Wedstrijden rijden op je 30ste ofzo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Wedstrijden rijden op je 30ste ofzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 19:01

Ik wilde even iets vragen Lachen, de meerderheid hier is toch al "ouder" en ik bedoel nu niet overbejaard ofzo é Knipoog, mar gewoon geen 12 meer ofzo Lachen en toch al volwassen enzo.

Wanneer zijn jullie met wedstrijden begonnen? Ik droom al van mijn 15 ervan ooit eens een keertje echt te starten. Dus niet zomaar onderling, maar echt met witte hekjes, paard mooi opgetut enzo ... dus ja echt Lachen.

Kan dat gewoon als je ik zeg maar 30 bent nog? Of duurt het enige tijd voor je uberhaupt mag starten? Ik zal wel dertig zijn voor er eindelijk een eigen paard in een eigen stal staan enzo. In verband met studies en dan pas wil ik me er echt om gaan toeleggen. Eerst werk, dan huisje, dan paardje ... Lachen



Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 19:29

Heel verstandig om er pas later mee te beginnen. En ik ben over de 30..en nog nooit gestart. En of dat er ooit van gaat komen weet ik ook niet...

Maar het belangrijkste is dat je goed klikt met je paard en dat jullie samen lol hebben. Wedstrijden zijn NIET belangrijk.

Je suis Charlie.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 19:31

Niet omdat ik het belangrijk vind hoor.

Ik wil het gewoon OOIT eens gedaan hebben. En vroeg me af of je er "op bvb die leeftijd" nog aan kon beginnen.

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 19:40

Ik ben het geheel met Cassidy eens!Ik zelf wil ooit (let op het woord ooit) ook wel wedstrijden starten met Pablo maar dan endurance ofzo maar het moet eerst leuk gaan en dan zien we wel over een paar jaar ofzo!

Het kan allemaal best ik ken zat mensen die bijvoorbeeld vroeger bij de pony´s hebben gestart en als ze weer wat ouder pas weer beginnen.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 19:42

ja natuurlijk kan dat.Je bent nooit te oud wij hebben hier zelfs amazones van 55/60 jaar die nog dressuur wedstrijden rijden.

leef je droom, droom niet je leven.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 22:01

Jaja, ik ben ook van 'die' leeftijd en rijd nog gewoon wedstrijden hoor (althans dat is de bedoeling...komt er niet zo vaak van) en ik ben niet eens de oudste deelnemer hoor Haha!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 22:12

Dan weet ik nu dat het dus gewoon kan Lachen

Ik dacht echt dat je bvb op je 12e ofzo moest beginnen en dan zo verder en verder.

Maar er is nog hoop voor mij Knipoog binnen tien jaar ofzo! Lachen

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 04:25

Das nou het mooie van paardrijden, je kunt het tot op hoge leeftijd blijven doen en tegelijkertijd ook nog eens succesvol zijn! Mijn moeder is 53 en die heb ik afgelopen jaar op ons makste paard gehezen. Dit voorjaar gaat ze haar debuut maken in de B dressuur!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 08:06

Ik ben ook op mn 30e begonnen hoor met "officieel" starten. Maar dat hoeft niet helemaal opgedirkt hoor. Mag wel natuurlijk, hihi. Dus er is nog hoop voor je!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 08:23

Hoi Belsje!

Ik had dezelfde droom als jij.
Ooit een eigen paard en dan OFFICIEEL starten.

Ik stopte met rijden toen ik 16, bijna 17 was, omdat bij ons op de manege je destijds 'niet meetelde' als je niet officieel starte. Dan was je toch maar 'een pennymeisje', wat ik dus op die leeftijd echt niet meer wilde zijn... Haha!

Mijn droom van een eigen paard bleef.
Echter toen ik samenwoonde werd ik afgekeurd op epilepsie.
Geld was er niet veel en we moesten eerst een enorme schuld aflossen, daarna kwam 6 jaar lang van proberen zwanger te worden, daarna zouden we een kindje gaan adopteren dus al het geld ging in de spaarpot... Haha!

Op mijn 31ste had ik borstkanker gehad, en plotseling, 3 jaar later, kreeg ik uitzaaiingen in mijn longen.
Mijn wereld stortte in.
Voor de 2e keer kanker betekende voor ons: niet meer kunnen adopteren. Verdrietig

Mijn man zei echter:
"Zodra jij beter bent kopen we een paard." Party!!

