Copyright (?) : jullie zijn gewaarschuwd.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Copyright (?) : jullie zijn gewaarschuwd.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 22:10

Vandaag heb ik in een moment van verveling op Google het woord “vaquero” ingetypt om te kijken of een bepaalde website daarmee werd gevonden. Al bladerend door de vele tientallen verwijzingen, vielen mij 3 website’s op, waar de bijgesloten teksten geheel gelijk waren aan teksten op mijn privé site (www.sablou.com) .

1 site daarvan was: jawel, mijn eigen site. OK dus.
Maar de 2 andere kende ik niet en dus ging ik eens op onderzoek.

Ter sterking van mijn ijdelheid vond ik op deze site’s (1 persoonlijke site en 1 site van een manege c.q. rijstal) pagina’s vol met teksten, die van mijn hand stammen. Incl. (opzettelijke) taalfouten. Letterlijk de punten en komma’s op exact dezelfde plaats. In 1 geval zelfs de, in de tekst voorkomende, schietende cowboy op exact dezelfde plaats. Copy & Paste heet dat in Windows taal.

Niets op tegen natuurlijk, zoals gezegd, ik ben ijdel.

Maar Louis zou Louis niet zijn, als hij beide eigenaren toch niet even had laten weten, dat men “mooi” gebruik had gemaakt van zijn proza. Een bedankje, verwijzing, of (echt zakelijk als ik ben) een verwijzing naar mijn andere –zakelijke- site, was naar mijn mening wel op zijn plaats.

Van de eigenaar van de persoonlijke site kreeg ik echter als antwoord, dat hij weliswaar blij was dat meerdere westernrijders gelijke mening waren, maar dat er geen woord van onze site kwam. Sterker, hij kwam met allerlei (overigens onterechte) technische aspecten en aanmaakdatum’s van site’s, waaruit volgens hem bleek, dat niet hij de kopieerder was, maar ik (van zijn site).

Zo, jullie zijn gewaarschuwd !!!!. Mijn teksten jat ik op Internet en mijn verhalen komen uit de bundels van Ian Fleming.

MVG Louis


Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:27

Ik ga al uit m'n dak als iemand m'n plaatjes zomaar kopiëert, moet je nagaan als zelf-geschreven teksten worden gejat Boos! Zieke mensen om dan óók nog 's met zo'n smoes te komen Misselijk Niet iedereen is zo slim om zelf 'n goede tekst te kunnen schrijven Helaas waren ze net wel zo slim om de knip- en plakfunctie te kunnen gebruiken Frusty

It never eats, it never sleeps, it never stops...

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:27

Ongelofelijk! Ik ken dat wel. Dan ben je ontzettend lang bezig geweest op een goed lopende tekst met de perfecte woorden (waar je meestal ook even naar zoekt) en dan is er zo'n hufter die langs je site surft en denkt "Oh, dat is makkelijk, zo'n soort verhaal wilde ik ook nog schrijven maar hier staat het al kant en klaar!! Kan ik in ieder geval vanavond wat eerder naar de kroeg" en binnen enkele minuten staat het goed en wel ge-copy en paste op zijn site. Dankbaar wordt er gebruik (zeg maar gewoon hard MISBRUIK) gemaakt van jouw werk en tijd en inspanning.
En dan ook nog eens hard beweren dat de tekst niet van jouw hand komt maar van de zijne, wat overigens echt niet aan te tonen is met aanmaakdatums. Wat een sukkel. Ja sorry hoor. Ik begrijp dat soort mensen niet. En het erge is, als je ergens copyright op wil zetten op internet, dan moet dat op de dag van aanmaak gebeuren, anders dan is je tekst al door verschillende personen (goedbedoeld ?) overgenomen en dan heb je geen poot meer om op te staan. Copyright kost geld, maar dit kost en vraagt om frustratie. En dat is zeker niet onbegrijpelijk.
Misschien dat je toch maar copyright op je hele site moet laten zetten. Jammer genoeg is nu niet meer aan een rechter of wat dan ook aan te tonen dat de tekst door jou geschreven is, maar om herhaling te voorkomen... Sommige mensen zijn ook zo gemakzuchtig! Sorry, maar maak dan GEEN website!
Ik heb ook een tijd geleden een website gemaakt voor een bekend TV programma. Er bestonden nog geen fansites van het programma en wat denk je, ongeveer een week nadat mijn site online stond, bestonden er ineens wel twee fansites. Met mijn foto's (met exacte link ook nog, waardoor mijn bandbreedte eraan ging!), mijn teksten en mijn opmaak. Ik had er al op de eerste dag dikke copyright op moeten zetten, dan was ik nu een heeeel dik westernzadel rijker geweest, want mijn hele site was in één keer geript. Zo ontzettend vals! Die site van mij is nu dus ook offline en het 'gekke' is, sinds mijn site offline is, zijn die andere sites ook niet meer ge-update. Ra ra hoe kan dat.

prompter

Berichten: 10919
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:56

Ik vond een compleet zelf geschreven tekst over dravers terug op de site van - jawel - een Bokker.... Echt letterlijk overgenomen.... Ik zit er ook niet mee, maar je kijkt toch wel even vreemd op!

