Dokters en dokters en nou ja..dokters *zucht*

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Dokters en dokters en nou ja..dokters *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 01:23

Ik loop al vanaf mei met behoorlijke klachten. Doktersbezoek na doktersbezoek. Telkens dezelfde diagnose. Cesarotherapie, Yoga langer slapen en het gaat vanzelf wel over. Nou niet dus. Het word alleen maar erger en de klachten worden steeds groter en meer en ik blijf maar aanmodderen. Inmiddels zit ik alweer een maand in de ziektewet en krijg de ene slaappil na de andere voorgeschreven, maar alles holt achteruit.
Ik word er zo moedeloos van. Ik weet wat mijn klachten zijn en het word steeds maar verdraait. Je zal wel, het zal wel.. *zucht*. Ik heb al 2x een second opinion gehad, maar bij dezelfde kliniek en de antwoorden waren steeds hetzelfde, Stress!. Het *grappige* is dat ik dus geen stress heb. Mijn klachten zijn vergelijkbaar met een Wiplash x Pfeiffer en zijn pas begonnen nadat ik van de trap ben gevallen. Ook ergere klachten zoals flauwvallen en het verlies van concentratie ( zo erg dat ik in de auto soms vergeet dat ik rij) passeren de revue. Maar toch blijven ze stug volhouden dat het Stress is. Ik heb geen idee wat ik hiermee aanmoet. Slaappillen zijn echt geen optie, okee ik slaap, maar daar zijn de rest van de klachten niet mee weg. Volgens mij moeten ik eerst doodziek in het ziekenhuis liggen voor er onderzoek word gedaan...
Ik krijg steeds meer een hekel aan dokters, maar ik heb geen opleiding gevolgd voor ziekte's, Zij wel

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 01:43

Vraag om een foto.
Daarop kunnen ze soms zien dat je een whip-lash hebt, let op, soms, want niet iedere whip-lash kunnen ze zien.

Bij mij wouden ze dat ook eerst niet (maargoed, ik heb dan ook een dokter wat je niet wilt weten), maar ik heb toen ergens anders een briefje gekregen met daarop de vraag of ze mij wou doorsturen naar het ziekenhuis voor een foto.
Is mij wel gelukt, maar heb er weinig aan gehad.
Was nl niet veel te zien, maar toch heb ik het.
Is ook wel gezegd, maar was niet op de foto te zien.

Alternatieve geneeswijzen zijn vaak beter voor een wiph-lash dan de reguliere, ik heb er iig veel baat bij gehad en velen anderen met mij.
Heb er nog steeds wel eens last van, soms ook wel heel erg, maar ik lig tenminste niet meer plat, wat ik in het begin wel eens heb gehad.

Wiph-lash is een raar verhaal, het wordt iig nu (een beetje) erkend, dat heeft lang geduurd, maar het wordt lang nog niet altijd herkend.
De symptonen die jij beschrijft kunnen allemaal van een whip-lash komen, ook van iets anders zoals stress idd, maar ook van dat.

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 01:54

En soms kan je best stress hebben terwijl je dat eigenlijk niet zo ervaart. Voor jou is dat een "normale gemoedstoestand" geworden.

Natuurlijk is het belangrijk om eerst lichamelijke oorzaken uit te sluiten maar jouw verhaal hier is er al een vol frustatie en frustratie veroorzaakt stress. Slaap is heel belangrijk (hoor wie het zegt en zie het tijdstip van dit antwoord).
Als je slaapt rust je uit en kan je lichaam herstellen. Wondjes genezen beter tijdens nachtrust en ook spieren komen dan tot rust en kunnen herstellen. Een onrustige slaap waar je vaak uit wakker wordt is een stuk minder herstellend.

Als je geen vertrouwen hebt in die kliniek staat het je vrij om naar een andere kliniek te gaan maar probeer gewoon eerst eens aan te nemen wat ze zeggen en dat gedurende langere tijd uit te proberen. Je hebt niets te verliezen toch?

