Waarschijnlijk operatie voor Remy + vervolg !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Waarschijnlijk operatie voor Remy + vervolg !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-03 18:19

Moet even m'n verhaal kwijt hoor mensen....

Afgelopen zaterdag heeft Remy een flinke beenwond opgelopen in de bak. Ik had 'm de hele middag in de bak gezet zodat hij lekker kon klooien met de andere pony's en niet weer de hele dag op stal hoefde te staan.

Toen ik 'm 's middags ging binnenhalen had hij een flinke wond aan z'n linkerachterbeen, die helemaal aan het bloeden was. Hij stond toen al niet meer op dat been en strompelde wat, ondanks dat het zo'n pijn deed.
We hebben zaterdag direct de wond schoongemaakt en ontsmet, en er verder niks aan gedaan.

Gisteren stond hij nog steeds niet op dat been, en je merkte duidelijk dat hij heel veel pijn eraan had. Hij leunde telkens met z'n hele lichaam tegen de muur aan, zodat hij maar geen druk op dat been hoefde te zetten. Daarom heb ik toch maar de dierenarts gebeld. Die zou vanmorgen komen.

Nou... dat liep minder goed af dan ik gehoopt had......

De dierenarts heeft eerst gemeten of Remy koorts had, maar dat was gelukkig niet het geval. Daarna heeft hij de wond opengemaakt, en een pennetje van zo'n 10 cm lang gepakt en hiermee het been in gestoken. Ik had moeite met kijken want hij ging er echt diep in met die pin. En het deed Remy ontzettend veel pijn, je zag 'm helemaal verkrampen, arm dier.
Eigenlijk wilde de dierenarts het liefst direct foto's maken, maar aangezien Remy geen stap verzet met z'n achterbenen, was het onmogelijk hem in de trailer te vervoeren. Dus heb ik nu antibiotica en pijnstillers gekregen, en moet 'm dit 2 keer per dag voeren. Daarbij moet ik 'm ook nog 2 tot 3 keer per dag afspuiten en insmeren met jodium.

Als er volgende week dinsdag nog steeds geen verbetering is, moeten er alsnog foto's gemaakt worden (hoe we hem dan bij de praktijk gaan krijgen weten we nog niet). Als ze dan op de foto's kunnen zien dat er bijvoorbeeld een botje gescheurd is of er iets afgebroken is, dan moet hij geopereerd worden.

Ik hoop maar dat hij in ieder geval geen pijn meer eraan heeft als ik 'm die pijnstillers blijf voeren... De dierenarts zei ook dat hij er echt heel erg veel pijn aan had.

Willen jullie allemaal duimen voor hem dat het beter wordt alsjeblieft ??
Laatst bijgewerkt door Maud_82 op 13-01-03 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 18:24

Dat meen je niet!? Arme Remy. Echt klote zeg. Ik zal heel voor je duimen dat het snel beter gaat!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:02

He, wat vervelend voor jullie allebei. Ik hoop maar dat het allemaal meevalt!

* To Belg, or not to Belg *

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 19:23

we denken aan jullie en duimen voor je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel strekte en hou ons op de hoogte hele dikke knuf floor p.s als er wat is kun je altijd bellen he en ook doen he

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 15:14

Floor, Thanx voor je telefoontje gisteren ! En Katrien voor je pb'tje !

Het is een ramp om hem die gel te geven. Als ik het hem in z'n mond spuit, spuugt hij het uit, ook als ik eerst een hele tijd z'n koppie omhoog houdt. (dan houdt hij het net zo lang in z'n mond tot ik 'm weer loslaat)
Als ik het in fruit spuit, proeft hij eerst en dan komt het weer net zo hard er weer uit.... dat schiet dus ook niet op.

Door de zemelen heen werkt ook niet. Gisteren had ik de poeder in zemelen gedaan en dit over z'n brokken gegooid. Hij heeft netjes de zemelen aan de kant geschoven en z'n brokken opgegeten....

Ik zorg nu gewoon dat hij trek krijgt. Heb de andere meiden van stal gevraagd of ze 'm niks lekkers meer willen geven want dan eet hij de zemelen met medicijnen uiteindelijk vanzelf wel op. Vork
Hij krijgt ook iets minder brokken, hij moet een beetje afvallen want z'n buik wordt wel erg rond.

Ik hoop dat het goedkomt, hij stond vanmorgen wel al op het been, maar had er nog geen gewicht op staan. Hij is ook superchaggie.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:24

Meid wat enrom rot voor je. Ik hoop dat het allemaal helemaal goed komt.

Heel veel sterkte en geef Remy maar een knuffel....

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:40

he misschien moet je proberen om na dat spul een appel te geven dan slikt hij meestal wel

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 15:43

Of in appelmoes of appelstroop? Eet hij dat ook niet. Vertel hem maar dat Pablo het ook braaf heeft opgegeten en u beter is, misschien dat dat helpt Haha!

Heel veel sterkte en ik hoop dat hij nu lekker snel opknapt.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 15:47

Katrien schreef:
Of in appelmoes of appelstroop? Eet hij dat ook niet. Vertel hem maar dat Pablo het ook braaf heeft opgegeten en u beter is, misschien dat dat helpt Haha!

Heel veel sterkte en ik hoop dat hij nu lekker snel opknapt.


