Waah! Ik moet me tandvlees laten weghalen!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Waah! Ik moet me tandvlees laten weghalen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 17:20

Jahh het moet echt! *huil* ik moet 27 januari naar de tandarts om me tandvlees weg te laten halen, het zit namelijk *volgens de beugeltandarts* aardig in de weg voor mijn slotjes Huilen IK DURF NIET Huilen

Van die eikel heb ik al acht kiezen en twee tanden (melk, dat wel) moeten laten verwijderen, maar wat een mens al niet moet doen om een mooi gebit te krijgen hé! Ik loop nu verd*mme al vijf jaar met die poedersuiker. Boos! Huilen

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 17:26

wow.. wat een gedoe!!!
maar ja gewoon volhouden!!
anders zijn die 5 jaar ook voor nix geweest..
nou ja, er zal vast wel al verbetering zijn of niet??

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 17:28

oja.. veel suc6 bij de tandarts!!

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 17:28

sterkte!!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 17:29

Jezus Xara, is dat nodig steeds op jezelf reageren?? Lips are sealed Lips are sealed

Ontopic: veel sterkte!!!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 17:36

Sta je niet achter de mening van je tandarts?
Dan zou ik een tweede arts erbij halen!mijn zusje is vroeger ook genept!

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 18:34

Ludo schreef:
Jezus Xara, is dat nodig steeds op jezelf reageren?? Lips are sealed Lips are sealed

Ontopic: veel sterkte!!!


hihi ja, (ik wil graag naar de slowchat snapje Knipoog )

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 18:53

Ehm, Xara, dat is niet de bedoeling hoor, om dit soort dingen kun je juist berichtjes kwijtraken.. Post dan tenminste gewoon serieus.. je komt heus vanzelf wel aan berichtjes!
On-topic dan maar Lachen Ik zou ook even langs een andere tandarts/ortho gaan.. Vooral als je het er niet mee eens bent!

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 19:54

euhhh kwijtaken?? Verward kan dat?? Party!! Party!!
goed dat je het zegt!! zal voortaan beter opletten Schijnheilig

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 19:54

Tsja, ik moet eigelijk wel toegeven dat het tandvlees best wel in de weg zit. Maar ik ben ZOOOO ontzettend bang! Scheve mond Huilen

Xara

Berichten: 230
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 19:57

wat is precies de bedoeling?? waar zit het tandvlees dat ze moeten weghalen?

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 20:20

Ja bij me vriendin der beugel is haar tandvlees ook helemaal over der beugel heen gegroeit (niet goed gepoetst)

Maar iig veel stekte!!

*en Xara, waar zou dat tandvlees nou zitten Scheve mond * ga hier niet verder meer op in om nog meer berichten te krijgen!!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 21:27

Zolang ze geen volwassen HOEKtanden willen gaan trekken mogen ze zowat alles trekken. Hoektanden zijn nl. nogal essentieel in je gebit, de hoek van je tandsamenleving zeg maar.
Ik heb 3 of 4 jaar met een beugel gelopen (of was het nóg langer?) Iig, ik ben er vanaf (afgelopen jaar ook het draadje achte rmijn tanden weg laten slopen, zat opeens los Schijnheilig ) en ik ben dolblij met mijn réchte tanden (stonden voor de helft errug scheef, kon niet goed kauwen en bijten) en het is het echt wel waard! Ik heb een jaar geleden ook mijn verstandskiezen laten trekken en dat was het me ook allemaal dubbel en dwars waard! Het doet pijn, zeker omdat het je mond is en je daar ook nog mee moet eten, maar een gezond gebit is echt goud waard. Mijn vader heeft paradontose en is daardoor al een boel kiezen kwijtgeraakt. Paradontose is echt een verschrikking (terugtrekking van het tandvlees en daardoor het blootleggen van de niet geglazuurde gebitsdelen als ik het goed zeg). De meeste gebitselementen gaan daaraan ten onder. Als je je tanden niet poetst komt er plak onder je tandvlees en dat vormt tandsteen. Onder je tandvlees kun je niet goed genoeg poetsen, daar kan alleen de mondhygieniste het schoonmaken, en dat is géén pretje! Door de tandplak komt er steeds meer onder, gaat je tandvlees ontsteken en terugtrekken. Tanden komen los te staan en tadaa: kies/tand foetsie! Behalve dat kan door het tandplak/steen ook cariës ontstaan op die plaatsen... En het tandvlees komt er straks echt niet meer overheen. Je kunt beter nu je tanden goed poetsen (en daar horen rechte tanden ook bij), dan dat je straks met de gebakken peren zit en opje 20ste (gebeurt echt!) een kunstgebit hebben.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 16:24

Het is niet over mijn slotjes heengegroeit maar...

Ik heb hele kleine ondertanden, echt minuscuul. Ze hebben mijn slotjes nogal onderop mijn ondertanden geplaatst, bijna tegen mijn tandvlees aan. Tussen mijn ondertanden is het tandvlees omhoog gaan kruipen, en zit er dus nu tussen. Ik poets mijn tandvlees wel goed, met mijn borsteltje ga ik eroverheen. Maar het helpt niet, en daarbij heb ik ook nog van die kleine rottanden. Huilen Tandsteen heb ik wel elk jaar, ik weet ook niet hoe dat komt Schijnheilig

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 16:44

tjee, na al dit gedoe MOET je wel een heel mooi gebit hebben, wij willen fotos ervan he Tong uitsteken