Hoe is jullie paard bij vreemden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Hoe is jullie paard bij vreemden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 15:01

Ik was vandaag weer eens met de stalhouders aan de praat geraakt (hun praten makkelijk en ik ook, dus dan ben je gauw een half uur verder Haha! )
Op een of andere manier kwamen we erop dat Ewald een tijdje zo zuur is geweest en dat hij gewoon stond te dreigen naar de stalhoudster met zn oren vlak om te trappen, hij heeft mij toen ook gebeten, toen heb ik hem zowat alle hoeken van zn box laten zien dus hij heeft het wel afgeleert (nog neit helemaal Lips are sealed )
Hij heeft eigenlijks geen respect voor vreemden, vooral als hij al aanvoelt dat ze "lief" zijn...

Hoe zijn jullie paarden?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:03

Braaf, Pablo alleen wat angstig. Raimaer werd gisteren even gereden door een stalgenoot en daar moest ze echt even aan wennen, zag er niet vrolijk uit in 1e instantie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:10

In de stal of op de gang knuffelt hij met iedereen.

Met rijden is hij soms in het begin wat kriebelig.

Enkele jaren geleden heeft er eens een meisje opgezeten en die heeft er afgebokt.
En dat terwijl hij nog nooit gebokt had. Verward

Daarna heeft de vorige eigenaar hem heel ff gereden omdat ik gestopt was met springen en hij wel een makkelijk paard zocht om weer mee te beginnen.
Hij heeft 2 parcoursen geprobeerd maar kwam niet verder dan hindernis 3 en 4 Extreme duivel
En dat terwijl ik nog nooit 1 stop had gehad.
Maar Kawa had ook zichtbaar geen vertrouwen in hem.

Mijn instructrice heeft er toen eens opgezeten en die durfde de eertse 10 min. ook niet echt door te rijden.
Hij spande zich enorm.
Maar na 10 min merkte hij wel dat het niet zo eng was en begon hij wat te ontspannen. Ze zei daarna ook dat als ze de eerste 10 min echt gereden had, dat ze veel kans gezandhapt zou hebben.

Daarna heeft Steef er eens opgereden en in de draf liep hij toen ook wat gespannen, maar dat was zo een stuk minder.
In galop liet hij zich toen wel vrijwel meteen redelijk goed rijden.

En zo kun je ook duidelijk merken dat Kawa door de jaren heen toch steeds rustiger en makkelijker word.
Dat merk ikzelf ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:21

Leonardo is altijd en overal lief en braaf, en lekker aanhalig.
Milena is (te) snel happerig en dominant, en met rijden momenteel heel wisselend. Voor de één doet ze 't wel, de ander kan alle hoeken van de bak zien.

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:23

runningkawa schreef:
En dat terwijl hij nog nooit gebokt had. Verward


Ja vindt je het gek, als je op bokt komt gaat er een hele wereld voor je open, al die gezelligheid enzo... Ja en als je dus nooit gebokt hebt kan ik me dus wel voorstellen dat je daar een beetje sjagarijnig van wordt en mensen van je af bokt Haha! Haha!

sorry voor de off-topic... Schijnheilig

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:05

Zoë is altijd een beetje kribbig tegen andere mensen Verward ik denk dat ze eenkennig is ofzo. Ze doet haar oren in de nek en dreigt alleen maar, bijten dat doet ze niet.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:08

Passion heeft bij vreemden ook geen respect.
hij is dan trekkerig en doet super vervelend.
ook als er een vreemde bij is, terwijl ik hem dan gewoon vast houd doet hij al zo.
bij mensen die niet vreemd zijn, is hij toch weer wat anders als bij mij.
niet dat hij er geen respect voor heeft, maar toch wat vervelender.
verder is hij wel tegen iedereen even lief Haha!

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:13

Zeer vriendelijk en makkelijk.
Nee, serieus, bij vreemden zijn m'n verzorgpaarden altijd vriendelijk, ook bij hele kleine kinderen. Iedereen ka ner ook op rijden. Maar als die persoon wat vraagt, dan zijn ze toch wat minder vriendelijk, dan gaan ze uitproberen.
Juist bij leken gaat het goed. Iemand die denkt dat ie het kan wordt uitgeprobeerd.


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:20

op stal heel lief, maar als degene druk is, wel erg schrikkerig. met rijden erg braaf.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:21

Liever dan bij mij *LOL* }> Mijn probeert hij weleens uit, omdat ik gewoon de baas wil (en nog niet altijd ben Haha!) zijn. Maar vreemden vind hij prachtig, gaat vaak een knuffel halen, en met kleine kinderen schijnt hij helemaal super te zijn. Toen ik een keer niet kon heeft een lesklant van de Greup (die ik overigens wel ken natuurlijk ) hem een dag gedaan, en ze had haar schoonzus en kleine nichtje meegenomen. Bud vond het geweldig Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:25

Mabel is een allemans vriendinnetje maart ze probeert mensen wel uit. Bijvoorbeeld niet stil staan met poetsen enzo. Verder laat ze niet iedereen zomaar aan haar hoofd komen. ik mocht het ook pas toen ik haar 2 weken had. dat was wel een doorbraak Lachen

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:42

Amadeus is op zich best lief voor vreemden, alleen met rijden moet ie bij ieder persoon opnieuw even doorkrijgen dat ie toch echt wel aan het been moet zijn Tong uitsteken

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:55

Azaz is echt een eikel bij anderen. Hij heeft geprobeert ze opzettelijk achter het schot te gooien. Zelfs het stalpersooneel durfde niet meer met hem te lopen omdat hij alleen nog maar op zijn achterbenen kon staan. Gelukkig hebben we nu iemand die echt boven hem staat en niks vanhem pikt, maar zelfs zij moet nog iedere keer weer met hem knokken

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:12

Eerst was Sher altijd gewoon bij iedereen lief. Maar nu is ze een beetje aan het uitproberen hoe ver ze kan gaan, ook bij anderen. En omdat niet iedereen haar altijd meteen op haar flikker geeft (dat doe je ook niet zo snel bij een paard van iemand anders) houd het ook niet zo snel op Scheve mond
Toen ik een week op vakantie was deed een vriendinnetje van me haar, die haar best wel aanpakt. Maar toch heeft ze toen lopen steigeren en klieren enzo, terwijl ze dat bij mij nog nooit gedaan heeft.
Overigens is ze bij de jongen die haar ingereden heeft een stuk liever dan bij mij }> Als hij op haar gaat zitten doet ze alles voor hem, terwijl ze bij mij nog wel eens wil klieren. Schijnheilig Scheelt mischien ook wel dat hij wat beter rijd dan mij Haha!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:04

een vreemde hoeft bij Quentin niet aan te komen hoor!ook niet met wat lekkers!en je moet al helemaal niet voor zn stal gaan staan!!

destiny die gaat je smekend aan staan kijken of je dan alsjeblieft eindelijk haar nog eens een keer wil aaien!

en desiree die vind alles best, kijk wat chagie maar vind aandacht wel leuk.

kinderen zijn wel favoriet bij destiny, die gaat dus gewoon uitgebreid stilstaan als ze een kindje ziet!

en Quentin doet ook heel lief zn hoofd naar beneden, maar dan moet ik wel bv gereden hebben, staat hij op stal dan is het niet veilig om er een kind in de buurt te laten komen. weet nog wel dat ik een keer klaar was met mn proef en ging ff in de ring naast die van mij bij een clubgenootje kijken, toen kwam er een heel klein mini-meisje aan, ze kon amper praten, en ze stond Quentin aan te kijken, en toen wilde ze hem aaien, dus Quentin heel lief zn hoofd naar beneden, bijna zn neus bij de grond en toen gaf ze hem een kusje ergens halverwege zn hoofd, echt zo schattig! en Q hield zn oren naar voren en deed echt lief!ik zat er echt op zo van huh?is dit Quentin!

probeer je dit te doen als je buiten de stal staat, en hij in zn stal, dan ben je daarna dus een hand/neus oid kwijt!

maar vind t wel goed dat ze niet allemansvrienden zijn(behalve destiny, die loopt echt met iedereen mee, alleen wil ze niet graag bij de andere paarden weg dus dat is ook wel weer oke)

met rijden is destiny een schat, ze zal nooit gemeen doen bij een vreemde, desiree, ja nou ja ons mam is er in 1,5 jaar nooit vanaf gevallen en dat is nogsteeds een beginner dus dat zegt wel genoeg denk ik

Quentin daar wil niemand op rijden! en dat vind ik wel zo makkelijk!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:07

Mijn paard is bij vreemden heel eigenweis,
hij gaat ze eerst uitproberen.
Als die vreemde mensen dan niks doen,doet hij ook gewoon niks,lekker makkelijk.
Maar hij laat wel alles toe hij vind het nooit erg als er een vreemde opgaat.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:11

Eerst ff uitproberen maar daarna is t wel goed, met rijden ook zo.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:30

Isolda komt niet zo heel veel in aanmerking met vreemden. Maar de laatste vreemde die haar verzorgde op stal, had hier en daar wel wat probleempjes Knipoog
Kim (nimber) heeft wel wat hoefjes moeten ontwijken geloof ik *LOL*
Maar ik weet eigelijk niet of het van Kim kwam of van de omstandigheden.
Met rijden is ze geloof ik erg makkelijk. Nimber en Zep konden er wel mee overweg. Alhoewel Zep wat moeite had met de galop, maar dat was mijn schuld Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:02

