Wahhh mijn moeder wordt een paardengek!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Wahhh mijn moeder wordt een paardengek!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 10:41

Voordat ik Mirk kreeg (nouja, kocht), was mijn moeder 'anti-paard'. Ik moest altijd zelf naar de manege fietsen, wat voor weer het ook was, ze wou gewoon niets met paarden te maken hebben. Ze had geen belangstelling als er wat gebeurt was met de paarden, en het was op 1 hand te tellen hoevaak ze de manege binnen geweest is in die afgelopen 13 jaar, waar ik nou op de manege ben.

Maarrr, er komt verandering erin geloof ik! Party!! Bij de aankoop van Mirk was zij ook mee, en was zij ook erg enthousiast, tot mijn grote verbazing! Als ik op buitenrit ging met hem, fietste ze wel eens mee, en ook brengt ze me nu vaak naar de manege met de auto!

Gisteren wou ik Mirk longeren, hij mocht even rustig aan doen. Wat zei mams? Als jij mij ook leert om met Mirk om te gaan, dan kan ik hem ook een keer longeren als jij een dagje niet kan! Ik eiste dat ze direct mee ging, en ze luisterde braaf naar haar dochter Lachen
Ik haalde Mirk maar uit zijn stalletje, hij kan erg druk doen, en ik was bang dat mams nogal bang zou worden daarvan. Ik ging hem longeren en deed voor hoe het moest. Daarna nam mams het van me over

aan Mirk! Hij was zo lief! Wanneer mijn moeder draf zei, ging hij in draf, dat zelfde gold voor de galop en de stap. Mijn moeder was helemaal blij dat Mirk naar haar luisterde! Tot slot heeft mams Mirk naar de stal gebracht.

Lieve help, straks wil zij ook nog les op Mirk hebben! Jep, het wordt nog wel wat!
Laatst bijgewerkt door Mirkim op 15-01-03 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:44

hahahaha, wat leuk dat je moeder ook ineens belangstelling gaat tonen voor paarden. Is ze er dan toch achtergekomen dat het gewoon geweldige beesten zijn ?!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:45

Haha leuk joh, mijn moeder houd ook niet echt veel van paarden, misschien dat daar ook ooit verandering in komt als ik dit zo lees. Veel succes met Mirk en je moeder.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:46

Mijn ma was ook enthousiast geworden ze heeft zelfs een paar lessen gehad maar ze heeft zo'n slecht evenwicht dat ze echt niet kan blijven zitten. Zelfs in stap rolt ze er gewoon af :/ Nu gaat ze nooit meer mee. Omar krijgt wel een appeltje van haaar als we door het durp aan het stappen zijn. Raad eens waar Omar altijd heen wil..... Haha!
Maar aan de ene kant heeeel gaaf voor je! Maar aan de andere kant, straks ben je je paard kwijt Knipoog

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:51

Hahaha, ja die moeders zijn soms onbegrijpelijk Haha! Ongeveer hetzelfde verhaal bij mij toen ik eenmaal Fayette had gekocht. Daarvoor kwam mijn moeder alleen maar naar de manege om mij op te halen bij erg (met nadruk op erg) slecht weer of als het al pikkedonker was. Verder moest ik gewoon op de fiets gaan en later met de brommer. Tot ik dus Fayette kocht....... Fayette stond nog niet eens een week in de opfok of Bennie (de man van de opfok) had een vreemde aan de deur staan: Of dat Tinkerveulen bij hem in de wei te koop was? Bennie heeft toen nee gezegd maar ik zei een paar dagen later: Wat wilde hij ervoor bieden? Voor 10.000 gulden gaat ze weg! Mijn moeder helemaal verontwaardigd: Dat doe je toch niet!!!! Waag het niet om dat te doen!! Verward
Een paar maand daarna gaat mijn moeder opeens op paardrijles *LOL* Ze heeft het ongeveer een half jaar volgehouden maar rijd nu niet meer. Alleen ik vrees wel dat ik straks heel goed op mijn paardje moet passen omdat ik haar anders kwijt raak aan mijn moeder en mijn zus (die ook sinds een jaar aan het rijden is Lips are sealed). MIJN paard!!!! Knipoog

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:59

Mijn moeder heb ik welgeteld 1 keer op een paard gekregen voor 2 minuten ofzo. Toen riep ze " Help ik word zeeziek", paard was dus aan het stappen ... .

