grote hoeveelheden brood kopen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

grote hoeveelheden brood kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 16:33

Zijn er hier mensen die wel eens grote hoeveelheden brood
kopen??

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:47

ja, 30 stuks van het aanbiedingbrood van de c1000, maar dat moet je alleen doen als het de tijgerbrood is, want als je gewoon tarwe neemt zijn ze na 2 weken niet meer te vr*ten....

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 16:56

Nuv schreef:
ja, 30 stuks van het aanbiedingbrood van de c1000, maar dat moet je alleen doen als het de tijgerbrood is, want als je gewoon tarwe neemt zijn ze na 2 weken niet meer te vr*ten....


euh...........Nuv ik bedoel voor de paarden hoor Haha! voor mezelf koop
ik nooit brood want ik eet het nooit Haha!

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:05

Ik koop nooit grote hoeveel heden brood alleen wel grote hoeveel heden wortels en appels !! Vork

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:05

Ik krijg weleens brood en ik ken meer mensen die zakken brood krijgen. De bakker/ winkel mag het na een dag niet meer verkopen en dan moeten ze eraf.

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:07

Bloos Bloos Bloos Bloos Haha! Haha! Haha! Huilen

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:09

niet alle bakkers geven zomaar hun brood weg!! heel stom maar dan zeggen ze nog koop het maar!!!
bij de albert heijn kan het wel krijgen volgens mij!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:13

oja bij ons zit ook een groente boer die vaak kratten puin heeft (allemaal gebroken wortels of komkommers enzo..) daar vraagt hij dan een klein bedrag voor

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:53

Mijn oom is bakker en elke week neemt hij 6 broden mee. 4 voor risco en 2 geef ik aan andere. Ik krijg ze gratis maar soms moeten mensen er een beetje voor betalen. Als ik ze zaterdag krijg zou ik het soms zelf wel op willen eten, zo lekker vers.... Hahah!

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:24

Nee die van mij krijgt geen restjes ! Haha!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:29

Lasagna KREEG eerst brood,
en haar eigenaar haalde dan 2 keer per week 5 kratten met brood, adt was dan voor 3 pony's, 15 kippen, en 100 konijnen.
Daar betaalde hij dan een heel klein beetje voor.
En dan het brood van dezaterdag kon j dan gewoon meenemen en in de vriezer doen, of zaterdag avond eten Tong uitsteken.
Want er zat vanalles tussen, croissants, maisbroodje, Tong uitsteken jammie heerlijk.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:54

Wij betalen helemaal niet voor brood, wij krijgen het gratis. (En als die bakker voor zn oud brood toch nog geld wil, is dat echt wel jammer voor hem, want bij ons wordt er dan nog gerust een euro per brood gevraagd en dat is toch echt wel duur.)
Mijn tante en oom hebben een stomerij en als klant hebben zij een grote industriële bakkerij (dus zij maken die bakkersuniformen schoon enzo). Die bakkerij levert aan een grootwarenhuisketen en is verplicht om elke dag het niet-verkochte brood mee terug te nemen. Hij kan er niets meer mee en om het weg te gooien moet hij betalen, dus hij geeft het liever elke week gratis aan mijn oom mee. En idd, soms zit er nog supervers brood tussen.

[edit]typo[/edit]

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:17

nee brood vind ik nix voor de paarden, blijft snel plakken aan de gehemeltes van de paarden! trouwen tobias lust het geneens volgens mij!
wij halen gewoon gratis wortels

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:20

Brood ook nooit vers voeren, het kan deegballen in de maag veroorzaken.
Oud brood is beter voor de paarden, dat 'plakt' niet meer zo.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:01

Ik werk in een restaurant,en mag daar ook gratis het oude brood meenemen,dat heb ik een tijdje gedaan,maar dat doe ik nu niet meer.
Mijn paarden werden er heel dik van,brood zet echt heel erg snel aan.
Het is gewoon heel erg ongezond om het ze te voeren er zit niks in wat ze echt nodig hebben.
Dit staat in een boek over paardenvoeding.
Ik zou dan liever je paarden wortels of appels extra bijvoeren,dat is veel gezonder!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 01:24

Ik koop zakken stokbroden en pistolets, die drogen makkelijker en worden niet zo makkelijk slecht dan grote broden. Ze krijgen dagelijks brood die dus hard is, het kan helemaal geen kwaad en ze zijn er dol op!
Ik kan ook in een plaats gratis brood krijgen en taartjes en zo, maar da's nu precies het probleem, de taartjes met zoetigheid op, fruit, chocola ... tussen de broden, en dan slaag je er gewoon niet meer in ze goed te drogen, ook niet op de verwarming, de boel krijgt zo'n ranzig groen vachtje ....... Misselijk