Ik liet me dat geen tweede keer zeggen. Dit was mijn kans.
Nog TIJDENS de chemokuren kochten we Cerise, een trakhener merrie.

Nu zijn we een jaar verder, en ik heb opnieuw uitzaaiingen. Een tijdje ben ik 'in staat geweest om te rijden en te lessen', maar daar bleef het bij.
In september begonnen de andere chemokuren, dit keer behoorlijk zwaar.
Vlak voor Kerst kregen we te horen dat ze niet hadden aangeslagen, althans niet zoals men gehoopt had... Boos!

Toch ga ik er weer voor.
Er komen weer kuren, nog veel zwaarder dan eerst, maar ik vecht.
Moedeloos in elkaar zakken en alleen maar huilen? Nee.
En waarom niet?

Hoe zou ik kunnen opgeven, als ik daar in de stal dat meissie zie staan met haar teddyberenvacht, grote bruine ogen waar Naomi Cambell jaloers op is...
Zij die mij elke keer weer vertelt dat mijn leven nog niet afgelopen is.
Zij die zegt dat ik nog niet 'klaar ben'.
Omdat er iets is dat we nog samen moeten doen.

"Weet je nog vrouwtje?
ooit wilde je dat
ooit heb je gevraagd om
een eigen paard
je kreeg mij en nu
waar is de startkaart?

Weet je nog vrouwtje?
je had nog zóveel dromen
trek je daaraan op
zodra de tranen weer stromen
wij samen hebben een toekomst
dat heb je zélf gezegd

Kom op vrouwtje:
vécht." Lovers

D. Knipoog

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 08:25

Ik was ook pas 30 toen ik mijn eerste officiele wedstrijd had. Gewoon omdat ik niet eerder een eigen paard had. Er zijn genoeg ruiters veel ouder dan 30 die nog beginnnen met starten of het al tig jaren doen. Leeftijd is bij de paardensport gelukkig geen grote beperking.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 08:51

Ik ben begonnen (bij de paarden!) toen ik 13 was, en mijn moeder rijdt nu nog wedstrijden en die is over de 50. Overigens is die ook rond haar 30e begonnen met wedstrijden.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 09:16

Ik ben zelf begonnen met wedstrijden bij de paarden op mijn 14e.(is al wel weer wat jaren geleden) Maar je ziet echt wel oudere (bedoel ik over de 50)mensen wedstrijd rijden.(wat soms niet meer om aan te zien is, maar goed ik hoop tegen die tijd nog op een paard te zitten Haha! ) Dus maak je geen zorgen met je 30e kan je nog makkelijk wedstrijden gaan rijden hoor.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 18:01

Dankjulliewel allemaal Lachen.

Maar nu weet ik het dus vrijwel zeker. Ooit sta ik daar met een rozetje en een bekertje en de hele reutemeteut met MIJN knol onder mijn kont Lachen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:11

mijn moeder is op haar 42e begonnen met paardrijden!en nu heeft ze inmiddels 1,5 jaar haar eigen paard en heeft ze aan officiele wedstrijde meegedaan!

ze vond het alleen niet zo leuk, veel moeite voor en proefje van n paar minuten!

en niet in witte hekjes dat is hier vaak pas vanaf de Z of soms als de binnenbak te groot is dan zetten ze het wel met hekjes af(en ellendige bloemstukken enzo waar mn paard niet langs wil, ach ja vorig jaar liep ie niet eens de ring in als er witte hekjes stonden, nu kijkt ie bijna nergens meer naar, bahlve het juryhokje en reclameplaten aan de muur, o ja en de 'spoken' die hij altijd overal ziet maar die zie ik zelf niet!)

maar je bent nooit te oud om te leren!

ken zelfs iemand van 64(al had ze gezegd dat ze 50 was had ik het gegloofd!)en die heeft een jong beestje zelf in no time naar het Z gereden!
dus wedstrijd rijden is niet aan leeftijd gebonden!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:17

Mijn 1ste officiele wedstrijd reed ik op mijn 32ste.
Ik kocht mijn eerste eigen paard toen ik 24 was. Pas veel later had ik mijn eigen trailer, auto en een heel fijn paard om wedstrijden mee te rijden.
Allemaal zelf verdiend en daar ben ik behoorlijk trots op!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:38

Hier nog 1 van de bejaardenclub Haha!

