vraagje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-01 18:23

Wat vinden jullie het leukste om te doen springen,dressuur enz. en ook erbij zetten waarom.


BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 18:28

Kijken naar springen. Vooral met Julius was dat altijd geweldig Lachen Die was altijd mega enthousiast! Geweldig paardje Haha!

Verder op het moment vooral freestyle met Barley, fantastisch om Heike en Barley met elkaar bezig te zien zijn..

Dressuur is ook wel leuk, enige probleem is dat ik dat nog steeds niet helemaal snap. Of ja, ik zie het nog steeds niet echt wanneer er nou dingen niet helemaal goed gaan (of juist wel).

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 18:46

gewoon met de paardjes klooien is al genoeg. Maar als ik moet kiezen, een bosritje met Voltrack die zijn dag heeft, zoals zondag en zoals gister. Dress met Joop is ook geweldig, maar vandaag had hij zijn dag niet.. heel vervelend zeg maar...

Laui

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 20:35

laat mij maar lekker t bos ingaan met een van mn verz pony's. leuk genoeg!! maar af en toe een beetje dressuren vind ik ook errug leuk hoor. maakt me niet zo uit zolang ik maar niet hoef te springen want das eng!!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 20:41

ik vindt t meeste wel leuk. nouja echt dresuren doe ik nooit. heb ik nooit geleerd echt goed en op de manege waar ik rij wordt het gewoon niet geleerdt. Maar met ailin wil ik gewoon van alles gaan doen. veel t bos in. beetje springen en ook wat dresuurmatiger rijden. wel wil ik als ik geld heb ook een westernzadel(of australianstock) kopen omdat ikd at gewoon ontzettend lekker vindt rijden (lijkt nog nooit op een australianstock gereden). wil gewoon met ailin veel plezier hebben in dingen die we allebei leuk vinden

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 20:41

Oh ja Lachen Was ik vergeten Knipoog Bosritten zijn m'n absolute favoriet Knipoog Party!! Party!!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 21:24

aja ik vind alles leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 21:32

dresuur rules! !!!!!!!!!
springn is dom en ik heb schrik als ik 60 cm of hoger moet dus geen parcoursjes voor [***] hahaha

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 21:41

ik spring graag en crosby ook.
verder vind ik buitenritten erg leuk.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-01 23:01

Dressuur ben helemaal een dressuur freak springen vin dik best eng en tja bosritten daar geniet ik onwijs veel van maar niet vaker dan 1 keer in de week

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 11:47

keihard over het strand galloperen of juist aan een langteugeltje in de zon stappen, of western, een hele ontspannen draf met een paard die van elastiek lijkt, een mooie opgerichte tolt, heel verzameld, het paard licht aan je been. Dat soort dingen. Genieten. Springen heb ik helaas al jaren niet meer gedaan (doen ze niet zo aan met ijslanders en westernpaarden) dat mis ik wel, een cross door het bos met hindernissen dat zou ik graag nog eens doen.

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 15:57

Buitenrijden!! En dan vooral in het bos (op strand lijkt mij ook gaaf, alleen heb ik dat nog nooit gedaan). Verder vind ik dressuur en een klein beetje springen ook wel leuk, maar het lijkt me wel gaaf om een keer met een endurance mee te doen, maar helaas, ik heb geen paard *zucht* Nouja komt wel eens...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 15:58

owja! strand is echt suuuuuper!!!! heb een keer een strandrit gemaakt op texel. zat echt met kippenvel op t fjordje... heerlijk!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 16:04

KwijlSpringen vooral springen:)). Het gevoel van de sprong de kracht van het paard geweldig de aderiline schiet door mijn bloed heerlijk/Geweldig:9.

Mijn paard is helemaal leip van springen. Dressuurmatig loopt hij het lekkerste tussen de hindernissen. Dan denkt hij dat hij zo mag gaan springen dus dan is hij super braaf en ontspannnen. Maar hij weet het al aan het type zadel wat ik uit de kast haal.

Gr Pris

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 16:08

ik geniet het meeste als ik samen met een vriendin en jino in het zonnetje naar stal stap en ontzettend veel lol heb.. en zonu en dan een sprintje trekken.. Kwijl heerlijk..

"Some memories are best forgotten"

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 17:44

ik geniet van alles met mijn paardjes. Zo zit ik bv. vaak op het hek van de wei om naar ze te kijken.
Maar het allerleukste vind ik... CROSSEN! Raggen etc. Liefst met de wagen, vandaar mijn groet liefde voor het marathonrijden. Maar ja, das dus maar 1x in het jaar voor mij weggelegd. Ook door de duinen klauteren, wat eigelijk niet mag, is gaaf. Weliswaar in stap, ik ben bang om in een konijnegat te belanden, maar als je maar een steilgenoeg duintje zoekt is ook dat spannend.