Ja, dat ga ik ook proberen. Dat zei de dierenarts ook. Ik denk dat hij het wel eet dan. Ik zal 'm ook zeggen dat Pablo het wel heeft opgegeten, en Smokey ook toen ze last had van haar schouder. Misschien wordt hij dan jaloers en eet hij het wel. Knipoog

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:06

in de appelmoes doen en dan in een spuit en in zijn mond spuiten helpt ook wel vaker

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 16:53

Ook namens mij heeeel veeeel sterkte! Maar dat wist je al..
Remy is nu wel heeeel zielig als ik langs loop met een emmer worteltjes hoor.. Maar hoop dat je het zo wel naar binnenkrijgt!
En er slobber van maken? Ik heb nog wel slobber staan..
hoop egt dat het snel goed komt!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 11:11

Jippie -> Hij lust appelmoes !!

Ik gooi nu alles door elkaar heen in een emmer -> brokken, zemelen, pasta en poeder en dan een flinke schep appelmoes erbij met nog een appel of brood en hij smikkelt alles gewoon in 1 keer op.

Hij staat inmiddels weer op het been, en begint al wat meer door z'n stal te lopen. Hij is wel nog steeds mega chaggie. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 11:27

Gelukkig dat hij het zo wel eet! Wel sneu dat hij nog chaggie is maar dat zal ook wel komen omdat hij zijn energie niet kwijt kan en zich niet lekker voelt. Heel veel beterschap!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 11:29

Hee wat vervelend zeg! Wanneer worden de foto's gemaakt? Gelukkig dat hij weer op het been staat.

Sterkte ermee!

:evaw:

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 13:12

Goed nieuws !

Ik ben nu sinds zaterdag weer met hem aan het stappen. Steeds maar 10 minuutjes tot een kwartiertje, 2 x per dag. Dat gaat erg goed, alleen is hij in het begin telkens een beetje stijf, maar dat is logisch. Lachen

Het gaat dus weer een stuk beter met 'm ! Sinds hij weer uit z'n stal komt, is hij meteen een stuk vrolijker en zijn we weer vriendjes Lovers

Hij krijgt nog steeds poeder door z'n voer heen, en dan moet ik morgen de dierenarts bellen om te kijken wat we verder gaan doen.

Ik weet nog niet zeker of ik foto's laat maken, van de ene kant doe ik het liever wel voor de zekerheid, maar van de andere kant gaat het nu zo goed (ondanks de pijnstillers) dat ik denk dat foto's niet zo superveel nut zullen hebben. Dus dat bespreek ik morgen even met de dierenarts.

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:01

hoi hoi gelukkig dat het al wat beter met remy gaat maar eh over de foto s moet je gewoon je eigen gevoel volgen als vindt dat het nodig is moet je dat gewoon doen maar het wel even mat de dierenarts overleggen want het is niet goed koop om fotos te laten maken maar het is je iegen keus. maar hij hoeft gelukkig niet meer geopereerd te worden dat scheelt. geef remy een knuffel van mij en patje en zeg maar dat ik hij nog steeds heel lief is en dat hij maar weer snel beter moet worden dan kan hij weer met jou gaan rijden dat zou hem zeker goed doen oke nou doei groetjes floor en patje

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:01

Hopelijk is het een goed teken dat hij weer voorzichtig dat been gebruikt. Gewoon met de dierenarts erna laten kijken en overleggen over foto's, misschien valt het nu wel allemaal mee. Dat hoop ik in ieder geval voor je!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 12:18

Jippie het komt goed !!

Heb vanmorgen de dierenarts gesproken over wat we nu gaan doen. Aangezien het zo goed gaat en hij z'n been gewoon gebruikt nu, denkt de dierenarts dat er maar een héél klein kansje is dat er toch nog iets mis is gegaan met een botje. Een foto laten maken was dus ook zeker niet nodig.

Ik moet 'm nu nog 2 dagen poeder voeren en dan mag ik rustig aan weer gaan opbouwen. Ik heb me voorgenomen om in ieder geval tot zaterdag nog alleen maar te blijven stappen en daarna pas weer rustig aan te gaan werken. Ik ga er voorlopig ook nog niet op, laat 'm eerst maar weer eens wat spieren opbouwen dmv longeren met bijzets.

Vanmorgen wilde ik 'm laten rollen in de bak, want dat wil hij al sinds zaterdag. Ik liet 'm los, hij ging op z'n knieën zitten en verder kwam hij niet. Hij bleef met z'n kont naar boven steken want meer kon blijkbaar gewoon niet, dus hij is maar weer opgestaan. Ik denk dat z'n spieren nog te stijf ervoor zijn...

Ik ben blij dat het toch nog goed gekomen is... ik zag mezelf 'm al helemaal wegbrengen....

Thanks voor jullie steun allemaal !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:28

Jippie! Heel goed nieuws dus!

Veel succes met het opbouwen!


Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:30

Gelukkig, hopenlijk is hij snel weer de oude!

Sneu is dat he, als ze wel willen rollen maar niet kunnen. Sheril heeft in september in de sloot gezeten en heeft daar flinke spierpijn aan overgehouden. De eerste 2 dagen wilde ze heel graag rollen, maar ze kon het gewoon niet. Echt heel zielig om te zien.

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 14:48

he maudje<platvoet> gelukkig dat het weer goed komt met remy groetjes floor en patje

papa ik mis je en dat zou altijd zo blijven


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: afkepieteke, Arjette15, beegee, bellieee, bonnielau, Chan88, hokke, M1994, Poekkie, Schrompeltje, SUSANNEx, XladyX, XxMariellexX en 104 bezoekers