Wat aan te doen bij sollicitatie op een stal???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Wat aan te doen bij sollicitatie op een stal???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 12:34

Ik heb volgende week maandag een sollicitatie op een trainings/springstal. Aangezien dit de eerste keer is dat ik daadwerkelijk wil werken op een stal heb ik dus geen idee wat ik aan moet doen. Moet ik gewoon nette kleding aandoen? Of m'n rijkleding of misschien gewoon een spijkerbroek ofzo ?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:40


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 12:48

Ik heb het doorgelezen, maar ik heb geen gympen Haha!

Ik moet in die functie waarvoor ik solliciteer ook rijden, zou hij dan meteen vragen of ik voor wil rijden ? Dan kan ik dus niet in spijkerbroek komen. En met een pantalon met hakken ook niet..

Echt lastig dit Knipoog

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:49

Je kan ook je rijbroek in je auto leggen. Dan heb je 'm iig bij je.
Gewoon 'basic' schoenen zou ik zelf aantrekken. Gewoon zwart of bruin zonder gekke hakken met veter of rits ofzo.

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:09

Ik zou in rijbroek gaan, met een nette trui erop en bv bergschoenen oid eronder. Rijlaarzen in de auto, kun je er zo in als je voor moet rijden. Succes met je sollicitatie.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:14

Sonja schreef:
Ik zou in rijbroek gaan, met een nette trui erop en bv bergschoenen oid eronder. Rijlaarzen in de auto, kun je er zo in als je voor moet rijden. Succes met je sollicitatie.


Dat zou ik ook doen!

Succes alvast met je sollicitatie Knipoog

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 13:15

Ik heb 2 paar schoenen waar ik wel eens mee rijd. Een paar wandelschoenen, blauwe. En een paar kappa's, van die standaarddingen (geen gympen, maar met hak en profielzool).
Maar stel dat ik niet voor moet rijden, dan sta ik daar in m'n paardrijkloofie.. Ik ben geen twijfelaar Schijnheilig

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:19

Ach, dan heb je in ieder geval branchegerelateerde kleding aan. Een galajurk of mantelpakje valt harder uit de toon Haha!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:20

Ik zou in een nette spijkerbroek gaan en m'n rijbroek in de auto leggen.
Kom je toch netjes en sportief op die sollicitatie en als het nodig is kun je rijden

Goedgekeurd onderschrift :)

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:23

zeg ej er gewoon bij dat je meteen doorgaat naar je eigen paardje. die mensen zijn wel wat gewend hoor.gewoon aantrekken waar je je lekker invoelt. Als de bedoeling is dat je gaat rijden je paardrijkleren aan. laarzen in de auto desnoods trek je je spijkerbroek eroverheen is lekker warm Haha!

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:46

Ik zou ook een nette spijkerbroek met een vlotte trui of blouse aan doen met iets van nettere stal/bergschoenen eronder. En dan rijbroek en laarzen evt. in de auto.

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:06

ik trok ook altijd normale kleding aan.

Ik zou ook mijn rijkleding in de auto gooien.

succes.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:12

Als je toch moet gaan rijden, denk ik niet dat het netjes is om dat 'gewoon' met (berg) schoenen te gaan doen. Een proffesionelere indruk is het als je laarzen aan doet (bij voorkeur leer), of iig chaps. Zo laat je zien dat je denkt aan je eigen veiligheid. Rijden met alleen schoenen is niet zo heel veilig, en na een hele dag rijden ook echt niet lekker meer hoor!
Aankomen met goedkope plastic laarsjes is ook geen gezicht...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:15

Ik zou inderdaad m'n rijkleding in de auto gooien. Als ze bij ons op stal komen solliciteren in een rijbroek vind ik dat minder netjes dan in een spijkerbroek maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening. Trek gewoon schone kleren zonder gaten aan waar je mee op stal kunt lopen en die warm zijn zodat je er niet helemaal verkleumd bijstaat want dat is niet zo'n goede indruk.