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 07:51

Wij hebben sinds kort ook een hele voorraad brood in de stal,omdat de staleigenaren heel goedkoop aan brood kunnen komen.
Nu word een deel van de bix door brood vervangen.
Wel volkoren bruinbrood wat al een paar dagen oud is,zodat het een beetje droog is geworden.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 07:52

Btw van al die pitjes op de korsten gaan ze wel lekker glanzen!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 09:21

Mijn ouders hebben een warme bakkerij, en hebben dus ook wel eens brood over. Dit wordt inderdaad voor mij bewaard (makkelijker kan niet) om aan mijn bijrijdpaarden gegeven. Als het echt heel veel is een keer, dan zetten ze het in zakken bij de manege neer. Geld vragen ze er niet voor hoor, dat vind ik ook onzin.

Wel is heel belangrijk, zoals eerder gezegd, dat je nooit vers brood geeft aan paarden. Wij leggen het meestal te drogen op de hooizolder, en voeren het als het hard geworden is, voordat het groen wordt, want beschimmeld brood is ook weer niet goed.

En alles met mate natuurlijk. Heel veel brood is ook niet goed voor een paard.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:54

Wij haalden het vroeger eens per week op bij de Primarkt, geloof ik. Een volle aanhanger met brood dat niet meer verkocht kon worden mochten we elke zaterdag ophalen. We moesten er wel iets voor betalen, maar dat geld ging naar de personeelsvereniging van die winkel. Was dus meer een symbolisch bedrag.
Het brood werd gedroogd en daarna aan de paarden gevoerd als extra'tje. Nu voer ik liever bieten of wortelen bij.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:06

Wij krijgen het idd ook gewoon van de bakker... Die komt het nog netjes brengen ook! Is hij er weer van af. Het risico zit er natuurlijk wel in, dat je de ene week 10 zakken hebt, en een andere keer geen een...

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 18:29

ik werk bij een bakker en bij ons betaal je 50 eurocent per oud brood. voor een zak vol (12 a 15 broden) betaal je 1 euro 50. maar ik ga dat echt niet betalen! neem gewoon vers brood mee wat over is, laat het 1 of 2 dagen staan en het is oud!
maar als je kijkt hoeveel zakken oud brood we verkopen...... da's nog echt veel!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 21:11

Wij hebben een bakker die een aantal mensen heeft die door de week het brood ophalen. Wij voor onze paarden, anderen voor hun beesten. Wij voeren ze al járen (meer dan 8 jaar) gewoon brood, vers en niet vers, gebruiken het voor slobber etc. Het is meestal wel een aardige hoeveelheid (ze weten hoeveel wij ong verbruiken en daar houden ze zelfs rekening mee, echt hartstikke gaaf!). Voorwaarde is dat je het buiten openingstijden ophaalt ('s ochtends voor achten of 's avonds na zessen), zit vaak heel vers brood tussen idd. Ze hebben er echt nog nooit wat van gehad. Bij ons bestaat de lunch uit 2 tot 3 broden per dag, hebben ze nog nooit wat van gekregen. Onze paarden hebben sowieso nog nooit echt koliek gehad (merrie had regelmatig krampjes, Joop heeft één keer een halve dag pijn gehad, maar dat viel reuze mee en kwam niet door de broden). Voor Joop is het juist wel goed, die is nl niet zo stabiel qua gewicht, dan heb ik liever dat hij een beetje vet is dan te dun, dan heeft hij ook geen weerstand. En voor onze hengst is het ook wel handig, die is zo druk dat hij met 5 kg haver per dag nog vel over been is, met een paar broden spek je hem dan als het ware een beetje. Wij hebben dit adresje overgenomen van de vorige eigenaars, en het is ideaal. Wij nemen dan ook echt alles mee, pizzabroodjes, kaasbolletjes, etc etc, wat de paarden niet krijgen gaat op de compost. Zo is de bakker van zn brood af en hebben wij voer. Met de feestdagen is het vaak ook oliebollen etc, maar dat hoort erbij. En natuurlijk de kratten terugbrengen, maar dat is het allemaal wel waard.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 22:24

Wij krijgen ook altij dhet brood gratis. Gewoon wel een paar keer in de week. Maar het oude brood moet dan eerst wel altijd op.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 12:07

Wij wonen vlakbij de Borgesius, dat is een broodfabriek. Daar kan je voor spotprijzen het 1 dag oude brood wat er teveel was kopen.
oftewel in guldens *LOL* 25 cent per heel brood!!!! Dus dat was 1x per week er langs, voor de paarden gewoon bruinbrood en voor onszelf dan nog een lekker speciaal brood, want het was toch pas 1 dag oud en nog best eetbaar!!!!!!