Barokkepaardenliefhebbers opgelet, meeting!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wie komt er op de Barokkepaarden meeting?

Ja ik heb zin om te komen met Barokpaard
7 (29%)
Ja ik heb zin om te komen met Barokpaard en neem toeschouwers mee
2 (8%)
Ja ik heb zin om te komen alleen dan als toeschouwer.
15 (62%)

Totaal aantal stemmen: 24


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Barokkepaardenliefhebbers opgelet, meeting!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 21:49

Hallo Barokkepaardenliefhebbers,

Nadat afgelopen 15 december de Lipizzanerdag niet is door gegaan is het plan nu gerezen om een Barokkepaardenmeeting te organiseren. Wie o wie is er geintresseerd om met zijn of haar Barokkepaard, Lipizzaner, Lusitano, Andalusier of Fries of alle andere Barokkers naar de meeting te komen??

Omdat veel bokkers vanuit verschillende delen uit het land komen hebben we een mooie Lokatie kunnen vinden op de Lage Vuursche, in het midden des lands. Op deze manier is het voor iedereen haalbaar om eventueel langs te komen, als ruiter of als toeschouwer.

Het plan is om eerst iedereen aan elkaar en aan elkaars paarden voor te stellen. We hebben de beschikking over de buitenbak van Katja dus er kunnen eventueel demonstraties gegeven worden door iedereen die wat wil laten zien met zijn of haar paard. Misschien is het ook een optie om diegene die nog nooit op een van deze rassen te hebben gereden en meekomen als toeschouwer even kunnen voelen hoe het is om hier op te rijden Verward

Hierna kunnen we heerlijk de bossen van de Lage Vuursche in, een rit maken en vervolgens nog ergens pannekoeken eten. Toeschouwers kunnen eventueel een mooie wandeling maken, heerlijk een terrasje pakken of midgetgolfen en natuurlijk mee pannekoeken eten. Vork (er is bij het restaurant de mogelijkheid om je paard tijdelijk te stallen in de stands, er is toezicht dus het is vertrouwd!)

De datum van de meeting zal hoogstwaarschijnlijk ergens in April zijn, tijd zat dus om van tevoren dingen af te spreken. Iedereen die suggesties heeft laat het me even weten

Oja, het enige is wel, Katja heeft maar een beperkte ruimte dus zal er, als er veel animo is, toch moeten worden gerekend op maximaal 10 tot 15 paarden die wel allemaal hun entingen moeten hebben gehad (entingsboekje dus ook meenemen!)

Ik hoor en zie wel of er mensen zijn die dit leuk vinden............... Knipoog Ik en Regine en Katja in ieder geval wel
Laatst bijgewerkt door napoleon op 13-01-03 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:18

en ik ook, ik kom als toeschouwer

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:48

Ik heb al vervoer kunnen regelen dus ik ben 100% van de partij met mijn bruine! Misschien dat ik die Capriola ook nog wel meeneem, moet ik even kijken want dan kan ik niet mee op bosrit, kan er niet 1 achterlaten op de vrachtauto namelijk...

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:54

Je schrijft Fries dus Tinkers Ook?
Althans De mijne wordt als Barok aan gezien en heeft zelfs een Spaanse naam!

Monique

Tis maar een vraagje hoor, niet met Modder gooien AUB.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:09

regine schreef:
Ik heb al vervoer kunnen regelen dus ik ben 100% van de partij met mijn bruine! Misschien dat ik die Capriola ook nog wel meeneem, moet ik even kijken want dan kan ik niet mee op bosrit, kan er niet 1 achterlaten op de vrachtauto namelijk...

Misschien wil Katja hier wel eens een rit opmaken. Is wel leuk. Anders wil ik het wel proberen.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:25

Leuk!
Ik ben van de partij met Maestro. Leg wat mij betreft maar snel een datum in April vast, dan kan ik hem vrijhouden.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 21:44

tinkernikky"]
Je schrijft Fries dus Tinkers Ook?
Althans De mijne wordt als Barok aan gezien en heeft zelfs een Spaanse naam!

Monique

Tis maar een vraagje hoor, niet met Modder gooien AUB.
[/quote]

Hij ziet er erg Barok uit Knipoog (heb even in je profiel gekeken Tong uitsteken ) en natuurlijk gaan wij niet met modder gooien in dit topic, houdt ik namelijk niet zo van Dus bij deze ben je van harte welkom....... Ga je ook iets demonstreren Verward zag dat ie dat ook kan

[quote="Marja schreef:
Leuk!
Ik ben van de partij met Maestro. Leg wat mij betreft maar snel een datum in April vast, dan kan ik hem vrijhouden.


Gezellig dat je ook komt, ik zal zo snel mogelijk een datum gaan prikken, ligt namelijk een beetje aan de dagen dat de Lipizzanervereniging zijn Lipizzanerdag houdt in April (waarschijnlijk de 13e) en of er nog eventueel een wedstrijddag is voor de Lipizzanersportpaard competitie!

Jullie horen het zo snel mogelijk!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 23:33

ow jee waar ben ik aan begonnen???????
Hij zal wel opvallen met zijn gevlekte billen..

ik zal eens kijken of ik die datum ook daadwerkelijk kan, en als ik kom zal ik een demo geven, als iedereen dat wil tenminste, anders is het zo opschepperig van kijk eens wat mijn paard kan.....En daar komen we niet voor. Maar volgens mij ben ik de gene die haar ogen uit kijkt naar jullie prachtige paarden.

laag vuurse daar woont vlak bij een vriendin, en heeft haar paardje in Baarn staan vlak bij het paleis Soestdijk. Die rijd daar altijd in de bossen en daar kun je inderdaad heel mooi rijden.

Maar als iemand er problemen mee heeft dat er een tinker mee gaat even goede vrienden hoor, ik wil jullie dag niet belemmeren.

Hij lijkt barok maar is geen barok natuurlijk..maar ik zou het wel willen wahhhhhhhhhha gna gna gna..
dat is een compliment voor jullie paardjes.
Vergis je niet het is geen slome, temperament genoeg.

Hou me op de hoogte, en ik blijf hier kijken naar de nieuwtjes omtrent jullie meeting.

gr Monique

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:33

Leuk idee, ik heb geen eigen Barokke paard, maar wel Barok gek. Ben erg benieuwd. Laat je even weten hoe en wat? Leuk initiatief!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:53

Als ik kan wil ik ook zeker wel komen kijken (misschien samen met Myrthe en Tiko?).

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:01

Mijn vriendin uit Braan en nog een kennis/vriendin aldaar willen ook komen. Mag dat? Ze willen ook denk ik graag mee rijden.
Mijn vriend komt ook mee trouwens..


Gr Monique

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:20

Als ik kan kom ik graag, alleen moet het voor mij niet op een zondag zijn, want dan heb ik geen paard.

Ik vind het heel leuk als iedereen laat zijn wat de paarden kunnen. Vooral als ze ook bereid zijn mij te vertellen hoe ze het hebben aangeleerd of tips voor de training willen geven. Ik wil dat zelf ook graag doen.

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:48

Okay na wat telefoontjes weet ik de 'barokke agenda',
datums die af vallen,

15 maart is de ledenvergadering van de LVN,
op 29 maart is de Lipizzaner hengstenkeuring,
dan is waarschijnlijk 13 april de Lipizzanerdag - dit is nog niet 100% zeker -
en 27 april is er een wedstrijd van de Barokke Paarden Competitie in Zwolle.

Zo met mijn agenda erbij word het dan het weekend van zaterdag 5 of zondag 6 april, dan is zeker te weten niet de Lipizzanerdag omdat dit gelijk het weekend na de keuring zou vallen, of het weekend van 19 en 20 april, maar hier zou de Lipi dag ook op kunnen komen aangezien we nog geen bevestiging voor de locatie hebben.
Dus Katja, Napoleon, het weekend van 5 of 6 april dan maar?
En word het zaterdag of word het zondag? Dan kunnen we prikken en vaststellen!
Ik heb alvast hartstikke zin erin! Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-03 23:50

Ik kan alle dagen dus mij maakt het niet uit Haha! Laten we het even van Katja afhangen wat zij wil, t'is tenslotte haar terrein en bak Knipoog

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 12:09

Leuk! Nogmaals en succes. Ik hoor het wel...

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 14:24

Het lijkt mij harstikke leuk om mee te gaan met El Roy, alleen kan hij nog geen kunstjes, want hij is net '4' dus zadelmak. Ga waarschijnlijk dan ook nog niet mee met de bosrit. Dat zie ik dan wel.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 20:00

Merilyn schreef:
Het lijkt mij harstikke leuk om mee te gaan met El Roy, alleen kan hij nog geen kunstjes, want hij is net '4' dus zadelmak. Ga waarschijnlijk dan ook nog niet mee met de bosrit. Dat zie ik dan wel.


Hartstikke leuk, moet je echt doen, kom ook gezellig langs. Misschien dat je tegen die tijd wel met hem mee kan op de buitenrit. We kunnen altijd rekening houden met het tempo en met de afstand................ het moet natuurlijk voor iedereen leuk zijn om mee te gaan en misschien is ie tegen die tijd wel hartstikke braaf Knipoog

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 02:19

Jaaa leukkkkkk Piropo en ik komen in het Spaans Haha! tenminste kan ik daar met een hengst aankomen?
Jaaa er zijn paardenmensen genoeg toch? ik plaats wel iemand op piep als ik fff wegmoet Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 12:28

cloris schreef:
Jaaa leukkkkkk Piropo en ik komen in het Spaans Haha! tenminste kan ik daar met een hengst aankomen?
Jaaa er zijn paardenmensen genoeg toch? ik plaats wel iemand op piep als ik fff wegmoet Haha!