Maar deze dingen doe ik dus niet vaak, meestal rijden we een lekker ontspannen ritje, lekker pootje baden in de zee, genieten van de natuur, al kletsend met Isolda en mijn zus.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 18:12

Dressuur!!!!!! Lachen

Vroeger was ik een springgek, bij de pony's, maar nu is het vooral dressuur. Buitenritten door het bos of over het strand vind ik ook geweldig, maar helaas hebben wij geen mooie omgeving om te rijden.

Daarom verheug ik me ook zo op het boktweekend *LOL*
En natuurlijk ook om jullie allemaal voor het eerst te zien! Lachen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 19:35

oooh jantina gaan we dan ook stiekem door de duinen als ikke er ben???
ga je me dan alle mooiste plekjes van Ameland laten zien???

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 19:47

Ja hoor, alleen moet je dan wel ff hierheen komen met Lot! In Ballum ben ik niet zo heel goed bekend, maar als je bij mij in Nes komt, laat ik je het allermooiste gebied op Ameland zien!

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 22:28

Een lekkere lange bosrit, en als ie dan rustig is kan m'n dag helemaal niet meer stuk.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 22:51

Ik kan ook genieten van een mooie bosrit. Van mij mag ie best wel eens een eigen willetje tonen. Doet ze ook echt wel. Wel ze rechtsaf als ik links wil, of in galop als ik wil draven... Komen we samen wel uit. Maar nu na zo'n hele winter buitenritten hoop ik weer snel te gaan dressuren in de bak. Verder oefen ik af en toe Freestyle, en dan ook zonder zadel rijden of met zadel en zonder hoofdstel, met halster (zonder zadel en hoofdstel gaat me net nog iets te ver).

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-01 23:45

Alles op z'n tijd, dressuur, springen, bosrit....
In de les dressuren we de hele tijd dus langzamerhand krijg k r wel genoeg van...
en een bosrit in de zomer heerlijk... (vooral in het amsterdamse bos en dan het pas wat door het plasje gaat)
springen is ook leuk... uitdaging... (ik ben zelfs ooit 2e geworden met springen bij de pony's 40-60 cm)

..... leeg .....

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 00:59

Het strand! Ik ben een echte strandfreak!
Het lekkerste is het als het laag water is, mooi breed hard strand, en het liefst geen mensen...
Weet je wat ik trouwens haat? Van die vliegeraars en vooral die die met zo'n karretje achter hun vlieger aansjezen.
Soms zijn ze zo op hun vlieger gefixeerd dat je ze echt moet waarschuwen.Je moet er toch niet aan denken dat je met je paard in zo'n scherp lijntje verstrikt raakt of zo'n karretje crasht!

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 14:16

Hihihi, mijn vriend is z'on vliegergek en ikke eigelijk ook!
Maar ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Ik heb daar ook een GRUWELIJKE hekel aan!
Behalve aan mijn vriend, want die kijkt echt supergoed uit!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-01 14:50

Hoi!
Op woensdagavond heb ik altijd springles, Pie had er nog niet veel ervaring mee toen ik hem net begon te rijden, de eigenaresse rijdt alleen buitenritten met hem. Hij vond het erg leuk dus heb ik voor springles gekozen bij de vereniging. Verder ben ik nu net gestart met dressuurwedstrijden in de B en rij ik op andere dagen vaak dressuur, maar ook buitenritten. Pie was in het begin erg onrustig in het bos, eigenlijk alleen landweggetjes gewend waarbij hij alles goed kon overzien. Maar die bomen zo dicht op elkaar, en soms weinig ruimte, dat benauwde hem. Gelukkig is dat nu een stuk beter, en heb ik laatst heerlijk genoten van een ontspannen bosrit! Ik kon mijn ogen niet geloven, Pie genoot gewoon van het bos. Gisteren weer een dressuurles gehad voor de afwisseling (zonder dressuur leer je ook niet goed springen haha). Het ging best goed, maar we moeten nog hard aan het werk wil dat winstpuntje er inderdaad komen! Ik vind dressuur zelf erg belangrijk, maar Pie is nog niet echt goed voor het been en ik heb moeite met het consequent blijven. Dus de volgende keer: werk aan de winkel! Pie vindt springen leuker, dan kan hij zich lekker uitleven, en ik hou er ook van, maar eigenlijk vind ik dressuur ook leuk. Groetjes, Dorine.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _suus19_, MeesMo, senna21, wonderlover en 104 bezoekers