Belker

Berichten: 15338
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 10:34

Als ik jou was zou ik een andere arts zoeken. In ieder geval werken slaappillen niet en zijn ze verslavend.
Als je klachten hebt nadat je van de trap bent gevallen kan er ergens wat fout zitten, een wervel kan op een zenuw drukken. Maak zelf eens een afspraak met een goede manueel therapeut, op eigen kosten. Die ziet wel of alles recht staat. Als er wat fout is kan hij de discussie met de arts aangaan. Ga naar de eerste hulp. Zeg dat je zomaar achter het stuur in slaap bent gevallen. Dat dit soort klachten er al langer zijn, dik het geloofwaardig aan.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:00

De symptomen die je noemt zouden heel goed onder stress kunnen vallen, ik ga met percy mee. De meeste vinden 'stress' een onacceptabele diganose, wie wil er nou geen duidelijk oorzaak voor zijn klachten? Met stress blijft het nog wel eens gissen..Maar het eerst belangrijk om uit te zoeken of dat wel het geval is natuurlijk.
Wat er is er zoal al onderzocht? Neem aan dat ze bloed e.d. al bekeken is? Foto's van de wervels laten maken?
Eens een andere kliniek bezoeken is denk ik wel raadzaam, ook voor je eigen gemoedsrust.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:52

Belker schreef:
Maak zelf eens een afspraak met een goede manueel therapeut, op eigen kosten.


Die mag zonder verwijzing niets doen, zelfs niet kijken. Is weer één of andere burocratische regel.

Belker

Berichten: 15338
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:18

Dat is balen. Of topic: De gezondheidszorg gaat kapot op al die kleine en grote bureaucratische regeltjes en instanties. even, de nieuwe plannen kunnen hier misschien ooit eens een wijziging in aanbrengen.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 13:32

[quote="marel Wat er is er zoal al onderzocht? Neem aan dat ze bloed e.d. al bekeken is? Foto's van de wervels laten maken?
Eens een andere kliniek bezoeken is denk ik wel raadzaam, ook voor je eigen gemoedsrust.[/quote]

Er is alleen bloed afgenomen, daar kwam niks uit. Verdere onderzoeken willen ze pas doen over 2 weken. Ik heb nu voor een week weer slaappillen en dan moet ik het een week aankijken. Is er dan nog geen verandering moet ik terugkomen en dan gaan ze kijken wat ze kunnen doen. Ik heb wel altijd rugklachten en snel hoofdpijn. IK heb altijd last van verkrampte handen. Ze zeiden toen (zonder foto's gemaakt te hebben) dat er waarschijnlijk iets beknelt zat. Erg vaag dus.
Maar bij stress heb je toch altijd een duidelijke reden waarom er stress is ? B.v. werk dat niet goed gaat of ergens anders problemen ? Dat heb ik dus niet. Ik ben nu op zoek naar ander werk omdat m'n andere werk niet beviel, maar dat komt nu geen stress meer uit. Een maand of 2 geleden wel, maar kan het zo'n lange nasleep hebben ?

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:36

Sommigen mensen krijgen als stress van bestek wat verkeerd in de lade gestopt is Knipoog

Stress heeft veel te maken met hoe jij zelf in het leven staat. Leef je gehaast en ben je altijd bezig met ergens op tijd te komen dan geeft dat stress. Maak je je druk over wat anderen van je denken dan geeft dat stress. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Verder bestaat er nog zoiets als PTSS oftewel posttraumatisch stressyndroom. Dat komt alleen voor na hele stressvolle gebeurtenissen maar ook na wat minder heftige gebeurtenissen kan je best een nasleep van de stress hebben, dan is het alleen geen PTSS uiteraard.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 15:57

Misschien kun je eens verder kijken of de klachten niet toevallig tussen je oren hangen.

Verder vraag ik me af of je wel fanatiek moet gaan paardrijden (je maakt er je werk van las ik) als je constant flauwvalt en nog meer lichamelijke klachten hebt...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 23:53

Steef schreef:
Misschien kun je eens verder kijken of de klachten niet toevallig tussen je oren hangen.

Verder vraag ik me af of je wel fanatiek moet gaan paardrijden (je maakt er je werk van las ik) als je constant flauwvalt en nog meer lichamelijke klachten hebt...


Dat werk vind ik leuk, daar wil ik me voor inzetten en misschien zit het wel tussen me oren. En daar kom ik alleen achter door lekker aan de slag te gaan, want thuishangen werkt ook niet bepaalt mee!