Ruiterpaspoort ? Ik snap er niks van!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Ruiterpaspoort ? Ik snap er niks van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 21:20

Ik wilde graag eens meedoen aan soort van onderlinge westrijdjes. Zogenaamde Diploma wedstrijden. Puur om te kijken hoe wij (bram&ik) nu gejureerd worden. Nu wilde ik me inschrijven voor zo'n wedstrijd en het blijkt dat je een Ruiterpaspoort moet hebben alvorens je mee kan doen. Nu kreeg ik viavia de link www.ruiterpaspoort.nl en daar staat wat informatie op. Maar ik kan er maar niet achterkomen of ik , met eigen paard, ook in aanmerking kom voor zo'n ruiterpaspoort, terwijl ik dus niet op een FNRS aangesloten manege sta Verward . Ik word er niet wijzer van en vroeg me af of iemand mij wat meer kan vertellen hierover. Het gaat dus niet om het ruiterbewijs maar een paspoort dat geregeld word via het FNRS!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:28

Iedereen kan een ruiterpaspoort aanvragen. Kost geloof ik 10 euro. Als je FNRS wedstrijden wilt rijden moet je vanaf mei vorig jaar een paspoort kunnen tonen of aantonen dat je er een aangevraagd hebt. Tenminste dat is bij ons zo.

Voordeel voor de manege mensen is dat er een verzekering aan gekoppeld is. Voor eigen paarden is dat eigenlijk niet zo belangrijk.

meer lezen over het FNRS gebeuren. Zie http://www.denieuweark.nl/diplomarijden.html

Tja wat wil je nog meer weten?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 23:40

Ik kan dus met eigen paard dat paspoort ook aanvragen ?
Kan dat ook terwijl ik niet op een FNRS manege sta ?

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:44

Het diplomarijden zijn FNRS wedstrijden, dus blijkbaar ga je die wedstrijden op een andere manege rijden. Waarschijnlijk weten ze wel hoe dat gaat en zal je je bij hen moeten inschrijven (missch. een soort wedstrijdclub). Want dat ruiterpaspoort is volgens mij ook weer FNRS mangege gekoppeld.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 23:36

Ik sta op een privestal met 8 paarden. Daar worden dus geen wedstrijden gehouden. Op een manege bij ons in de buurt wel, daar wil ik dus meedoen. Niet zozeer om het diplomaatje dat je krijgt, want daar voel ik me iets te oud voor. Maar meer het rijden in een andere omgeving en de jurering. Ik wil dus op een fnrs manege meerijden. Ik weet dat je je via een FNRS-manege moet inschrijven, maar wat ik begreep uit de site is dat je je alleen kan inschrijven als je op zo'n manege staat!
Of ik heb verkeerd gekeken Schijnheilig Verward

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 11:53

Nee.... als ut goed is kan je inderdaad inschrijven op de manege waar je de wedstrijden kan gaan starten, alleen dan moet je wel zeker weten dat die manege het toelaat om mensen vanaf buitenaf te laten starten..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: goesju, nayla, Vagabondo en 40 bezoekers