paintranch in belgie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

paintranch in belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 21:00

Even een vraagje wie kent deze ranch en heeft hier ervaring mee. Heb intresse in een van hun paarden maar voor dat ik er helemaal heen ga rijden. Hun site ziet er super uit en gezellig. Dus alvast bedankt

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA


DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:09

Ziet er mooi uit op die site.
Die ene paintruin heeft wel hele aparte aftekeningen Pling

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:27

Ik ben er zelf nooit geweest, maar het schijnt een geweldig mooi landgoed te zijn, en de eigenaren zijn heel erg aardig (dat kan ik wel bevestigen, want ik heb ze aan de telefoon gehad). Wat ik er van heb gehoord hebben ze er ook goede, betrouwbare paarden. Gewoon heengaan; doe ik ook nog in de loop van dit jaar! Dat is sowieso de beste manier om je een mening te vormen. Succes!


naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:45

charene schreef:
Even een vraagje wie kent deze ranch en heeft hier ervaring mee. Heb intresse in een van hun paarden maar voor dat ik er helemaal heen ga rijden. Hun site ziet er super uit en gezellig. Dus alvast bedankt

Welke Ranch??? Verward

BESCHERM DE DIEREN TEGEN DE BEESTEN!!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 23:12

enig idee wat ze in belgie met wandelpaarden Verward bedoelen en de site is www.paintranch.be . en inderdaad ik denk dat ik er gewoon maar heen moet gaan .

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:52

charene schreef:
enig idee wat ze in belgie met wandelpaarden Verward

Ja, die vond ik ook wel grappig klinken Lachen . Zouden ze soms een trail paard bedoelen (dus voor buitenritten)?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:59

Als je dé Paintranch van Piet Mestdagh bedoelt... gewoon gáán, al was het maar om eens rond te kijken! Al een aantal jaar wil ik naar z'n wedstrijd, omdat die zo geweldig goed georganiseerd is enzo.
Het moet echt een fantastisch mooi landgoed zijn (en van foto's weet ik dat dat wel zo is!). Piet ken ik van wedstrijden en die is gewoon hartstikke aardig. Ik weet zeker dat je met open armen verwelkomd wordt.
Zeker gaan dus!

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 00:11

Francis schreef:
Als je dé Paintranch van Piet Mestdagh bedoelt... gewoon gáán, al was het maar om eens rond te kijken! Al een aantal jaar wil ik naar z'n wedstrijd, omdat die zo geweldig goed georganiseerd is enzo.
Het moet echt een fantastisch mooi landgoed zijn (en van foto's weet ik dat dat wel zo is!). Piet ken ik van wedstrijden en die is gewoon hartstikke aardig. Ik weet zeker dat je met open armen verwelkomd wordt.
Zeker gaan dus!


Francis, de wedstrijd die Piet organiseert is niet op zijn landgoedje, helaas *LOL* , maar in een 'wedstrijd- fabriek' , zo groot is die manege. Een ontichelijk doods dorp met campeermogelijkheid op grind of in de wei bij de paarden, Haha! Haha! . Heeeeeeeel ontnuchterend!!! Maar de aankleding van de wedstijd e.d. is altijd geweldig!!!!!
Ik zal kijken of het me lukt met de kindertjes om die het weekend bij opa en oma te 'dumpen' in Belgie, dan gaan we lekker met z'n allen heen!!

Piet is een allerliefste man, lekker klein bourgondisch giechelkontje *LOL* . De rijders die hij in dienst heeft (gehad) die kan ik maar onder een kopje samenvatten:

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 00:17

Ik woon er op slechts honderd meter vanaf, en m'n paardjes staan er af en toe ... over welk paardje heb je het? Ik kan het hen (piet en chantal) vlak af vragen, het is nl. verre familie, en m'n zoon zit bij hun dochter in de klas ook nog ...
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 14-01-03 00:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 00:21

FlyingHigh"]
[quote="Francis schreef:
Als je dé Paintranch van Piet Mestdagh bedoelt... gewoon gáán, al was het maar om eens rond te kijken! Al een aantal jaar wil ik naar z'n wedstrijd, omdat die zo geweldig goed georganiseerd is enzo.
Het moet echt een fantastisch mooi landgoed zijn (en van foto's weet ik dat dat wel zo is!). Piet ken ik van wedstrijden en die is gewoon hartstikke aardig. Ik weet zeker dat je met open armen verwelkomd wordt.
Zeker gaan dus!


Francis, de wedstrijd die Piet organiseert is niet op zijn landgoedje, helaas *LOL* , maar in een 'wedstrijd- fabriek' , zo groot is die manege. Een ontichelijk doods dorp met campeermogelijkheid op grind of in de wei bij de paarden, Haha! Haha! . Heeeeeeeel ontnuchterend!!! Maar de aankleding van de wedstijd e.d. is altijd geweldig!!!!!
En, een "wandelpaard" is gewoon een paard voor recreatief gebruik.
Ik zal kijken of het me lukt met de kindertjes om die het weekend bij opa en oma te 'dumpen' in Belgie, dan gaan we lekker met z'n allen heen!!