Ik zat op mijn 28ste voor het eerst op een paard.

En vorig jaar (ja,ja 32 al weer) reed ik mijn eerste wedstrijd.

Na 2 keer starten kwam ik er achter dat ik het niet leuk vond. Hele dag op pad voor een proefje van 5 minuten.

En op mijn 33ste is mijn wedstrijdcarriere dus alweer beeindigd Gaaaap

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 18:40

Zeg jongens! bejaardenclub Lachen nu ook niet overdrijven é Knipoog.

Ik weet niet of ik het lang ga doen, of ik het leuk ga vinden of wat dan ook maar één keertje wil ik het doen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:24

De droom van een eigen paard en daarmee de ring in te rijden heb ik ook heel erg lang gehad. Toen het zover was, was ik 26 en dat moment weet ik nog heel erg goed voor me te halen, het groeten bij X en ik dacht "hier sta ik dan, met mijn eigen paard", mooi moment hoor Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:46

Leuk om dat te lezen. Lachen Ik ging voor het eerst op concours toen ik 10 was, en dan wordt het op den duur haast vanzelfsprekend om te starten, laat staan om een eigen paard te hebben. Word je weer even met je verwende neus op de feiten gedrukt Haha!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:38

Lovely schreef:
Toen het zover was, was ik 26 en dat moment weet ik nog heel erg goed voor me te halen, het groeten bij X en ik dacht "hier sta ik dan, met mijn eigen paard", mooi moment hoor Lachen.



Ja, herkenning!! Dat had ik ook. Die smile is 2 weken niet meer van mijn gezicht gegaan. Ik was ook mega trots op mijn paard en mezelf

Ben dus wel erg blij met mijn ultra korte wedstrijd carriere (foto's in mijn profiel Haha! Knipoog )

Dus oma's kom op! Het kan nog!

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:41

Ik ben nu 30 en hoop dit jaar een paard te kopen. En inderdaad dan ook voor het eerst van mijn leven een startkaart aan te vragen en wedstrijden te gaan rijden Lachen

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:44

Pas nadat ik trouwde kwam ik in aanraking met paarden......voor die tijd was ik er bang voor Haha! Ik heb jarenlang op allerlei knollies rondgehobbeld en pas met Fab ben ik wat serieuzer aan de gang gegaan, ik ben met haar gaan starten toen ze een jaar of 8 was, dus das nu bijna 8 jaar geleden, dus toen was ik ehhhhh 38 jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:16

Marianne"]
[quote="Lovely schreef:
Toen het zover was, was ik 26 en dat moment weet ik nog heel erg goed voor me te halen, het groeten bij X en ik dacht "hier sta ik dan, met mijn eigen paard", mooi moment hoor Lachen.



Ja, herkenning!! Dat had ik ook. Die smile is 2 weken niet meer van mijn gezicht gegaan. Ik was ook mega trots op mijn paard en mezelf

Ben dus wel erg blij met mijn ultra korte wedstrijd carriere (foto's in mijn profiel Haha! Knipoog )

Dus oma's kom op! Het kan nog!
[/quote]

Volgens mij was ik wat sentimenteler tijdens het blij zijn Knipoog. Eventjes een brokje in mijn keel, heel even.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 08:47

Ik heb mij paard pas gekocht toen ik ruim dertig was...39 om precies te zijn. Ik wilde altijd een paard en toen had ik geen geld. Toen ik geld had, had ik geen tijd Haha! Uiteindelijk heb ik toch de knoop doorgehakt en B'elanna gekocht. Ze was toen net drie Recreatief had ik toen zo gedacht. Maar na twee jaar startte ik mijn eerste wedstrijd in de dressuur (ze heeft eerst een veulen gekregen). En vorig jaar heb ik mijn eerste westernwedstrijd op Lanna gereden...Ik ben nu 42 en heb de grootste lol met mijn paard.

Voordeel van veel ouder starten met een eigen paard en met wedstrijden is dat het allemaal veel relaxter kan. Het hoeft niet meer zo nodig. Ik ben dus best in staat om de dag voor een wedstrijd met B'elanna en freestyle optoming (alleen een halster) een lange buitenrit te gaan maken. En als het me te koud is zeg ik af Knipoog Ik ga echt alleen voor de Lol en dat kan ik aanraden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers