Dagje ziekenhuizen..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-01 18:33

...Bleeeeeh, met dit warme weer en op de allerlaatste schooldag, heb ik met mijn kleintje de hele dag dokters en ziekenhuizen afgelopen. De antibiotica heeft duidelijk niet aangeslagen en we hebben een nacht achter de rug die je niet mee wilt maken: kind stervensbenauwd, overgeven ervan, zweten, spierwit worden enz enz. Scheve mond\
Vanmorgen naar de dokter: de ontsteking was verplaatst!!!!
Meteen door naar ziekenhuis voor longfoto en idd een forse ontsteking op de linkerlong en bronchopathie (joost mag weten wat dat is?!? Verward ). Weer terug naar huisarts (na 2 uur ziekenhuis!) met de uitslag, huisarts overleg kinderarts en dus om 14.00 naar Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht. Andere kleine uit school getrokken, want nooit om 15.00 terug natuurlijk.
Daar weer allerlei onderzoeken, als wegen/meten/bloed prikken (zuurstofopname controleren)/longfunctieonderzoek.
Twee uur verder mocht ie gelukkig wel weer mee naar huis, met weer een berg medicijnen, maar gelukkig (nog geen) prednison...nog paar daagjes aankijken.
Ik hoop dat het vannacht niet al te gek wordt: vanmorgen was hij zo ziek dat hij ging liggen midden in de gang: parelen op de bovenlip, klam, spierwit en maar hijgen en piepen...afschuwelijk! In de frisse lucht ging het beter (Bob had 'm in de tuin gezet) Later bij de huisarts kreeg ie dat 'gelukkig' weer, zodat die ook eens kon zien wat er precies gebeurd als het zo eng wordt. Scheve mond\
Het rare is dat hij tussen die aanvallen door volkomen normaal is en speelt ed. En dan opeens 'bam', over! Heel verraderlijk... Scheve mond\
Gelukkig dus weer aan een opname ontsnapt en hopen dat het nu goed gaat.
We hebben nog net een uurtje strand kunnen pikken...daar knapt ie wel van op!!!

Groetjes Suzanne


Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 18:52

Ik vind het zo zielig he voor dat kleine mannetje! Scheve mond\ Zo jong en dan al zoveel problemen! Ik haat zo´n longfunctie test (ik moet maandag ook wer *joepie*) Ik wens jullie allemaal veel sterkte toe!

Groetjes kirsten!

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 19:22

Suzanne,
heel veel sterkte de komende tijd. Ik ken het gevoel van machteloosheid wat je overvalt als een van de kinderen ziek is.
Ik hoop dat alles uiteindelijk zal meevallen.
ik duim voor je

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 19:57

gatver arm ventje! zijn ze beiden nou steeds ziek of het steeds dezelfde.
en met dit weer heb je het zonder longproblemen al zo benauwd... jeetje veel sterkte

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 20:03

He, wat vervelend. Pathie komt van pathologisch en betekend afwijkend, dus ziek. Bronchopathie wil dus zeggen afwijkingen in de bronchien dus de luchtpijp zeg maar.
Succes met de kleine.

Navragen is beter dan afvragen.


sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 20:14

heej jeetje nou!het gaat echt niet lekker zo he?met je mannetje.ik vind het echt reuze oliebol voor je lieverdje!wens hem maar beterschap van sanderijn-het-bokt-meisje

hee gats wat sneu nou voor nigel!

_________________
zorgen zijn voor later,genieten is voor nu

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-07-05 23:08 ]</font>

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-01 21:31

Ja, het is steeds dezelfde inderdaad. Een twee eiige tweeling. Nigel heeft een zeer zware vorm van astma, aanvallen gaan meestal gepaard met longontstekingen (7 in het afgelopen jaar). Hij heeft inmiddels al aardig wat antibiotica, prednison en ontstekingremmende inhalers binnengehad...niet echt lekker. Gelukkig groeit ie nog binnen de curve (bijwerking: groeiremmend!).
Eloy is degene van de kleine ongelukjes: tanden uit zijn mond vallen, armpje ontwricht, hij heeft wel een littekentje hier en daar Party!! . Maar verder mankeert ie eigenlijk nooit wat, afkloppen...
Met Nigel moeten we afwachten hoe het verdergaat. Hij heeft veel schoolverzuim, is nu net leerplichtig (5 jaar) dus het is afwachten hoe school daarmee omgaat.
Er is ook overwogen (kinderarts) om hem in een astmacentrum te doen, maar ja daaaaag...dan zie je je kind een dagje in de week....over my dead body! Scheve mond\
Bij vlagen gaat het gelukkig heel erg goed met hem, het is een geweldig ventje, oogt ook niet bepaald ongezond Pling
Maar soms...tja..dan heeft ie heel nare aanvallen Scheve mond\

Jasmijn...wat doe jij voor werk dat je dat weet?

Groetjes Suzanne

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 09:16

Wat akelig voor Nigel (en jullie natuurlijk). Dat arme ventje, zo benauwd! Het moest niet mogen. Ben zelf licht astmatisch, maar gelukkig heb ik er niet zoveel last van.

Een kennisje van mij was ook al als kind zeer zwaar astmapatient en heeft uiteindelijk ook een tijdje in Hilversum in een astmacentrum gezeten. Hier is ze ontzettend opgeknapt, echt waar. Ik begrijp dat je het zelf niet wilt en Nigel ook niet, maar soms kun je niet anders hoe graag je het ook anders zou willen.

Heel veel sterkte met alle spanningen (ziek kind, huis kopen en verkopen. Poeh...) 'T is nogal wat!

Groetjes Mieke (enne: zeelucht is inderdaad heel goed voor mensen met luchtwegproblemen, misschien een lange vakantie aan zee proberen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 09:20

Poe hee, arme jij en arme kindjes. Is nogal wat zeg. Misschien inderdaad eens een lekker lange vakantie aan het strand? Wel eng hoor, pas 5 en nu zo ziek. Sterkte er mee!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 09:21

Ach arme Nigel! Zo jong en dan ook al zoveel meegemaakt, ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Echt zielig.

Heel veel sterkte!!!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:00

wat vervelend voor dat kleine mannetje en jullie.
mijn broer heeft t vroeger ook heel erg gehad. tot zn 6e was t heel erg. mn ouders moesten afentoe midden in de nacht naar t ziekenhuis met m. hij heeft er nog steeds veel last van. vooral als t erg vochtig of stoffig is. dus zn bed wordt eens ind e zoveel tijd echt goed gereinigd van alle mijt die er in` zit, alles altijd goed stof zuigen en in zijn kamer stond een aparaat dat de luchtvochtigheid naar beneden brengt (dus water opzuigt uit de lucht, hij sliep in de kelder das heel vochtig). hij sporte heel veel en dat was wel goed voor hem daar kreeg hij veel weerstand van. mijn andere broer die kreeg t pas op latere leeftijd in mindere mate. dus t zit bij ons wle in de familie (moeder heeft het heeel licht) mijn broer is nu bijna 21 en is heeft er nog wle last van maar kan er heel goed mee leven.
ik hoop voor je dat nigel er ook overheen kan groeien.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:06

Wat erg, arme Nigel.
Strakjes als jullie in Wijhe wonen gaat het misschien wel beter met hem, hoe verder van de randstad hoe frisser de lucht is. Hier in het westen is het allemaal veel zwaarder voor hem denk ik.
Eigenlijk heb ik er geen verstand van, maar als ik naar het oosten ga merk ik het zelf altijd en ik heb niet eens longproblemen.
Bedoeld dus om je een beetje op te vrolijken.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-01 10:11

Ik hoop het Lov, want dit is gewoon echt geen doen zo.
Maarre...zie mijn berichtje 'kijkers voor ons huis', we moeten nog maar afwachten of we alles rondkrijgen voor ons nieuwe huis! Scheve mond\
Maandag moeten we eruit zijn, dus we zitten hier flink op hete kolen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:19

Vertrouw erop dat het goed komt. Bob 'kennende' wordt het heus wel wat.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 10:32

Suzanne, wat een ellende met jouw kleine mannetje! Voor volwassenen met astma is het ook erg, maar zo'n kleintje weet elke keer weer niet wat hem overkomt. Ik hoop voor jullie dat de koop van het huis snel rond is, de lucht in het oosten is echt veel schoner (ik kan het weten Lachen ) en beter voor mensen met luchtwegproblemen. Mijn moeder heeft er in de stad ook meer last van dan thuis. Sterkte!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 14:02

hey suzanne,
heel veel sterkte.
met je kleine mannetje

we hebben een huis

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 00:23

Even op de vraag van Suzanne terug komen, ik ben medisch secretaresse, onder andere op de longpoli, maar de termen zitten er redelijk ingedramd hoor. *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-01 09:41

Handig, handig, handig!!!!! Als er weer eens termen om mijn oren vliegen weet ik wie ik moet hebben! Party!!

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 14:38

Da's echt balen Suzanne.
Een geluk, je hebt je huis in Wije om naar uit te kijken. En de kinderen ook natuurlijk!
Je zult zien dat als je de paarden lekker bij huis hebt staan dat jij dan minder hoeft te stressen, scheelt weer een boel heen en weer gerij als Nigel ziek is!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 15:38

Soo echt niet leuk.
Heel veel sterkte hoor.
Ik was vroeger ook altijd ziek. Gelukkig nu niet meer.
Geef 'm maar een extra knuffel (als íe daarvan houdt Knipoog)
Succes hoor.
Petra

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie