Help, gaats iets te snel!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Help, gaats iets te snel!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 23:48

Vandaag kreeg ik mijn aangevraagde folder van het KNHS binnen. (voor de instructeurs opleiding)

Ik zat lekker te bladeren en ik las dat je paard minimaal 1.60 moet zijn. Ik balen want mijn verzorgpaardje is 1.58m!

Ik keihard balen en ik de eigenaar nog maar even voor de zekerheid gebeld. Nee hoor 1.58 meter. Huilen

Naast dat paardje staat een fokmerrie die 1.62 is en Z heeft gelopen. IK MAG DAARMEE GAAN STARTEN!!!!! Lovers

Dus morgen de vereniging bellen en me opgeven, startkaart aanvragen en zsm beginnen om nog op tijd in de L1 te komen.....

GAAF HE??? Ik ben zo mega giga blij!!!! Haha! Pling Lachen *LOL* Party!!

Maar ja nu komt het wel allemaal erg dicht bij.

Moet nu dus als een debiel gaan trainen omdat ze drachtig is en rond mei haar veulen verwacht. Ik ben zo super benieuwd hoe dit zal gaan.....

Masja

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 00:12

Leuk zeg. Maar wat heb je zelf gereden?? Als je L bent mag je met dat Z paard zo de cursus gaan doen, bij mij waren er toen ook bij die dat zo deden.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 00:14

Nee ik heb echt nog nooit in mijn hele leven een wedstrijd gereden. Ja oké in het 120 ounten is een winstpunt op manege paarden. Maar dat is meer voor de lol dan serieus.... Dus zal er hard aan moeten trekken. Gelukkig is het een gewillig paardje!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:46

Leg je nu niet teveel druk op jezelf?Niet vergeten om vooral ook veel lol te beleven aan de paardjes Haha!
En ik kom kijken hoor op je wedstrijd!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:03

Even een klein tipje:

De eigenaresse van mijn bijrijdpaarden heeft ook de instructeursopleiding gedaan met een paardje die rond de 1.58 was. Ze heeft er toen ijzers met zooltjes onder laten leggen, en dat was net genoeg om die 1.60 te halen!

Met wat goochel-werk kun je misschien dus wel die opleiding doen met je bijrijdpaard.

Succes ermee in ieder geval!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 13:56

Marieke22 schreef:
Even een klein tipje:

De eigenaresse van mijn bijrijdpaarden heeft ook de instructeursopleiding gedaan met een paardje die rond de 1.58 was. Ze heeft er toen ijzers met zooltjes onder laten leggen, en dat was net genoeg om die 1.60 te halen!

Met wat goochel-werk kun je misschien dus wel die opleiding doen met je bijrijdpaard.

Succes ermee in ieder geval!


Bedankt voor de tip. Toch ben ik niet zo voor spelen met benen. Ik zou dat ook niet met mijn eigen paardje durven en al helemaal niet met het paard van een ander. Maar ik heb een heel goed alternatief gekregen Lachen

Ik mag met het "buurvrouw paard" nu starten en daarheen gaan.

Ik heb er echt zoeper veel zin in!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:55

Ik vind dat "spelen met benen" wel meevallen, en daarbij is het zo dat die zooltjes maar voor heel korte tijd waren. Het paard wordt natuurlijk niet iedere keer gemeten. De zooltjes waren er dan ook heel snel weer onderuit.

Maar goed, zoals je zelf al zegt: je hebt een heel goed alternatief.

Succes!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:57

Ik vind die regel maar raar maar dat zal wel aan mij liggen. Kan iemand me uitleggen waarom een paard 1.60 moet zijn?

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 16:13

Diana_Mabel schreef:
Ik vind die regel maar raar maar dat zal wel aan mij liggen. Kan iemand me uitleggen waarom een paard 1.60 moet zijn?


Nee kan ik je niet vertellen helaas. maar ja ze zullen wel ergens een grens moeten trekken ofzo Verward

Ach ik weet het niet, maar ik weet wel dat ik er reuze zin in heb! Nu nog een mooi tenue en dan ben ik er klaar voor!!

MASJA

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:39

Ik weet het wel *LOL* er moet paarden geruild worden tijdens de lessen en ze willen dat elke cursist overal op kan Haha!
Ik ken trouwens iemand die de cursus met een grote E-pony gevolgd heeft hoor. Zij is zelf 1.86 en ze zeiden: als jij erop kan kan de rest ook *LOL* (2cm. is nu eenmaal ook geen wereld van verschil Haha! )

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 20:11

Gelukkig mag ik nu op Ionica starten! Ik heb er reuze zin in. Vandaag het secretariaat van de rijvereniging aande lijn gehad voor een startkaart. Maar ze heeft de formulieren van mijn aanmelding nog niet binnen gehad. Ik ben pas sinds 7 feb (een dinsdag) lid. Maar ja niemand weet het nog want het formulier ligt nog in een la in de kantine..... Maar ja daarna gaan ze me opgeven bij het wedstrijd secretariaat en die gaat het verder regelen. Tja ik kan natuurlijk niet meer wachten... echt balen!! Ach, komt tijd komt raad, en ik moet nog heel erg wennen aan het nieuwe dier Lachen Hoewel het echt een scheetje is Lovers Ik hoop dat het zaterdag in Urk gaat lukken (zadel kopen) en dan ga ik zondag foto's maken!! Joepie!!

Masja

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:17

Je gaat toch niet bij dei Leen van zadelmarkt een zadel kopen he? Zo ja, pas dan alsjeblieft op! Ik heb er ook een zadel van gehad, en er viel met dat ding echt niet te rijden! Het was zo breed dat je je knieen niet eens aan het zadel kon houden.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 09:23

masja schreef:
Ik hoop dat het zaterdag in Urk gaat lukken (zadel kopen) en dan ga ik zondag foto's maken!! Joepie!!


Inderdaad, pas alsjeblieft op met een zadel kopen bij Leen van Zadelmarkt.nl. Ik ben er ook ooit ingestonken, en heb er ontzettende spijt van gehad. Gelukkig heb ik het zadel voor een redelijke prijs weer kunnen verkopen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee!

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 13:42

Ik wil je niet ontmoedigen, maar lees het topic onder wedstrijden eens over pas bij 10 winstpunten over naar de volgende klasse. Als dit inderdaad in april ingaat, dan mag je wel heel snel zijn om de L te halen. Ik wens je wel heel veel succes.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 01:09

Ja, dank je wel. Ik had het gelezen. Ik ben idd erg hard van mijn roze wolkje af gevallen Boos! Echt een rotstreek van ze. Er zit wel wat in en ik denk dat het voor veel ruiters wel goed zou zijn, maar zo haal je wel de motievatie weg.... Grrrr Boos!