Piet is een allerliefste man, lekker klein bourgondisch giechelkontje *LOL* . De rijders die hij in dienst heeft (gehad) die kan ik maar onder een kopje samenvatten:
[/quote]

Het "dorp" waarvan sprake is Moorsele, en de wedstrijden zijn de laatste drie vier jaar inderdaad gehouden in de manege daar, het zilveren spoor. Ze hebben het ook een hele tijd lang op hun eigen landgoed gedaan, ik weet nog niet wat het dit jaar zal zijn, ik zal het morgen even vragen (ik zie ze dagelijks). Het zijn inderdaad héél gewone mensen hoor ... da's waar! Als iemand naar de ranch komt, wel, een hondertal meter verder naar Doornik toe woon ik (baasje van Filly kennen ze hoor!!!), je moet zeker komen meeten!!!!!
Een wandelpaard is trouwens een paard voor recreatief gebruik.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 13:30

hmmmm kunnen we niet een busje huren Knipoog wanneer zijn die wedstrijden, kan ik het misschien combineren. Maar goed inieder geval zit het dus goed bij hun, en ik ga er graag heen als ik het zo lees. Kan iemand mij vertellen hoe ver het rijden is (route) vanuit Amsterdam alvast bedankt

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

naiomi
Berichten: 310
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 13:38

ongeveer 2 uur en 45 minuten rijden (268.4 KM)
Kijk eens op http://route.anwb.nl/ hier kun je het zelf allemaal berekenen suc6 Groetjes Naiomi

BESCHERM DE DIEREN TEGEN DE BEESTEN!!

Gabacho

Berichten: 284
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Brabant!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:01

Charene, Mac: Als ze in belgie spreken over wandelpaarden bedoelen ze inderdaad paarden voor buitenritten/ recreatief gebruik....

Lads Go Shamokin, zoon van Shamokin x Mafors Lena Sugar
[EA-CO] Western instructie aangeboden in Brabant, regio Eindhoven. Neem vrijblijvend contact op: huijberthorse@live.nl

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:07

Lijkt me wel leuk om er eens te kijken..allemaal Paints Vingers aflikken

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:39

Ik meende dat ze weer een wedstrijd organiseren in het eerste (of tweede??) weekend van mei. We zijn een aantal keren met een rijtje trailers achter elkaar erheen gegaan en vanuit Drenthe reden we er bijna 7 uur over. Antwerpse spits........ . Onderweg nog twee keer even rusten en tanken. Maar goed, zeker de moeite waard, vooral als je graag APHA approved wedstrijden wilt rijden, dan zijn die two judges- wedstrijden erg interessant. Cool . Xono, je gaat toch wel Halteren he!!!! En Showmanship at Halter kun je ook prima doen! Misschien al een Pleasure proef?? Pling

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 15:34

Ik zal het hun vragen wanneer de volgende wedstrijd zal zijn, het zal waarschijnlijk terug op de manege zijn, het weer heeft in het verleden hun een aantal keren parten gespeeld, en gezien ze weiden als parkeergelegenheid gebruikten waren die telkens zowat omgeploegd ... Het zijn wel niet allemaal paints hoor die daar zitten, er staan ook heel wat eigenaars met hun paarden (waaronder ik soms), en er loop daar heel wat meer rond dan vekken ...

paintgek
Berichten: 174
Geregistreerd: 05-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 18:45

Ik heb zelf mijn paintje bij piet gekocht en daar geen moment spijt van gehad . Ik was er jaren daarvoor al eens geweest , toen hij er nog wel wedstrijden hield.
De oprijlaan doet een beetje denken aan DALLAS Knipoog
Bel Piet op en ga er zeker een keer langs , het is de moeite zeker waard .

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 19:56

Oohhh ik vind JL Go Low Charger (2001 paint horse) leuk! En ik heb het broertje van een van mijn verzorgpaarden ontdekt: de hengst Flashy Rima Jac! Hartstikke leuk
Ik zou er best wel een keer heen willen... lijkt me wel heel erg mooi daar

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:18

FlyingHigh schreef:
Xono, je gaat toch wel Halteren he!!!! En Showmanship at Halter kun je ook prima doen! Misschien al een Pleasure proef?? Pling

Nee, nee en nee Lachen
Halteren vind ik niets, showmanship al heeeeelemaal niets, en pleasure ook al niet Tong uitsteken Trail vind ik erg leuk, en Bud ook en verder wil ik over een poosje helemaal voor de reining gaan

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 00:31

XoNo"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Xono, je gaat toch wel Halteren he!!!! En Showmanship at Halter kun je ook prima doen! Misschien al een Pleasure proef?? Pling

Nee, nee en nee Lachen
Halteren vind ik niets, showmanship al heeeeelemaal niets, en pleasure ook al niet Tong uitsteken Trail vind ik erg leuk, en Bud ook en verder wil ik over een poosje helemaal voor de reining gaan
[/quote]

Weer zo'n kerel die zich schaamt voor de 'wijvige' onderdelen....pffffff......jammer, Bud heeft meer in zijn mars dan alleen maar die duffe reiningproefjes afdraaien, GA TOCH ALLROUND!!! *LOL* *LOL* Knipoog

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:38

Buiten het feit dat je met showmanship ook een hele goeie grondtraining hebt waar je later veel plezier van kunt hebben. Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 10:44

Helemaal waar. En bovendien, hoe meer respect je op de grond hebt hoe makkelijker het rijden ook nog eens wordt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vriend93 en 34 bezoekers