Paardrijden in het buitenland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Paardrijden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 21:54

Wie van jullie rijdt er wel eens paard in het buitenland, op vakantie dus?
Ik mag elke zomervakantie een keertje paardrijden, afgelopen zomer door de bergen dat was heel leuk!! Maar het is ook weleens zo geweest dat het alleen maar een stukje stappen en draven op een landweggetje was... verder is mijn vakantie altijd paardloos, dus ik vind het altijd heel leuk!! *LOL*

Wat zijn jullie ervaringen?

(ik weet niet of dit wel in het goede forum staat Verward )

Cowgirl

Berichten: 23741
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:07

ik heb 2 paardrij vakanties op ijsland gedaan.

HEEL GAAFF!!!.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:25

Ik probeer ook altijd tijdens de vakantie een keer een ritje te maken. Over het algemeen zijn het wel leuk ritten, maar soms zit er wel eens tussen waarvan ik achteraf toch denk, moet het zo...
Ik heb trouwens gereden in : Duitsland, Engeland, Costa Rica (middenamerika), Zuid-Afrika en Namibië.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:26

Ik rijd ook altijd als we op vakantie zijn in Frankrijk, meestal 2 keer (we zijn dan bijna 4 weken weg)
Meestal rijd ik dan ook door de bergen, is altijd wel grappig..
Alleen soms vind ik het wel gevaarlijk, klinkerweggetjes stijl naar beneden, paard dat opeens richting afgrond springt, paard dat ervandoor gaat of zoals ik afgelopen zomer meemaakte, paard dat ging rollen, ik overeind getrokken, wil ik er weer opstappen, galoppeert ie weg met mij in de beugels Lips are sealed
Maaaar verder is het meestal wel leuk Lachen

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:20

Ik heb ook al in diverse landen paardgereden. Canada, Arizona, Egypte, Tenerife en Duitsland. De ene keer is leuker dan de andere.

ikke

Berichten: 37539
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:28

In Engeland op diverse plaatsen gereden. Wil je een leuke dag op een paard, ga eens kijken bij five saints, in wales, www.fivesaints.com wil je een echte toffe rit, vraag dan of je op Dowy mag Extreme duivel Extreme duivel

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 16:23

ik heb gereden in Tsjechie, in Oostenrijk en twee keer in Frankrijk. Tsjechie was het leukste, echt een rit door de bergen!! Haha!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:31

ik heb wel eens in Aruba gereden, heel erg leuk over een wit zand strand

en vroeger als we op de camping in de buurt van een manege stonden
ging ik ook wel eens rijden

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 16:34

Ik wil ook supergraag nog eens een strandrit maken Haha!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:33

in zuid-frankrijk (bij de camargue) heb ik een keer op een soort ranch paardgereden.
ik samen met een leider, geen groep ofzo.
we gingen langs zo'n rivier, en ook erin.
het was wel leuk om te merken hoe lenig die paarden wel niet waren, we ging dwars door een rivier met stenen, met veel nog grotere als 2 vuisten ertussen, daar kon je als mens nog nauwelijks lopen.

maar verder viel het me een beetje tegen, beetje saai was het.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:06

ik heb afgelopen jaar een paardrij vakantie gehad op ijsland en volgend jaar wil ik naar australie 1 week rijden en de rest v/d tijd het land verkennen.

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 21:55

Boogiegirl schreef:
in zuid-frankrijk (bij de camargue) heb ik een keer op een soort ranch paardgereden.


In de Camargue heb ik ook eens gereden, door een beetje moerassig gebied, dat was super!!! Camargue paarden zijn geweldig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:58

Barb schreef:
ik heb wel eens in Aruba gereden, heel erg leuk over een wit zand strand


Ik ook, en daarna zwemmen in de Natural Pool. Twee keer gedaan. Cool

Verder heb ik op meerdere plaatsen in Australië en Nieuw-Zeeland gereden, in Hongarije en verschillende keren in Frankrijk. Volgens mij ook nog wel in Duitsland maar dan zou ik heel diep in mijn geheugen moeten graven.

Ik wil heel graag een keer rijden in Ierland of Groot-Brittannië. Hoewel Zweden en Noorwegen me ook gaaf lijken, en IJsland helemaal... Lachen

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 23:55

Ik vind het ook geweldig om door de bergen en op het strand gereden.

Zo heb ik eens op Bali (Indonesie) in mijn eentje, 's ochtends in alle vroegte op een witte hengst over het strand gegalopeerd.

In Australie heb ik o.a. koeien bijelkaar gedreven (dat is zo gaaf!) en gezwommen in zee.

In Spanje reed ik maanden lang elke dag door de bergen. Daar heb ik o.a. nachtritten gemaakt bij volle maan.

In Mexico ben ik te paard heel hoog de bergen ingegaan naar een Indianen markt.

Verder heb ik nog in heel wat andere landen paardgereden. (o.a. Tsjechie, Frankrij, Italie, Egypte en Duitsland.)

