Verzekeringen - brij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Verzekeringen - brij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 11:58

Harmen en ik gaan een huis kopen en trouwen dit jaar (we wonen nu nog thuis).
Maaaaar mén wat 'n uitzoekwerk zeg! Bloos
Vooral die verzekeringen. Je ziet door de bomen het bos niet meer.
Willen jullie even helpen denken of je hier genoeg aan hebt en of we nog wat missen? En waar je verder op moet letten? Wat zijn goede maatschappijen?

- Ziektekosten verzekering
- Auto verzekering
- Wa (aansprakelijkheids) verzekering
- Inboedelverzekering
- Opstalverzekering
- evt. rechtsbijstand verzekering (weten we nog niet of we dat wel of niet doen)
- Levensverzekering (zit gekoppeld aan hypotheek)
- Begrafenisverzekering

Tnx!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:02

doorlopende reisverzekering?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:02

Bij zo goed als alle direct writers kun je online offertes opvragen, dat vergelijkt wat makkelijker. Via een tussenpersoon (als je die hebt) kun je uit laten zoeken wat het gunstigste is voor jullie.
Zelf heb ik veel verzekerd bij een en dezelfde maatschappij, behalve mijn paard, die is ergens anders verzekerd.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 12:07

Tja wij hadden gisteren zo'n adviseur op de stoep maar ik werd er niet veel wijzer van, die hoeft ook niet weer terug te komen.

Doorlopende reisverzekering heb ik idd (incl gevaarlijke sporten) bij de NKBV. (europeesche)
Wij willen iig de WA, inboedel en opstal op 1 adres onderbrengen, dan kunnen ze stél dat we een beroep op ze doen nooit onderling gaan touwtrekken wie er gaat betalen.
De ziektenkosten zit ik erg voordelig bij de Trias. De auto zit in een collectieve verzekering met 40% korting bij Amev, die kan ik ook niet goedkoper krijgen.
Het gaat met name om de Wa-opstal-inboedel dus.
En of we een rechtsbijstands willen ja of nee.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:27

De nederlandse mens is eigenlijk erg verzekerd, sluit alleen vezekeringen af die je echt, echt nodig hebt. Er zijn heel veel verzekeringen waarbij je uiteindelijk zelf ook wel het risico kan dragen.

Ik heb mijn huis, inboedel en WA ondergebracht bij Unive. Bevalt me prima, maar ik heb dan ook nooit een schadeclaim in hoeven dienen, tot dan bevallen ze allemaal....
Mijn auto's zijn ondergebracht bij een assurantie-kantoor dat diverse maatschappijen gebruikt, zo ben ik verzekerd van een redelijke premie, en hulp als ik wat heb (claim, wijziging, vraag; ik stuit dan niet op ondraaglijke bureaucratie)
Mijn uitvaart is verzekerd bij de AVVL. Dela had mijn vriend eerst, amar dat zijn echt een stel oplichters. Je kan daar laag instappen, maar jaarlijks gaat je premie echt omhoog; je mag je terecht afvragen wat je betaalt als je over de 55 jaar bent?! Sta je dan maandelijks de volledige uitvaart te betalen?
Dat gebeurt bij de AVVL dus niet, maar ook zij zijn dit jaar een stuk duurder geworden. Ik betaal nu, met mijn 30 lentes, ongeveer 25 euro per kwartaal.

Ik ga nooit op reis, en als ik eens ga, sluit ik wel een aparte reisverzekering. Heel veel mensen hebben een doorlopende zonder die echt nodig te hebben. overigens, als je wat overkomt in Nederland, ben je gewoon verzekert via je ziekenfonds (ook de particuliere).

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:30

Ik ben het even kwijt of jullie de bruiloft groots vieren of klein, maar indien groots dan zou ik een trouwdagverzekering nemen (die van de Amersfoortse is niet overdreven duur maar wel enorm goed!!!!)

Mocht er dan iets gebeuren dan kan je alles afblazen zonder onkosten.
Denk hierbij aan een ongeval met bijvoorbeeld je schoonouders. Dan ben je misschien niet in de stemming, dan kan je alles uitstellen en dan heb je dus nu geen extra kosten!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:32

Over pensioenverzekeringen: mensen, doe het niet.
1. van elke 100 euro die je nu opzij legt maandelijks, profiteert degene die jouw dat plan verkocht hebt al direct 15 %. Maw, van elke 100 euro die je betaalt, spaar je er maar 85!!!!
2. Later als je oud bent, heb je echt veel minder geld nodig dan nu. Je eet minder, gaat minder vaak uit eten, gaat echt niet 6x per jaar op vakantie, je maakt minder kilometers, de kinderen zijn het huis uit, het huis is afbetaald..... Je hebt waarschijnlik niet een zelfde vergelijkbare inkomen over.
3. Je mag je vraagtekens zetten bij de inflatie-correctie van de aangeboden pensioenverzekeringen. Wat heb je dan aan 1000 euro van nu, als het dan nog geen brood waard is? Voorts, wie verzekert jouw, dat dat geld er over tig jaar nog is? Remember the Barings Bank. Remember the slachtoffers van SpaarSelekt. Ze beloven veel, amar ik ken er niet 1 die werkelijk, reeel, naar verhouding, verdient heeft aan lange termijn spaarplannen, behalve de spaarkantoren...

tot zover; [naam verwijderd]' opinie on pensioenen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:33

De gouden regel is dat je alleen risico's verzekert die je zelf niet zou kunnen dragen bij schade of verlies.

