf eind juli.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 22:46

als je je er niet goed over voelt kun je wel gaan kijken maar geef die gevoelens wel de voorsprong:meestal is je eerste instinct de juiste...............

soms is het beter om te zwijgen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 09:58

Kijken kan nooit kwaad natuurlijk. Ik zou alleen wel extra kritisch zijn naar een paard waar al 2 jaar niet op is gereden.

Meestal is er dan wat aan de hand (geweest). Beest kreupel, gooi maar in het land, loopt-ie weer een beetje knap, dan verkopen we hem. Ga jij er serieus mee aan de gang, wordt dat dier misschien toch weer kreupel. Hoeft niet, maar ik heb dit soort dingen een aantal keren van dichtbij meegemaakt en ik hoef geen paard meer wat een tijd niets gedaan heeft (als ik hem tenminste niet al ken, zoals bij Toon het geval was).

Maar goed, kijken kan altijd, toch? Bij klinische keuring extra streng laten keuren!!!

Groetjes Mieke


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:10

als ie niet is gereden, heeft ie ook niet geleden. Je moet het dier toch laten keuren dus dan kom je er vanzelf achter of ze lichamelijk deugt of niet. Ada kan vast wel helpen als je er de eerste keren weer op gaat. Ik vind haflingers mooi en meer geschikt voor volwassen mensen om te dragen dan welsh of new forest ponies. Omdat ze wat meer massa hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:43

altijd gaan kijken!!!
Op een foto is het zo moeilijk te zien wat har karakter is maar misschien klikt het wel meteen.
Hoe meer ponys je gaat kijken hoe beter lijkt me zo.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:51

Als het om de hoek is kan je gaan kijken kan nooit kwaad. Moet je nu half nederland door en je twijfelt al. Laat staan dat beest Frusty

Ze is een tijd niet onder het zadel geweest Waarom ?? Je hebt kans dat ze de werkelijk reden nooit zullen geven Scheve mond\ . WEES HEEL WAAKZAAM BIJ DIT SOORT DIEREN???
Verward
succes

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 14:54

ze staat bij tilburg in de buurt. Best een eindje rijden dus.
Die mensen hebben haar nu 2 jaar, en wilde een paardenmelkerij op starten. Door tijdgebrek e.d. is ze niet gereden

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 16:12

Dan zou ik maar heel goed over nadenken alvorens je ernaar toe gaat ??

6 jaar en niet ingereden kan nog wel een een hele klus worden. Hoe ouder vaak hoe moeilijker.
Ene halfjes kunnen behoorlijk sterk zijn Verward

maar ja het is maar een tip Verward

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 16:22

tja, haar koppie vind ik leuk, en spreekt me aan, maar ik kom er maar niet achter wat me tegenhoudt.
Maar over laten gaan???

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 16:42

Als iemand zijn paard wil verkopen maakt hij een goede foto (behalve van die fries.new forest absoluut NIET geod) zodat mensen ervoor vallen. DAT IS NAMELIJK VERKOPEN ???

En het is de bedoeling dat jij erin trapt.
Maar les goed de beschrijving en kijk naar jezelf of je dat kan ???

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 16:55

idd pris, ik heb ook een foot van [***] in de witte bandages , geschoren genaaide manen , ingevlochten staart en dan in een innenpiste van men lesgeefster, als je die ziet denk je dat het een 2de bonfire is, hahah is hij niet hoor maar is gezichtsbedrog, zo mooi mogelijke foto is altijd beter als die lelijke valkfoto

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 15:12

laat die foto is zien pj ben er wel benieuwd naar of heb je geen scanner?

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 15:33

ik vind dat de meeste wel erg negatief doen over de paarden die te koop staan.
Ik volg dit verhaal al een tijdje en het valt gewoon op dat aan elk paard wat stef voorlegt wel iets aan mankeert.
Ten eerste is het maar een foto.
En waarom zou een mooie foto gelijk een slecht paard betekenen??
Een paard wat 2 jaar niet gereden is hoeft echt niet verkeerd te zijn. Ff een keuring en je weet genoeg dacht ik zo.
En stef ik denk dat je gewoon een tijdje hier niks neer moet zetten en gewoon Ada moet bellen als je wat ziet. Zoek nog een paar paarden op de weg naar Limburg en ga eens lekker een dagje paarden kijken.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 15:52

neen marfiek, ik heb geen scanner, ik hoop in augustus foto's te kunne nscannen in holland hahah of door kim of manon ofzo of dorine

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 16:40

oke ik hoop het ben een beetje nieuwschierig naar je paardje Party!! Party!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 19:10

Stef, je kunt je afvragen of het de moeite waard is om zover te rijden voor een paard.
Wat jij zoekt (en ik zocht) is een huis-tuin-en keuken paard/pony. Een paard waar je lekker vanalles mee doen en laten kan maar nix moet.
Er zijn legio mensen in Nederland op zoek naar zo'n paard. Als mensen in de buurt van Tilburg niet geinteresseerd zijn in dat paard, dan geeft je dat wel wat te denken!
Ik denk dat ik niet de enige ben hier op Bokt die kilometers gereden heeft voor een paard wat gewoon nix was! Frusty Probeer eerst eens de adressen bij je in de buurt, lukt het dan nog niet dan kun je alsnog verder weg gaan kijken.
Btw, mijn paard heb ik gekocht bij een handelaar aan het eind van de straat.... Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 21:59

Stef, ik wens je veel succes met je keuzes en paardjes waar je naar gaat kijken. Maar laat je niet aangevallen voelen door verschillende reacties. Die zijn niet negatief bedoeld, maar als kritiek waar je wat aan hebt en waar je op moet letten.

Degene in het bijzonder waar Malle Babbe het over heeft weet erg veel van paarden en wil je gewoon behoeden voordat je een grote fout maakt. Niet bedoeld dat alles wat je doet fout is, maar meer als begeleidende info.

Succes!

Greetz Mayo

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jitskenienke, Meissieline, Trendiction en 89 bezoekers