Tja, ook als ik op vakantie ben, kan ik het niet laten.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 00:20

ja, en dat nog wel gratis,,,,,iedere dag weer! in marokko mocht ik reclame make, haha mijn moeder had de eigenaar omgeluld! en ik mocht mooi paardje crossen over het strand(was toen jaar of 8)
en in tunesie! 1ex betaald rijden over de stranden en daarna elke dag gratis door de bergen of op stal zelf! krijg ik goed mekaar he?!
echt geweldig!
en natuurlijk biij mij oom in de VS, hij heeft 100en rodeopaarden op zijn land staan die van een stel cowboys zijn!

Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-03 22:12

Suzan schreef:
Ik vind het ook geweldig om door de bergen en op het strand gereden.

Zo heb ik eens op Bali (Indonesie) in mijn eentje, 's ochtends in alle vroegte op een witte hengst over het strand gegalopeerd.

In Australie heb ik o.a. koeien bijelkaar gedreven (dat is zo gaaf!) en gezwommen in zee.

In Spanje reed ik maanden lang elke dag door de bergen. Daar heb ik o.a. nachtritten gemaakt bij volle maan.

In Mexico ben ik te paard heel hoog de bergen ingegaan naar een Indianen markt.

Verder heb ik nog in heel wat andere landen paardgereden. (o.a. Tsjechie, Frankrij, Italie, Egypte en Duitsland.)

Tja, ook als ik op vakantie ben, kan ik het niet laten.


Wow! Is er ook nog iets wat je niét gedaan hebt? Knipoog

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:28

Ik heb dan wel niet in het buitenland gereden (ach ja, op trektocht naar belgie met mijn manege en ik woon op 3-5 kilometer van de grens vandaan) maar ben naar Slovenie geweest.
Daar ben naar Lipica geweest en heb rond gekeken in de stallen. Je kon ook gaan rijden maar daar had ik helaas geen tijd voor. Het was iig heel erg leuk daar ookal heb ik niet gereden!

lizzy

Berichten: 725
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: hengelo & amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 20:58

Ik heb ongeveer 3 jaar geleden in Denemarken een rit van 3 uur op een IJslander gemaakt, dat was super gaaf! ook door de zee gereden enzo...heel tof! Dat was trouwens onder begeleiding, en met wat meisjes uit Duitsland.
En daarvoor ben ik 2 keer in Engeland geweest, in een huisje wat direkt naast een soort manege lag, dus daar heb ik uiteraart ook een aantal keer gereden (buiten en in de bak). Dat was alleen met de eigenaar van de manege

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 21:02

IK ga elke vakantie werken op een manege op zo'n 20 m van bij ons huisje. (In Zuid-Frankrijk) Ik had daar een lievelingspaardje,...maar ze zal voor de paasvakantie verkocht worden,...snif, snif Boos!

Maar ik heb dan echt niet veel zin meer om daar naartoe te gaan,...dus zijn we met Kerstmis alvast naar een andere manege (zo'n 10 min met de auto) en het lijkt daar heel leuk te zijn, en een vriendin van mij rijdt daar al een paar jaar,...

Ik zal dus met Pasen weten te vertellen hoe het daar is, en of ik de moed heb gehad om daar terug te gaan werken,...maar ik denk niet dat ik dat ga aankunnen,...zonder mijn Blancatje zal het daar saai zijn,...geen merrie meer die hinnikt zodra ze mij hoort,...die altijd komt, die alleen maar naar mij luistert, die van mij houdt,...die zo speciaal voor mij is,...ik ga dat nooit aankunnen,...daar was ze té speciaal voor,...Blanca weg,...ik ook weg!!! Dat ze hun plan dan maar trekken Lachen

Voor de rest reed ik om de twee dagen/elke dag,...dat hing er wat vanaf,...

Dagdag!!!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 14:54

mijn ouders zoeken altijd campings waar je in de buurt kan paardrijden!
dat doe ik dan iets van 2 of 3 keer, 2 jaar geleden had ik in Frankrijk en buitenrit gemaakt waarbij we ook een meer in gingen!
en toen ging mijn gigantische paard als enige in het meer liggen, Met mij erop!
en vorige jaar in een vakantie in de winter (weet niet meer hoe die heet) gingen we naar zeeland in een huisje en heb ik een strandrit gemaakt!
echt zoooo cool....keihard over het strand...de begeleiders waren niet groter dan een mier! en als hun stopte moest ik nog 500 meter doorgalloperen!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:06

Als ik op bezoek ga bij mijn familie in Canada ga ik ook altijd standaard een paar keer rijden bij een ranch dichtbij.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:09

Ik heb in Zweden een keer gereden, verder heb ik in het buitenland niet gereden.
Hier foto's van Zweden (op bokt staat ook nog wel ergens een verslagje)
Dit was echt heel cool!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:23

Heeft iemand ook internet adresse zodat ik wat meer informatie kan vinden. Lijkt me ook wel leuk zo'n vakantie

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:54

Ik rij ook elke vakantie waar paarden zijn!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 18:23

Ik heb ook in zweden gereden! Echt vet is dat ik reed samen met zo'n meisje die meeging ik heb nog nooit zo hard gecrosst door de bossen. Echt geweldig gewoon teugels naar voren en ze gingen al.