Laden van Leys geoefend

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-01 15:27

Nou dat gaat dus niet Huilen . Ongeveer 2 jaar geleden is meneer van de trailer gevallen en nogal hard. Hij stoote zijn hoofd en ging achteruit van de trailer af Frusty .
Sinds die tijd is hij doodsbang voor dat kreng zelfs voorbij lopen deed hij niet (dichtbij). De vrachtwagen is geen probleem op dit moment gaat at heel goed Party!! .

Omdat ik binnenkort toch een aantal keren weg wil met de trailer en ooit in de toekomst.Ben ik gaan oefenen met laden. Gelukkig is er iemand die heeeel rustig en die mij daarbij helpt Lovers . Het is niet de bedoeling dat hij er met geweld op gaat maar uit zichzelf hij mag kijken snuffelen stampen maakt niet uit. Hij moet hem niet meer eng vinden *LOL* .
We hadden de trailer tussen 2 deuren van de kleine bak gezet zodat als hij valt niet hard valt. Nou een emmer voer erbij en wortels erbij en gaan met die banaan Haha! .
Meneer is gek op wortels die hij al een week niet gehad heeft express voor het oefenen. Nou dus lopen met die emmer naar de klep. Hij stopte dus vlak voor de klep en schopte tegen de klep na rustig praten met hem en de wortel voor zijn neus stapte hij op de klep. Na verloop van tijd stond hij halverwege de klep. Wouw wat een overwinning zeg Bloos . Stond hij daar briesend, snurkend en trillend op die klep maar hij stond Party!! . Hij schok heel even maar ging niet van de klep af (gelukkig). Als het te lang duurde met die wortels begon hij te slaan met zijn voorbeen maar gelukkig schrok hij niet van zijn eigen herrie *LOL* .
Iedere keer als hij te lang op een punt bleef hangen liet ik hem rustig achteruit lopen en dan weer opnieuw aanlopen Pling .

Hij heeft 2 keer in de trailer gestaan een keer helemaal en een keer half. Bij die halve ging ik de fout in door omhoog te komen en daar schrok hij van. Hij ging niet helemaal van de trailer af maar bleef halverwege de klep staan (gelukkig). Ik moet dus laag blijven want dan houdt hij zijn hoofd ook laag. Dit was al een hele overwinning voor hem Lovers .
Later stond hij op een klein achterbeentje na (stond nog op de klep dat been) in de trailer zijn hoofd bij de stang en ik zat op de grond. Hij stond heel even rustig te eten van de wortels en ik maar praten Knipoog . Albert zie al als hij nu achteruit gaat niet straffen en niet belonen gewoon weglopen en op stal zetten hij is dan namelijk niet braaf maar ook niet stout. En ja hoor 1 minuut later ging hij achteruit en weer halverwege de klep (jippie) stilstaan.
Dus hij ging gelijk door naar stal niet gestraft en niet beloond Pling .
Zodra er iemand naast hem ging staan op de klep werd hij bang en ging slaan met zijn been dat vond hij dus niet leuk. Dus dan maar niemand naast hem want hij kan heel hard raak trappen Verward .

Morgen weer en dit voorlopig iedere dag en nu hopen dat hij minder bang wordt en er weer braaf op gaat staan *LOL* . We zijn ongeveer 3 kwartier bezig geweest dus dat is ook een mooie tijd. Jullie kunnen niet weten hoe blij me het maakte dat we al zo snel zo ver gekomen zijn ben helemaal blij. Ben ook zo blij dat hij op zich wel wil maar niet durft. Pling


Lachen Lachen Lachen

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 15:38

Heel netjes hoor! Toch braaf! En het komt allemaal wel weer goed joh!

groetjes kirsten

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 15:49

Goed zeg!!!!! Cool Vaak oefenen nu zeker he! Binnenkort zul je zien, dan is er nix meer aan de hand en loopt ie gewoon de trailer in.
Veel suc6 met het oefenen verder en veel geluk!! Haha! En, altijd blijven lachen! Haha! Schijnheilig Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 16:04

Goed he, dit is echt een voorbeeld van moed beleid en trouw. Dat heb je in dit soort gevallen wel nodig.
Ga zo door hoor, liever met vertrouwen dan met angst.
Als je gaat rijden met de trailer, keep it smooth, dat is echt heel belangrijk.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-01 17:15

Asl hij eenmaal staat en de klep is dicht is hij rustig dabn is er geen probleem Haha!

hij breekt de trailer niet af of zo. Verward

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 17:46

Goed zo!!!!! Ikke ben trots op lieve Leys!
Nu maar hopen dat 't vandaag ook zo goed gaat! (denk dat je nu aan 't oefenen bent)

Knuffie!!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 06:12

SUPER!!!!

Nog een paar keer oefenen en dan kun je mooi in augustus met Leys bij mij komen rijden!!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 11:52

goed zo petje af voor je geduld!Tocxh braaf dat ie al zover durfde te gaan!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:35

ja, zo heb ik dat dus ook gedan, precies zoals jij omschrijft: met vooral GEDULD, eten, aht toespreken en jezelf klein maken..
leorn ahad ook een trilerlaadprobleem, ook omdat ze dus mar zelden op de trailer ging, tot vorig jaar. en elke keer dus weer dat zelfde gezeur..
De laatste paar ker stond ze er binnen 5 minuten op, wat vrij snel is voor ons!
1 keer waren er op een keuring een paar 'aardige helpers', goed bedoeld waarschijnlijk ( zij waren met ons de latsten op het parkeerterein) en die zouden haar wel even erin krijgen ( ik deed veel te zachtaardig, te taai en dat werkt niet bij een fjord.. Verward )..
Dus zij; touwen om haar heen, hoop gespring en getrap van leorna, en veel geschreeu en getier. Oke, ze stond erin..
Maar dat doe ik dus noooit meer, dan nog liever helemaal alleen, dan komen we er ook wel, maar vooral: dan heb ik kans dat ze er in de toekomst nog 'ns ingaat..
En bij haar werkt de rustige aanpak wel degelijk en ook geldt bij haar; oefenen baart kunst Lachen !

heel herkenbaar je verhaal en succes met oefenen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 14:42

Nou zie mijn 2de deel.

Als hij nou had staan zeiken had ik hem erop geslagen maar hij is echt bang dus dan is het wel een ander verhaal Haha! .

Pling

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:49

Mooi hoor, Pris!!! Gewoon lekker doorgaan met oefenen, ik hoop voor je dat het lukt met Leys! Effe goed doorzetten, heb vertrouwen, dan komt alles goed!Greetzzz Ilo.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 16:10

btw sorry voor de niet te weinige tikfouten.. Verward

karishma
Berichten: 52
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 16:48

heel goed, ik ben er zeker van dat 't allemaal goedkomt!! toch? en helemaal met wortels!! Vork Vork Vork
-x-patricia Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

paarden zijn slecht voor je hart, ze stelen het.... ( karishma doet dit dus ook..)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wiifke en 34 bezoekers