Samantha_

Berichten: 10802
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:50

ik weet niet wat voor huis je gaat kopen, maar bij een appartement bijv. betaal je een bijdrage aan de vereniging van eigenaren, voor schoonmaakkosten e.d. vaak zit daar een opstal verzekering bij. bij mij tenminste wel. verder zou ik bij een aantal maatschappijen een offerte aanvragen. en het is handig om bijv. meerdere verzekeringen bij de zelfde te nemen, dan krijg je ook vaak korting. ik heb de levensverzekering(+hypotheek) bij de rabobank/interpolis. de reisverzekering ook. de opstal via de vereniging v. eigenaren, de wa en inboedel bij rvs (die kwam het voordeligste uit) en ziektekosten hebben we allebei apart, hij anova en ik oz. auto hebben we bij centraal beheer dacht ik.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 21:10

Kleintje; da's misschien wel een hele slimme! Wij vieren het redelijk groot: Kerk, burgerlijk huwelijk, 24 daggasten en verder receptie + feest (ca 60 man).
Dees: Ik heb geen pensioen regeling (schijn ik nog te jong voor te zijn Verward)
Samantha: Wij kopen een rijtjes huis en hebben niet met een vve te maken. Wij willen idd verschillende offertes opvragen en de WA+opstal + inboedel bijdezelfde maatschappij afsluiten. Ook ivm onderling getouwtrekkerij mocht er eens een twijfelgeval zijn.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:55

Sjimmy schreef:
Kleintje; da's misschien wel een hele slimme! Wij vieren het redelijk groot: Kerk, burgerlijk huwelijk, 24 daggasten en verder receptie + feest (ca 60 man).
Dees: Ik heb geen pensioen regeling (schijn ik nog te jong voor te zijn Verward)
Samantha: Wij kopen een rijtjes huis en hebben niet met een vve te maken. Wij willen idd verschillende offertes opvragen en de WA+opstal + inboedel bijdezelfde maatschappij afsluiten. Ook ivm onderling getouwtrekkerij mocht er eens een twijfelgeval zijn.

Sjimmy: als je jezelf aanmeldt bij trouwshop.com dan kan je een gratis website van ze krijgen. Hun maken hem helemaal!!!!
En... je krijgt een cadeaubon van 25 euro, alleen te besteden bij bedrijven die bij hun adverteren. Daar zit regel nu bij.
Die werkt met de Amersfoortse.
Zo hebben wij het gedaan, altijd leuk dat stukje korting.

In totaal was het 300 gulden (149 euro + poliskosten) maar dan is de hele dag verzekerd!
Ook de getuigen, ceremoniemeester en daggasten. Dus stel dat er met iemand iets gebeurt dan hoef je de dag niet door te laten gaan als je koppie er niet naar staat!
Ik hoop dat het gewoon weggegooid geld is, maar ik vond dat we niet zonder konden omdat we nog niet wisten wat er zou gebeuren als iemand van het koninklijk huis zou overlijden. Gezien ze het ook hadden over een dag van rouw en dat stadhuizen dicht zouden zijn... sja... das dan moeilijk trouwen. Maar goed.. we weten nu dat er niets aan de hand is!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 21:57

Ik heb me daar aangemeld maar nooit een cadeaubon gekregen Boos! Strange he...
Ik ga ff informeren en met Harmen overleggen of we het wel of niet doen (Harmen heeft nog 2 oma's waarvan er 1 heel hard gezegd weleens binnenkort zou kunnen overlijden..)

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:00

Op startpagina.nl vind je adressen van websites waar je verzekeringen kunt vegelijken. Niet alleen de premie maar ook de voorwaarden.
Sterkte!!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:02


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:10

Sjimmy schreef:
Ik heb me daar aangemeld maar nooit een cadeaubon gekregen Boos! Strange he...
Ik ga ff informeren en met Harmen overleggen of we het wel of niet doen (Harmen heeft nog 2 oma's waarvan er 1 heel hard gezegd weleens binnenkort zou kunnen overlijden..)

Heb je de tekst ook aangeleverd voor die site?
Pas als je dat hebt gedaan (eerst wordt er contact met je opgenomen) dan krijg je de bon!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 23:15

Ik heb nooit een vraag/bevestiging gekregen or whatever Verward Maar ik zal nog eens kijken daar. Tnx!