Geen idee eigenlijk Anna-Jelly. Misschien kun jij het beter antwoorden. Maar dat met Waldi heb ik ook meerdere malen ondervonden dat hij wat eeeuhm.. eenkennig is jah. Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:09

Killian is bij andere juist extra knuffelig en aanhalig (jaja leuk paard heb ik he! Haha!) En met rijden is hij niet veel anders dan bij mij, ja hij snapt hun hulpen misschien niet meteen even goed, en hij kijkt met een schuinoog naar mij waarom ik niet op zijn rug zit en of ik hem wil redden haha

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:09

Lois is dol op aandacht en getuttel maar wel als hij zelf kan bepalen wat er gaat gebeuren.
Verleden week vroeg ik mijn man om een stukje met Lois te gaan wandelen. Die kleine draak wilde niet meelopen aan het halster. Hij deed net alsof ie een 3 jarige was die dat helemaal niet kende. Ik schaamde me best wel een beetje want het leek net alsof Lois zo'n onopgevoed mormel was. Met een vreemde op zijn rug is hij precies zo, dan doet ie ook alsof ie net 3 maanden onder het zadel is.
Lois is een paard dat heel erg vast houd aan gewoontes en de dagelijkse gang van zaken. Als je daarvan af wijkt is hij snel van slag. In de loop van de jaren heeft hij wel geleerd steeds beter op mij te vertrouwen maar met een vreemde er bij is het hopeloos.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:21

Zo liep Antoine een keer met Pablo te stappen Lovers en zolang ik in de deuropening stond vond Pablo alles best. Toen ik vervolgens de andere paarden ging binnenhalen uit de wei, had hij ineens zoiets van: en wie mag jij dan wel zijn en waarom moet ik met jou mee? Hij bleef wel meelopen maar de rust en het gemak waren ineens een heel stuk minder.

@smousje

Berichten: 517
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:25

Anca mijn draver is heel wantrouwend naar vreemde mensen,wil er eigenlijk niets mee te maken hebben en als ze de kans krijgt dan loop ze weg.(zeer slecht behandeld geweest in het verleden)
Als ze je eenmaal kent en je vertrouwd dan is het goed,echter blijft ze op haar hoede.
Als ik erbij ben dan is er geen probleem.

Pablo is ondeugend en probeerd je uit maar is toch heel lief voor kinderen en daar ook aanzienlijk voorzichtiger mee.

In stal heeft hij teratoriumnijd(vanaf we hem gekocht hebben,dus wat er ooit is gebeurd Verward ) en daar accepteerd hij geen vreemden.
Zal niet gauw bijten maar kijkt gruwelijk boos en wil liever niet dat je in de buurt komt.
Ken je hem beter dan wordt het ook minder en weet je dat hij voornamelijk bluft,negeren is het beste.

Polly de shet is een vriendelijk dier,echter blijft het een hengstje.
Hij komt niet vaak in aanraking met vreemden,staat afgelegen en de dagelijkse verzorging wordt door mijn vriend en zijn vader gedaan.
Met kinderen is hij vrij ontdeugend.
Wilde zich ook niet laten berijden en dat geeft nu niets want hij staat gezellig met andere dieren op het land en hoeft verder niets bijzonders meer te doen Tong uitsteken

Groetjes Smousje.

Een goede ruiter hoort zijn paard praten,
Een hele goede ruiter hoort zijn paard zelfs fluisteren,
Een slechte ruiter hoort zijn paard niet eens schreeuwen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:25

En om nu te zeggen dan mijn man een vreemde is? Nee niet echt. Hij stapt Lois wel eens uit aan de lange teugel. Poetst en zadeld hem regelmatig, gaat altijd mee met de trailer en zet Lois er regematig in.

lelijke apekoppen die paarden Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:25

Imker is zodra hij uit zijn stal is superlief, maar in zijn stal is hij het liefst heer en meester. Jammer genoeg voor Imker zijn de personen die bij mij op stal komen (Im staat thuis) niet bang van hem en wijzen hem even terecht. Verder komt hij in de wei gezellig even bij iedereen die hem komt begroeten, lekker teuten. Met rijden (vooral bij beginners) is hij erg voorzichtig en braaf.
Ook met het laden op de trailer door mijn vader, die geen verstand heeft van paarden, loopt hij zo mee.
Eigenlijk heb ik niets te klagen en moet ik die voernijd/stalnijd maar voor lief nemen.

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, Arlette1991, boemel, ComscoreBot, IASCrawler, Iris94, karinmanon, LaDonna75, Plonspony, pluisje88, pluklief en 129 bezoekers