wedstrijd vandaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-01 20:44

Hoi,

vanmorgen al vroeg naar de manege want deze wedstrijd organiseerde ik. 's Middags mocht ik starten maar omdat het allemaal erg uirgelopen was en ik een hoop moest doen was ik veel te laat. Ik kwam d elosrijring binnen en toen was er maar een voor mij. Wel jammer want Britt kan zich erg druk maken.

Eenmaal in de bak was ze erg aan het hinniken. 's morgens had ze al gelopen bij Pim (eigenaar) in de klasse F3 ze peerde hem steeds door de bak dus ik zag me al vliegen. Ze begon meteen te hinniken maar bleef verder vrij rustig. Mijn proefje verliep ook best kalm. Ze is een of twee keer weggesprongen maar dat was zo weer onder controle. En ik was een keer veel te aat uit de galop. Moest tussen B en M en ze was net na C uit de galop. lastig want bij moesten we alweer uitstrekken. Geeft niet! ik heb best plezier gehad.

En uiteindelijk nog tweede geworden ook met een vet winstpunt. Bij 210 krijg je namelijk een WP en ik had 222.

je ziet het komt allemaal best goed met Britt

groetjes heike

p.s Kim jij had vandaag toch ook wedstrijd? hoe ging het? (heb de rest nog niet gelezen dus als het erbij staat..sorry)

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-01 21:13

Heeeey, da's zeker niet verkeerd, gefeliciteerd joh! En dat na die scheurles van afgelopen week. Dikke knuffel voor Britt!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-01 21:16

klinkt toch aardig voor zo'n eerste keer!

Naja, bij ons was vannacht weer een paar cm sneeuw gevallen, we konden dus echt helemaal niks. Wel balen, paardjes dus maar los met de voetbal (hercie helemaal blij). Het viel qua temp wel mee eigenlijk, maar toch bleef er veel sneeuw onder de hoeven plakken, dus echt een rotdag weer...

Extreme duivel

Laudine

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-01 21:24

hier sneeuwt het nu ook. Ik dacht dat het morgen ging dooien?

nou ja ik vind het wel leuk. Zoveel is hier nog niet gevallen.

heike

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-01 21:27

Hier ligt ook nog een flinke laag van gisterenavond en het heeft niet gedooid. Wel erg mooi om te zien, al dat wit. De vorige keer dat het gesneeuwd had (na kerst) heb ik veel foto's gemaakt, maar die staan net als de foto's van Ameretto met zijn gewei op mijn nieuwste filmpje van 36. Na Nieuw-Zeeland dus pas sneeuwfoto's van mijn kant... *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-01 23:12

SUPER! Tja, die (half)Fjordjes zijn zo gek nog niet! Leuk joh, dat het zo goed ging. Jammer dat ze bij Pim zo hard ging, maar ach, hij zal denk ik nog een beetje handigheid missen? Ik zie hem nog steeds als klein manneke op die eigenwijze shet zitten; hoe heette dat beestje ook al weer, Mickey ofzo?? Hihi, vertel het hem maar niet, hij zal nu inmiddels wel drie koppen groter zijn! Is Barley ondertussen al een beetje minder snotterig? Groetjes, en natuurlijk: GEFELICITEERD!!!! Sonja.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-01 23:28

hoi,

ja die pim. Heb je hem bij de foto's gezien van ponykampen.(www.deNieuweArk.nl) het is al echt een hele kerel.

Pim rijdt gewoon te weinig nu. Weinig tijd dan krijg je dat. Wel jammer want Britt is het echt wel waard.

heike

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-01 16:32

Mannen... Dat is het probleem. Hoe oud issie nu? Ik dacht dat Julius eigenlijk ook voor hem bedoeld was... Naja, soms denk ik wel eens dat mannen ook de discipline missen hoor. Mijn vader is daar niet hét voorbeeld van, juist van het tegenovergestelde, maar toch, nog weinig mannen gezien in de dressuur top... Moet je toch wel een beetje discipline voor hebben, komt je toch niet aanwaaien. En je ziet meer mannen in van die race sporten, die weinig voorstellen. Waar springen dan een wat meer technisch + tactische sport is. Endurancen is ook wel een wetenschap maar dat is geen dressuur...

Laudine

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

marloes_oud
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-01-01
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-01 17:16

hoi
ik heb gisteren ook mee gedaan met die wedstrijd op de manege en ik was 4e ik vond het kei leuk want dat was de eerste wedstrijd bij de paarden (voorheen reed ik bij de pony's!)
nou oke doei!
oja heike je had het kei goed gedaan op britt

groetjes -xxx- marloes

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-01 21:24

heb je meegedaan aan de FNRS- diploma wedstrijden ?? Dan mag je nu over naar de volgende F proef. Ik heb ook meegedaan bij ons, had 200 punten lol, hij sjeesde alle hoeken door ( staat ook bij plaza) en had dus geen promotiepunt ( het is geen winstpunt) het telt alleen mee voor de FNRS-proeven..

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-01 23:23

Dit waren ook fnrs wedstrijden. Ik heb met Britt de F5 meegedaan. Ik zelf ben eigenlijk F7 maar dat was met julius. Britt is nog erg jong en daarom was ik F5. Pim deed ook me met Britt maar die deed nog F4 mee.

Ik had trouwens 222 punten. Genoeg voor een PP dus!

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

marloes_oud
Berichten: 14
Geregistreerd: 13-01-01
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-01 10:24

hoi

ik had er ook aanmee gedaan en had 220 punten dus ook genoeg voor een pp ik mag nu f6 sarten!
doei
gr marloes

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-01 15:25

Ik had meegedaan in de F4 had 239 punten dus ook een pp Lachen

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-01 18:57

ehm, wat is een pp??
Net zoiets als een winstpunt ofzo?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-01 19:01

yep betekend een promotie punt

Die F proeven zijn erg eerlijk. Gewoon een rustige opbouw. Bij de F3 moet je galopperen en bij de F4 pas een volte. Bij de F7 al iets meer doorzitten en zo steeds moeilijker. Bij de F12 moet je al wijken en schouderbinnenwaarts.

Ook in galop over de diagonaal van hand veranderen en op de diagonaal vier passen arbeidsdraf en dan aanspringen in de andere galop.

De juru kijkt ook heel erg naar de ruiter. Je krijgt een punt voor handhouding, beenligging, beenhulpen, teugelhulpen, effect van de hulpen etc. best heel goed dus!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Esperanza, Esther_r20, Gigixponys, IASCrawler, Jihama, mooney, Renee1991, sterregoud, SylS, Vagabondo en 130 bezoekers