weet het echt niet meer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

weet het echt niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 13:24

ik heb een groot probleem balou pakt rechts zijn bit vast, heb al heel veel geprobeerdt les, paardentandarts ,pasoa bit ,stang.ze blijft het doen zo gaat het heel lang goed en dan ondekt ze het weer en ben ik weer terug by af. in de bak lukt het nog wel maar buiten niet als ze ergens niet langs wil of het gaat niet naar haar zin hup bit vast draait om en weg is ze niet te houden.weet iemand een hulp middel voor dit probleem al is het maar tydelijk zo dat ze door krijgt dat ze dat niet mag doen ,ik zelf ben vriendelijke ruiter zacht in de hand. Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 13:26

- leestekens?

Wat zegt je instructeur? Wat voor oefeningen doe je met rijden om het op te lossen? Welk bit gebruik je nu? Kortom, geef eens wat meer info.

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 13:41

mijn instructuer dat ik haar meer moet begrenzen met het binnen beenen overdreven stelling vragen ,volters klein maken en dan weer grootter. zo als ik al zei in de dak lukt het aardig maar vooral buiten is het probleem

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 14:02

Lees alsjeblief volgende keer even je bericht door op spel en typfouten en voeg wat leestekens toe, dat leest wat makkelijker.
Je instructeur geeft goed advies, als je dat toepast (en dat kan dus ook buiten), kun je je paard recht op twee handen maken.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:29

Lielle schreef:
Lees alsjeblief volgende keer even je bericht door op spel en typfouten en voeg wat leestekens toe, dat leest wat makkelijker.
Je instructeur geeft goed advies, als je dat toepast (en dat kan dus ook buiten), kun je je paard recht op twee handen maken.


Buiten kun je NIET dezelfde oefeningen doen als in de bak. Een vierkant beslagen paard kun je midden op de weg dus NIET op een volte zetten die je groter en kleiner maakt. Tis gewoon een kwestie van je paard aankunnen ja of nee.. In de bak wel, maar buiten DUS niet.
Mijn Fries doet precies hetzelfde, die is in de bak ook zo mak als sjaap, maar buiten heeft ie streken waar ik tot nu toe nog niets op gevonden heb.

Bol: ga alsjeblieft NIET de weg op met een paard dat het bit vastpakt en met je wegrent, da's bloedlink... En ik kan het weten...

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:07

Maar je kunt wel je paard buiten recht op twee teugels rijden, ook op een rechte lijn. Bv schoudervoor zetten, om maar iets te noemen.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:12

en als dat niet helpt...? Haha! Dat is het m nou juist. Je probeert alles wat er te proberen valt, sommige oefeningen lukken wel, maar op een gegeven moment doet ie toch weer zijn eigen zin... En op zn kop geven gaat in de bossen wel (hij gaat er nog harder van rennen), daar heb je de ruimte, maar langs de weg gaat dat nou eenmaal niet. En dan heeft ie het spelletje gewonnen, en zo wordt het probleem alleen maar groter en groter en nog veel groter...

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:18

dan heb je een heel ander probleem dan een paard dat niet recht is. Dat heeft met respect en gezag te maken, en betekent dat je eerst thuis het eea zal moeten doen om die gehoorzaamheid te bevestigen.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:20

ja, ik heb ook geen scheef-probleem.. Maar het vervelende is dat hij in de bak zo mak als sjaap is. Dan doet ie nix verkeerd en luistert ie naar alles wat ik zeg of doe.. Maar buiten dus niet..
En zie daar maar s uit te komen...

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:22

En ik denk dat Bol net zo goed een gezagsprobleem heeft.. Ze zegt zelf dat haar paard het alleen doet als het hem niet zint of als ie ergens niet langs wil..

