Anti krab voor katten gezocht!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Anti krab voor katten gezocht!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 16:42

Onze katten krabben sinds ze in dit nieuwe huis met ons wonen, regelmatig aan het behang op onze slaapkamer! In Helmond hadden we geen behang, en deden ze het gewoon aan de krabpaal (af en toe bank, maar dat werd natuurlijk meteen afgestraft!). Nu staat hier de krabpaal nog niet helemaal op, en hebben ze dus het behang boven al deels vernield! Extreme duivel
Wie kent er zo`n spray die je op plaatsen kan spuiten waar ze anders krabben? De krabpaal staat nu wel helemaal op, en ik zal ze het nog eens herrinneren!

Iemand nog meer tips?? Alvast bedankt!!!


Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:44

ja dat verkoop ik in de dieren winkel.
het heet catitude het kost €26.50 maar het werkt echt heel goed.

Groetjes suzanne

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 16:46

eh eh eh! Slik, dat is redelijk veel!
Kent niemand een huis tuin en keuken middel? Anders toch maar dat spul halen, want opnieuw behangen zie ik niet zo zitten!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:51

Voor dat geld kan je heel wat behang kopen.

Probeer het eens met azijn, of met katteschrik (dan blijf je zelf gegarandeerd ook uit de buurt). In ieder geval moeten ze een plek hebben waar ze wel mogen krabben. Kan je geen krabplank ophangen op de plaatsen waar ze nu het meeste krabben?

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:52

Je hebt ook een middel in een spuitflesje mispoes heet dat dat ruikt heel erg naar citroen

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 19:45

mmmmmm, ik zal eens beginnen met wat azijn op het behang te spuiten? Weet niet of dat echt een goed idee is... De krabpaal staat nu weer in de kamer, en ze zijn al weer een beetje nieuwsgierig... O wee als ik ze weer in de slaapkamer bij het behang zie!!!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 19:48

koffiepoeder/prut werkt ook heel goed, maar of je behang daar mooier van wordt *LOL*
anders moet je van dat spul wat katten lekker vinden ruiken (hoe heet dat ook al weer?) op de krabpaal sprayen, dat was niet zo duur, dat gebruikte wij ook om de krabpaal weer aantrekkelijk te maken Haha!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:02

Peper heb ik al gehoord dat ook zou kunnen helpen ... Lachen

Éowyn

Berichten: 44
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Roeselare,België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:47

sterke parfum op het behang sprayen...
Wel opletten voor verkleuringen...

Dat middel om iets aantrekkelijker te maken heet kattenkruid (katnip). Je kan het normaalgezien kopen bij de drogist, maar sommige mensen hebben het ook gewoon in de tuin staan.

geluk zit in een klein hoekje...jammer dat de wereld rond is...

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 21:30

Als de kraabpaal er is, helpt dat meestal wel...
anders kun je het slaapkamer deur gewoon dichthouden totdat ze eraan gewend zijn om het krabpaal te gebruiken. Knipoog

Die katten van ons rennen naar de krabpaal als hun nagels net geknipt zijn... Extreme duivel

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 21:39

parfum idd helpt meestal goed


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:01

Je moet een krabpaal aantrekkelijk maken.
Wij hebben dit gedaan met kattekruid. Dit hebben we gekocht in de dierenwinkel. Je kan het ook met valeriaanpoeder doen.

Als je met je kat speelt dan moet je hem dit laten ruiken, dan zie je gelijk de uitwerking van de kat. Dan loop je naar de krabpaal en smeer je het daar op.

Wij hadden het net na de verhuizing. De kat vond de krabpaal leuk om gewoon langs te lopen op weg naar de nieuwe bank om daar zijn nagels in te slaan.

Vanaf het moment dat we met kattekruid gingen werken hebben we doekjes met een afschuwelijke lucht (ik geloof mispoes) onder de bank gelegd. De eerste dagen roken we dat zelf ook.
Maar de kat slaat zijn nagels niet meer in de bank, de krabpaal is nu echt helemaal afgetuigd en is al aan vervanging toe.

Als we de kat gek willen hebben dan smeren we weleens een speeltje met kattekruid in, de kat gaat dan als een gek miauwen. Je kan zijn maaltijd voorschotelen, maar hij heeft alleen maar interesse in dat speeltje. HIJ MOET SPELEN! Hij moet dat beest aflikken.

We hebben dit ook geprobeerd bij de katten van Maxx, maar die vonden er geen ruk aan, dus het is katafhankelijk, maar wie weet werkt het wel bij jouw kat!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: abbij, anselma, C_estmoi, Century, ComscoreBot, dazzy, dinek123, Dolce_pony, Domi_94, Dorella_L, Eline_S_S, GrapeshotBot, Lipydo, lissssan, Love_Mirra, Lys_PPA, MaNdiii, MarliesSam, meiske04, Pytje, Saartjuh_b, Samantha89, Schapenvacht, suikermeisje, Ubermetrics, vikawiek, Winna, xSannee, YandexBot, YvonneV en 242 bezoekers