Qerty
Berichten: 2007
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 16:21

Ik zou idd ook gewoon iets makkelijks aantrekken. Gewoon een makkelijke broek, die wel netjes staat bv. En zoals Katja al zei, wel iets waarmee je ook in de stallen rond kan lopen. Dus geen lichte schoenen of broek...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 17:14

Okeej, dus gewoon een (nette) spijkerbroek, wamre nette trui, goede stevige schoenen. En mijn rijbroek + rijlaarzen ( ik heb EN bergschoenen met chaps EN leren laarzen, dus ik kan nog kiezen) in de auto!
Dit gaat lukken!Bedankt allemaal voor het meedenken!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 17:18

wat voor stal is t trouwens en voor hoeveel uur per week?

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 17:39

Het is een spring/trainingsstal. Uren zijn nog onbekent, waarschijnlijk 32 of 36 uur.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 17:44

leuk hoor, hopelijk besef je dat het lichamelijk vrij zwaar werk is (lees net ook je berichtje op ALG) hoop dat je dat aankan. ik vond in tbegin 2 uur per week al veel, kon de eerste 2 weken na een halve dag zo mn bed inkruipen om bij te slapen, maar t went wel. veel succes ermee.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 17:54

leuk!! ik werk ook dulltime, maar dan 40 uur, bij een traings/springstal!

echt superleuk!

lekker met de 3 jarigen 'spelen'(rijden longeren toiletteren, aan alles laten wennen enzo) en de paar 4&5 jarigen(stuk of 6 in totaal) worden door de stalruiter gereden dus die moeten we alleen maar ff opzadelen, verder is het echt heel leuk werk!

alleen de 1e week wel spierpijn van t uitmsten&vegen, maar nu ben ik me toch gespeird aan t worden!en helemaal slank&strak haha!

ik werk van 7.30-12.00 en dan van 13.00-17.00 das wel lekker dat uurtje tussen de middag vrij, want dan kan ik thuis ff mn eigen stallen uitmesten(jaja je blijft bezig als je paarden hebt) en we hebben 's ochtends&'s middags een koffiepauze, maar de eerste week was ik aan t eind van de dag bijna te moe om 's avonds nog met mn paard naar les te gaan!

maar je wordt vanzelf steeds fitter en t is echt fijn werk!hele dag lekker buiten(of in stal/binnenbak)en lekker bezig zijn!

veel plezier!

o ja ik had bij mn sollicitatie n spijkerbroek, stalschoenen en een trui aan, en dat heb ik nu vaak nog aan, ja of mn rijbroek, op de dagen dat de jonge beestjes gereden moeten worden.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 18:11

Ik zou ook een spijkerbroek aandoen en de rijbroek en laarzen in de auto leggen. Een spijkerbroek staat toch iets netter (mijn mening) Veel succes en laat ons weten of je bent aangenomen

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:11

Ik zou ook in spijkerbroek gaan. Juist om niet (in rijbroek) de indruk te wekken dat je alleen voor het rijden komt en niet wilt vegen, voeren, mesten en wie weet wat voor stalwerk je nog meer moet doen...Rijbroek en laarzen gewoon in de auto, zoals ookal eerder is gezegd.

Hoo zie nu net dat je het al bedacht had!
Nou in ieder geval veel succes met de sollicitatie dan!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 22:48

daan schreef:
Hoo zie nu net dat je het al bedacht had!


Neej ik heb me nog niet bedacht Lachen ik ging uit van wat de meeste zeiden

Marjolein, klopt helemaal. Ik weet dat het zwaar is. Maar dit is wat ik wil en ik hoop dat als ik eenmaal aan de slag ben, alles beter gaat en m'n lichaam sterker word! Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 09:05

Wanneer horen we de uitslag van de sollicitatie?

Ik ben gewoon ik en heb soms een eigen mening, met eigen ervaringen en belevenissen, wil niet zeggen dat het daarom de waarheid is.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 12:31

Geen idee. Ik heb maandag om 9.30 de sollicitatie. Of ik hoor meteen of ik ben aangenomen of niet. Of ze moeten eerst overleggen.


Nog een vraagje. Stel dat ik m'n rijbroek in de auto leg en ik moet voorrijden van diegene. Hoe krijg ik m'n rijbroek dan aan Tong uitsteken
In de auto klooien lijkt me ook geen succes.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers