achterlaten paard i.v.m. vakantie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

achterlaten paard i.v.m. vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 14:38

Vrijdag is het zover! Ik moet mijn paard achterlaten aangezien ik op wintersport ga. Ik heb Garfield nu al 2,5 jaar en dit is de eerste keer dat ik hem achterlaat. Ik ben er elke dag voor hem en ik weet zeker dat hij er niets van zal snappen.

Ik heb nou extra geregeld dat hij naar Linda gaat (mijn instructrice), zij traint hem door (ik zal hem ook vast en zeker nog fijner terugkrijgen). Hij kent haar uiteraard goed en ik ga ook 1 á 2 keer per jaar een paar dagen bij haar op training, dus hij weet hoe het is om daar op stal te staan.

Toch vind ik het heel moeilijk en weet ik zeker dat ik mij zal moeten inhouden om niet elke dag haar te bellen om te vragen hoe het met hem is.

Als ik terugkom zal hij wel zeer verontwaardigd zijn dat ik hem 'achter heb gelaten'.

Hebben jullie het hier ook zo moeilijk mee??


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 14:42

sorry om je teleur te stellen, maar jij zult hem meer missen dan hij jou. En ook die verontwaardiging valt wel mee hoor, paarden zijn redelijk nuchter.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 14:47

Phoe dan ken je Pliva niet. Lips are sealed
Als mijn zus een tijdje niet geweest is (ondanks dat hij door een vriendin van haar prima verzorgd en bereden wordt) duurt het een week voordat het paard weer een beetje normaal tegen haar doet.
Die is dus wel echt beledigd, draait de eerste dagen de kont naar mijn zus toe in de stal en ook worteltjes worden met een boze blik aangenomen. Dat duurt dan een dag of 5, 6 en dan is het weer klaar. *LOL*

Toch een fijn idee dat hij in goede handen is en lekker doorgetraind wordt, geniet maar lekker van je vakantie! Bovenstaande geldt natuurlijk lang niet voor alle paarden. Knipoog

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 14:51

Heb jij ooit een paard gehad wat je helemaal verknald hebt gekocht, overal bang voor was, geen geluidje kunnen verdragen, geen eigenwaarde, etc.??????

Dat is bij dit paard dus het geval geweest. Ik heb hem daaruit gehaald en heb een zeer speciale band met hem. Als ik een keer een dag niet komt is hij al verontwaardigd.


Als hij aandacht van een ander krijgt (en aandacht houdt hij van) en ik loop weg dan drukt hij nog eerder iemand aan de kant om mij te volgen dan dat hij diegene ervoor laat staan.

Vroeger had ik een vriendin waarvan de pony, als zij met vakantie ging, slecht begon te eten en ook uit zichzelf begon te springen in de bak (aangezien hij dat altijd met haar deed).

Misschien dat die van jou er geen last van heeft, maar voor die van mij ben ik toch bang voor. Een paard heeft wel degelijk gevoel.

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Brazilië)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 14:59

Ja, die heb ik gehad. En nee, die was niet verontwaardigd als ik er een dag niet was. Wel verontwaardigd als ik een ander paard aandacht gaf (tot bijten toe), maar een dag niet komen deed hem niets. En ik heb echt al meerdere paarden gehad en geen van allen hadden daar last van, inclusief Trammelant die al 23 jaar bij ons is.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:02

Een off-topic vraag misschien. MAar een paard van 2,5 jaar trainen????? Klinkt mij wel heel vroeg in de oren. Een 2,5 jarige moet in mijn ogen nog zadelmak gemaakt worden, op zijn vroegst misschien deze zomer. Maar nu al in training?

Verder zijn mijn ervaringen dat niet de paarden hangen aan bepaalde mensen, maar de mensen aan de paarden. Ik denk niet echt dat hij jou zo missen, hoogstens jij hem.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 15:04

Ik heb hem al 2,5 jaar.

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Brazilië)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:15

Gaat ie naar Linda Verwaal? Dan krijg je hem idd als bodybuildertje weer terug *LOL*

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:16

Ehum, goed lezen is ook een vak..... Sorry, te snel met conclussie geweest.

Trouwens, prettige vacantie....

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:19

Je kunt toch afspreken dat je 3 keer belt ofoz (en je daar dan aan houden natuurlijk Tong uitsteken )
Het lijkt me logisch dat je ongerust bent maar je hij is in goede handen zeg jezelf dus probeer wel te genieten van je vakantie.
Het zal wel wennen zijn als je terug bent maar daarna zijn jullie vast weer een sterk team!

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:15

Elk jaar weer blijft het moeilijk om hem aan iemand anders toe te vertrouwen.Gelukkig heb ik zeer goede vrierden met paarden dus de zorg is altijd top geregeld.
Toch wel apart dat hij iedere x bij terug komst mij niet enthousiast begroet, waar zal dat nou aan liggen??
Het duurt meestal een paard dagen voordat hij weer "normaal" doet.
Dus een paard kan wel degelijk iemand missen hoor !!!!

Natas

Ik rijd geen paard, ik heb de eer mee te mogen liften op de rug van mijn paard

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 17:16

Geplaatst: 13-01-03 14:15

--------------------------------------------------------------------------------

Gaat ie naar Linda Verwaal? Dan krijg je hem idd als bodybuildertje weer terug
_________________

Hij gaat inderdaad naar Linda Verwaal.

Hij is al een beetje een body-builder. Hij moet in de achterhand nog veel sterker worden, daar zijn wij nu goed mee aan het trainen. Het is daarom wel fijn dat hij een week naar Linda gaat, zij zal hem flink aan het werk zetten.

Ken jij Linda? Ben jij lid van De Bosrand.

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Brazilië)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:55

Ik vind het zelf ook niet zo fijn om hem achter te laten, maar ja, anders kom je nergens meer.

Fitz is de eerste dag dat ik terug ben meestal heeeeeeel boos, kont naar de deur en oren in zijn nek.
De tweede dag gaat het al beter en de derde gedraagt hij zich bijna weer normaal.
Dit jaar echter was hij voor het eerst meteen blij en stond luid te hinneken met de oortjes erop.

Ik bel altijd wel minstens 1 x hoe het ermee gaat.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:59

Als je paard op tijd zijn maaltje maar krijgt en zijn beweging dan heeft hij het ook wel naar zijn zin hoor. Paarden hechten zich niet zo aan eigenaren. Mijn eigen paard is heel eenkennig maar dat is vooral omdat hij zich heel prettig voelt bij de routine van iedere dag dezelfde ruiter die hetzelfde programma afwerkt.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:05

Ik ben tegenwoordig wel wat makkelijkker geworden. Mede omdat ik mijn paarden dan ook gewoon 'vakantie' geef.
Ze staan op de wei en als er wat is bellen ze de DA . Ik heb al vaak genoeg gehad dat mensen zouden longeren/rijden etc en dat er niks van kwam, dat vertroiwen ben ik dus gewoon kwijt en daarom doe ik het zo.


En mijn paardjes staan me altijd vrolijk aan te kijken als ik er weer ben(dat betekent eten! Haha! )

Nu wordt het ff moeilijker omdat ik een jaar op reis wil, ik wil het liefst geen verzorger omdat ik daar met een week vakantie al vaak problemen mee had.
Ik ben op zoek naar een oplossing en die vind ik wel.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 20:51

Ik denk niet dat het problemen geeft. Mijn pony's heb ik al 5,5 en 6 jaar. Taran is heel eenkennig, maar nooit boos als ik terug kom. Hij staat dan altijd een weekje gewoon op de wei. Dit omdat ik niemand heb om hem te rijden, helaas.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:04

ik heb wodan nou 1 1/2 jaar. in augustus ben ik voor 9 dagen op vakantie geweest. 3 uur nadat ik geland was op schiphol stond ik bij hem op de stoep. nou mooi niet dat hij reageerde op mijn stem. en ook kwam hij niet aangelopen toen ik hem wilde meenemen. Dit doet hij eigenlijk altijd en hij heeft dit 3 dagen volgehouden. Echt wel een teken vind ik dat hij boos was dat ik hem zolang in de steek heb gelaten.

Ik ga volgend jaar januari nog 1 keer op vakantie zonder hem en daarna altijd lekker samen.

Wodan en ik onderweg in de M2

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:27

Ik woon in Almelo, en kwam eerder heel vaak op de Bosrand, was naast mijn school en een vriendin van me had er een paard staan.
Ik ben zelf geen lid van de looleeruiters, mij te duur! (tis echt aso duur daar hoor) Ik ben lid van de Bogelscamp.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 21:46

Lasagna is ook altijd verontwaardigd als we op vakantie zijn geweest.
Ze doet dan eerst boos Boos!, en dan besluit ze toch zo van : Baasje, ik heb je toch erg gemist hoor.
En dan is alles weer goed,
Ik voelde me dan eerst ook schuldig, maar als ik wsit dat ze goed verzorgd werd dan verdween dat weer,
Het was voor haar dan ook lekker vakantie

boemel

Berichten: 8348
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:00

Ik vind het ook moeilijk om op vakantie te gaan en m'n paardje achter te laten. Ik ben altijd bang dat er iets gebeurd of dat ze haar niet buiten zetten. Ik bel niet. Ze hebben wel ons mobiele nr en het nr. van de verzekering voor het geval dat er wat gebeurd.