Paardenmensen genoeg, is ie wel een beetje opgevoed Verward Als dat zo is neem ik aan dat het geen probleem hoeft te zijn Knipoog
Hij is trouwens wel een beauty om te zien Kwijl ben benieuwd hoe jullie er op z'n spaans in het echt uit zien!

Kom dus ook gezellig langs

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 22:49

Geweldig, word volgens mij hartstikke leuk! Krijg er steeds meer zin in! Was het al maar bijna zover!

En Merilyn je kunt best mee op bosrit hoor, er zijn vast rustige paarden bij achter wiens kont je em kunt sturen. (als ie er dan maar niet opspringt Haha! ) Achter die van mij in ieder geval, die is echt braaf int bos. En als de rest een wilde galop wil blijf ik gewoon bij jou want mijn merrie is nog herstellende van kreupelheid dus wilde ritten ga ik voorlopig niet maken. Komt goed, we zorgen er gewoon voor dat iedereen mee kan op bosrit!

Zal eens ff kijken wie er waarschijnlijk allemaal komen:

Napoleon met Nappie > Lipizzaner
tinkernikki met Riccardo > barokke Tinker Haha!
Marja met Maestro > Lipizzaner
Merilyn met El Roy > Andalusier
Cloris met Piropo > Andalusier
en ik Regine met de bruine Sava > Lipizzaner
Cantaor met Cantaor > Andalusier

3 Lipizzaners, 3 Andalusiers en 1 Barokke Tinker (Barinker?)
Waar blijven de Friesjes?
Word vast gaaf al die barokkies bij elkaar!
Laatst bijgewerkt door regine op 19-01-03 17:06, in het totaal 2 keer bewerkt

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 23:37

napoleon"]
[quote="cloris schreef:
Jaaa leukkkkkk Piropo en ik komen in het Spaans Haha! tenminste kan ik daar met een hengst aankomen?
Jaaa er zijn paardenmensen genoeg toch? ik plaats wel iemand op piep als ik fff wegmoet Haha!


Paardenmensen genoeg, is ie wel een beetje opgevoed Verward Als dat zo is neem ik aan dat het geen probleem hoeft te zijn Knipoog
Hij is trouwens wel een beauty om te zien Kwijl ben benieuwd hoe jullie er op z'n spaans in het echt uit zien!

Kom dus ook gezellig langs
[/quote]

Wat is opgevoed Haha! nee hij is wel hengst maar niet moeilijk. Ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken voor wat betreft de data maar ik zal proberen de vrij te houden! want het lijkt me echt wel gaaf.

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:16

Ik ben ook van de partij met Cantaor!!!!!!!!!!!!!!!!
Lijkt mij erg leuk zo'n Barok dagje..........
Maar ben alleen wel bang dat ik moet komen rijden want ik heb denk ik geen vervoer..
Of komt er ook iemand uit de buurt van Kortenhoef/ hilversum die mij mee kan nemen????????????? Groetjes Haha!

Delinda

Berichten: 1165
Geregistreerd: 28-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 01:01

Tja, ik kan het eigenlijk niet maken om niet te komen he Knipoog
Echt een heel leuk idee, ik wil jullie knappe barokkers wel eens in het echt aanschouwen! Vooralsnog kom ik gewoon als toeschouwer, maar wie weet, tegen die tijd... Knipoog
Ik zal maar vast een voorraadje slabbetjes in gaan slaan Kwijl Kwijl

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 08:44

Barokkie schreef:
Tja, ik kan het eigenlijk niet maken om niet te komen he Knipoog
Echt een heel leuk idee, ik wil jullie knappe barokkers wel eens in het echt aanschouwen! Vooralsnog kom ik gewoon als toeschouwer, maar wie weet, tegen die tijd... Knipoog
Ik zal maar vast een voorraadje slabbetjes in gaan slaan Kwijl Kwijl


Gezellig, moet je absoluut komen, rijbroek aan of meenemen, kun je best even op Nappie rijden............ en misschien zijn er nog anderen die hun paard even ter beschikking willen stellen Knipoog

He Cantaor!!!! Leuk joh dat je ook komt, we kijken wel of we anders iets kunnen verzinnen om je hier te krijgen Knipoog

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 14:15

ik wil ook komeuh!!!!!
leukt me heel cool!!!!