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:23

Dat denk ik ook, maar uit een vrijwel onleesbaar bericht kan ik niet veel opmaken verder. Succes met die van jou iig.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:24

'onleesbaar'.. Valt zat mee denk k zo..
Maar bedankt Lachen

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 22:13

bedankt mrietjesueel dat je het opneemt voor mijn schrijven heb delecsie in een erngstige vorm dus weet niet goed waar ik leestekens moet plaatsen en schrijf worden ook heel vaak verkeerd .ik vroeg ook niet om taalles maar om raad voor mijn paard denk ook dat ik te zachtaardig ben voor bol maar probeer toch een oplossing te vinden en misschien met tips van andere.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:17

Als je in de bossen bent, of ergens anders waar je flink de ruimte hebt, en met zachte grond onder je natuurlijk, dan is de enige tip die ik je kan geven je paard flink 'op zn flikker' te meppen als ie dr weer met je vandoor gaat. Hij wil lopen, dus lopen zal ie.
Maar zoals ik al zei, als ie je zo'n streek levert als je net langs een weg rijdt, dan heb je een probleem. Dan kun je namelijk maar heel weinig doen, en zo wint hij zijn spelletje. En dan zal ie het blijven doen..

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:19

Bol,

ik heb gevraagd om meer info, maar krijg niet echt veel te horen van je. Dan valt tips geven ook niet mee.

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 22:25

mensen die in de aan val gaan over schrijf fouten en leestekens daar hoef ik geen tips van dat zegt mijn genoeg.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:28

OK dan Haha!
Bol, wat voor bit gebruik je nu? En is je paard in het algemeen wel gehoorzaam (dus niet alleen in de bak onder het zadel, maar ook met poetsen e.d.)? Hoevaak rijd (les) je? Heeft ie niet gewoon teveel energie? Of is ie echt BANG van de dingen die hij onderweg tegenkomt?

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 23:08

balou is over het algemeen gehoorzaam op het moment les ik 1keer per week i.v.m reuma balou heeft niet te veel energie wel een handiecap rechts blind.rij met een dubbel gebroken k.k bit ze is ook beresterk en i.v.m mijn reuma trek ik het niet altyd .

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:12

als jij dit in de aanval noemt, ken je me nog niet Haha! Feit is dat jouw berichtjes niet prettig lezen, waardoor je minder reacties zult krijgen. Je voegt overigens nogal wat relevante informatie in je laatste bericht, en waarom zegt jou mijn opmerkingen over taalfouten genoeg? Ik dacht niet dat dat iets zei over mijn kennis van paarden, toch? Maar als je niets wil horen, mij best hoor.


Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:17

Een dubbelgebroken bitje is denk ik te zacht als je zegt dat ze zo sterk is. Probeer eens een water- of bustrensje met een ringetje.. Dat werkt niet meteen zo hard in, maar je hbet wel wat meer te houden. Weet eigenlijk niet of die in elke ruitersportzaak te krijgen zijn, ik geloof dat ze dat bit hier zelf uitgevonden hebben...

Rechts blind, dat verklaart waarom ze rechts vastpakt en naar links wegdraait..

Reuma is ook lastig... Dan denk ik toch dat je beter gewoon niet buiten kunt gaan rijden.. Als je haar niet houdt en je valt, dan heb je helemaal een probleem als je alleen bent..
Laatst bijgewerkt door Mrietjesueel op 13-01-03 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:18

Lielle schreef:
als jij dit in de aanval noemt, ken je me nog niet Haha! Feit is dat jouw berichtjes niet prettig lezen, waardoor je minder reacties zult krijgen. Je voegt overigens nogal wat relevante informatie in je laatste bericht, en waarom zegt jou mijn opmerkingen over taalfouten genoeg? Ik dacht niet dat dat iets zei over mijn kennis van paarden, toch? Maar als je niets wil horen, mij best hoor.


Blablablabla...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jou tips... Ah PLZ Schijnheilig ??

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 23:24

Ga van de week naar divoza en zal het vragen.bedankt voor je normale reactie en begreep.

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:25

Succes drmee...

Vertel anders daar je verhaal... Daar zitten ook mensen die er verstand van hebben als het goed is... Misschien dat zij de gouden tip hebben... Zo ja, laat het me dan even weten Haha!
Laatst bijgewerkt door Mrietjesueel op 13-01-03 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 23:26

Ga van de week naar divoza en zal het vragen.bedankt voor je normale reactie en begrip. Dromen Dromen Dromen

tranen duizende tranen, slaap zacht mijn meisje,voor altijd in mijn hart.


dylectie.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:30

Haha! Slim Slim Slim


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 49 bezoekers