Ik dacht ook dat mijn paard me niet zou missen. Maar volgens de staleigenaar was ze heel anders. Ze probeerde steeds weg te lopen en was heel klierig. Toen ik terug kwam was ze heel erg blij, maar deed ze erg agressief naar andere paarden die in mijn buurt waren (jaloers kreng). Sindsdien blijft ze een beetje kattig naar andere paarden onder het rijden, dat vind ik wel jammer. Als ze door iemand anders gereden wordt tijdens mijn vakantie is ze onder het zadel wel braaf.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:05

Ik heb er zelf niet zo'n moeite mee en Fayette ook niet. Zolang zij maar aandacht en (erg belangrijk!) haar eten krijgt vindt ze het wel best. Als ik weg ga dan weet ik dat ik haar in hele goede handen achter laat (anders ga ik gewoon niet weg Tong uitsteken). Fayette doet naderhand ook niet anders tegen me, eigenlijk lijkt het wel of ze juist weer blij is dat ik er ben. Dan moet er opeens heel veel geknuffeld worden en volgt ze me overal Haha! De pony (Cezanne) van mijn vriendin was nadat Nicole terug kwam van vakantie ook nooit boos, alleen een beetje eenkennig Haha! Wie ben jij ook alweer? Nee, ik vertrouw Marlien nu nog even meer Tong uitsteken Idem met haar paard, als ik hem verzorgde duurde het zo'n 5 dagen voordat hij me helemaal vertrouwde en zo ging het ook weer als Nicole terug was Haha! Blijft leuk die verschillende karakters!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 22:42

Het enige wat voor mijn paarden anders is als ik op wintersport ga, is dat ze van iemand anders hun voer krijgen en buiten gezet worden. Ik geloof niet dat ze het zo erg vinden. Zij hebben dan namelijk ook een week vakantie.
Ik ben wel heel blij met deze vrienden, want zonder hun zouden wij niet op vakantie kunnen. Zij wonen dan namelijk 10 dagen in ons huis.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 09:50

Ik ga ook met een gerust hart weg aangezien hij bij Linda op en top verzorgd en gereden zal worden. Ik zou eerst een stalgenootje van mij op hem laten passen (zij zou hem longeren aangezien ik niemand anders op mijn paard wil hebben buiten Linda), maar ik vind het toch fijner als ik hem bij Linda neerzet. Ik weet gewoon dat hij zijn dagelijkse beweging krijgt en goeie ook nog!

Hij zal zich wel vermaken, maar hij zal wel merken dat ik er niet ben. Als je bekijkt dat ik er elke dag ben en veel tijd voor hem neem, terwijl er bij ons op stal ook mensen zijn die rustig een dag of een aantal dagen niet komen en als zij er zijn dan zijn zij na het rijden ook meteen weer weg, er zit geen uitgebreide verzorging bij.

Garfield Z2+14 (Verkocht 14-10-2005 Amerika )/Tequilla L2+3 (Verkocht Brazilië)/18-08-2005 Sky Dancer (v: Sunny Boy) VERKOCHT 06-2006/19-10-2005 aankomst Dreamcatcher (Diamond Hit x Skorpio), 07-2006 aankomst Sunbeam (Sunny Boy x Stuyvesant).

Belker

Berichten: 15293
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 10:24

Grappa is al onrustig als mijn vriend een paar dagen niet meekomt.
Maar in vakanties gaat hij naar mijn instructrice. Daar staat hij heel rustig en hij vind het daar leuk. Hij staat er wel vaker op stal, voor een paar uur, of hij staat los met haar paarden.
Hij mist ons niet. Hij heeft aandacht, komt zijn box uit en krijgt eten. Daar draait zijn wereld om. Niet om mij en die paar uur per dag dat ik er ben.

Fiesta, freiberger, what else?

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 12:56

Ik vind het ook altijd erg moielijk om op vakantie te gaan....
Dan geeneens echt van ik ga um zo missen ( dat natuurlijk ook wel) maar ook vooral om of ie wel goed gedaan wordt....
Meestal zoek ik gewoone en aantal mesne die um doen...zodat ik met een 'gerust' hard op vakantie ga ( dan bel ik tog nog elke dag hoor...Knipoog)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dunkeedoo, goesju, Lexi_Amigo, MissWeenie, Poekkie, salatiga1995, Telpeva, x_Elise, ziechriet en 93 bezoekers