Ze zal hoogstens eens over een neus wrijven, maar meestal loopt ze met boogjes om de stallen heen Lachen.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:11

mijn moeder reed vroeger paar ze had er een stuk of 6
en dat moest van haar ouders ze vond het hartstikke eng
en dat is altijd zo gebleven want een paard voelt het nou eenmaal als je bang bent.

dus mijn moeder zit ,iever thuis dan bij mijn paard
heeeeeeeel soms (in een jaar nu ongeveer 2 keer) komt ze kijken
dus ik wilde alleen maar even zeggen dat je vette mazzel hebt met zo'n moeder
veel plezier ervan Lachen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:04

Hmmm ik ben de enige thuis die iets met paarden heeft, maar mijn moeder gaat bijvoorbeeld wel op de fiets mee als ik een buitenrit ga maken ofzo. Ik denk dat ik haar nog wel een keertje op Amadeus ga hijsen... Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 13:24

Mijn moeder heeft ook nooit enige belangstelling gehad voor paarden. Heel vroeger heeft ze wel nog les gevolgd, maar ze was een beetje bang van paarden. Op mijn haflinger Adri heeft ze één keer gereden, en Adri die altijd zo braaf was, is er met haar vandoor gegaan, toen is ze gevallen en was ze zo boos op hem dat ze hem zelfs nooit meer heeft geaaid! Haar krijg ik er niet meer op!!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 09:05

Mijn moeder is niet bang voor paarden, maar een ritje zit er niet in, omdat ze gehandicapt is en in een rolstoel zit. Ze komt wel regelmatig kijken bij Sheril. Misschien dat ik ooit nog eens een afspraak maak bij een manege voor gehandicapten.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:59

Als mijn moeder langs komt wil ze altijd ook even bij Yorghos kijken, hoor. Rijden kan ze niet ivm reuma, waardoor ze met krukken loopt of soms zelfs een rolstoel nodig heeft. Maar ze heeft er weleens opgezeten.
Mijn moeder is best gek op mijn paardje, hoor...
En zelfs mijn vader heeft weleens een buitenritje gemaakt op Yorghos. Ik fietste toen mee en hij vond het best leuk voor een keertje.

Vietjuh
Berichten: 259
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:24

leuk voor je joh!!! mijn moeder krijg ik echt niej zo ver om een paard te longeren!! ik denk niet eens dat ze hem naar de stal durft meej te nemen!! En rijden?? dat nog voor geen 100 jaar met haar!!

Maar echt leuk joh dat je moeder nu ook zoveel van Mirk houdt!!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 18:03

Leuk voor je! Mijn moeder die rijd geen paard omdat ze dat niet kan met haar rug. Maar als ik iets met me paard wil doen en ik moet gebracht of gehaald worden dan doet ze dat altijd!!! Maar me pony moet ik toch helemaal zelf doen............ Haha!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 18:59

mijn moeder krijgt nu een cursus longeren van mij. en ze heeft er een hoop lol in. ook rijd ze al 9 jaar elke week op de manege. Rijden op Ailin wil ze nog niet echt, nouja ze wil wel maar ze durft niet, maar wel weet ze al dat ze als ze wel durft te rijden (als ailin nog wat ouder is en zij tijd heeft) ze met ailin in t bos wil rijden. leuk toch die paardenmiepjes moeders Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 20:09

Mijn moeder is harstikke bang van paarden, en vind ze stinken. Ja echt niet leuk is dat.. Vroeger haalde ze me wel op van de manege, maar echt kijken deed ze niet.. Daarnaast heb ik wel een super vader die de afgelopen jaren wat met mij heeft afgesjouwd. Dat is er echt ingegroeid, vroeger was dat ook niet het geval. Nu zijn we gemiddeld wel 2 keer per week samen op stap met Risco.