Extremely rare and Beyond Compare

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 08:54

Ook ik ken het. Heb ooit wat foto's op mijn site gehad die ik later op andermans site net zo terugvond in dezelfde context Boos! . Mensen wees toch eens creatief. Daar mijn texten nou niet bijster interessant zijn heb ik in ieder geval mijn plaatjes voorzien van een weinig interessante copyright text Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 10:38

Gewoon simpel een beveiliging erin stoppen. Op mijn eigen prive site lukt het je in elk geval niet om je rechtermuisknop aan te klikken. Dan komt de tekst in beeld : sorry, you have no permission to right click. Ook kan je aangeven dat de pagina van jou niet 'in cache' opgeslagen wordt en ook kan je het nog zo maken dat de bewerkingsbalk boven aan de pagina verdwijnt.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 10:55

Iets gevorderde computergebruikers die weten ook die beveiligingen te omzeilen. Ik zal hier niet vertellen hoe dat kan, maar het is supersimpel... Het is wel een extra barriere en als ze de tekst echt snel willen kopieren dan zullen ze misschien twee keer nadenken voordat ze het doen, maar ook door die beveiliging is het nog niet echt moeilijk om script over te nemen.... Sorry cornelie..

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 15:19

Dat weet ik maar dat wilde ik er niet bij zetten zeg maar. Maar toch, alleen een echte die hard zal langs sommige beveiligingen komen. Kijk, als je je rechtermuisknop niet kan gebruiken, de bewerkingsbalk weg is en de pagina's niet automatisch opgeslagen worden in de temporary internet files blijft er niet heel veel meer over Knipoog

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:32

Daarom.. Dat is gewoon al een hele handige manier. Omdat het niet zo gemakkelijk meer te doen is dan is de drempel om het uberhaupt te proberen wel een stuk hoger. Er moet teveel moeite voor worden gedaan en dat schrikt toch af Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:39

cornelie schreef:
alleen een echte die hard zal langs sommige beveiligingen komen. Kijk, als je je rechtermuisknop niet kan gebruiken, de bewerkingsbalk weg is en de pagina's niet automatisch opgeslagen worden in de temporary internet files blijft er niet heel veel meer over Knipoog

Sorry, maar dit is echt een heel erg slechte beveiliging. Niet alleen die-hards, maar iedereen die creatief kan browsen kan je site zo rippen. Bedoel je de site die onder je www hier staan of een andere?
Plaatjes beveiligen gaat al helemaal slecht. Als je niet wilt dat iets gejat word is de enige manier het niet op internet zetten. Misschien hard, maar zo is het.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:49

Ter aanvulling van Rommie... er levensgroot je naam plus copyright teken opzetten wil ook weleens helpen Haha! bij foto's dan....

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:52

Ik zal geen namen noemen, maar ik heb het ook echt al heel vaak gezien. Ik heb dagen gezeten aan een uitleg over keuringen en de predikaten. Copy-Paste vind ik de hele tekst terug op een aantal sites! Ik weet niet wat je er tegen kan doen, maar het is wel triest Boos!.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:55

Dan zou je altijd nog de bron op kunnen zoeken, daar het adres van het plaatje in kwestie op kunnen zoeken, en dan alsnog kopiëren.
Ik ga mee met orri, de plaatjes in ieder geval voorzien van je naam, eventueel je website adres als het er allemaal een beetje oppast.
En wil je echt niet dat ze je tekst kopiëren, dan zul je dat ook in een plaatje moeten zetten, en daar dan weer je naam plus copyrightteken in moeten zetten.

Ik vind het sowiezo irritant als ik mijn rechtermuisknop niet mag gebruiken. Mijn browser laadt soms niet alle plaatjes helemaal, waardoor ik met de rechtermuisknop op het plaatje moet klikken en aan moet geven dat ik het plaatje wil zien. Wanneer ik die knop niet kan gebruiken, kan ik ook het plaatje niet zien.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 20:35

cornelie schreef:
Gewoon simpel een beveiliging erin stoppen. Op mijn eigen prive site lukt het je in elk geval niet om je rechtermuisknop aan te klikken. Dan komt de tekst in beeld : sorry, you have no permission to right click. Ook kan je aangeven dat de pagina van jou niet 'in cache' opgeslagen wordt en ook kan je het nog zo maken dat de bewerkingsbalk boven aan de pagina verdwijnt.


Is dat de Just Western?
Daar kan je nl. wel alles kopieren, probeer maar.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 07:54

Nee, op mijn prive-site kun je je rechter muisknop niet gebruiken. Dit is het adres: http://home.hetnet.nl/~gmoerdijk/indexmorning.html Hier kan je alleen je rechtermuisknop niet gebruiken. Maar de bewerkingsbalk is er nog wel en het document wordt ook op je computer opgeslagen dus de plaatjes zijn daar ook nog terug te vinden. En tegenwoordig met windows xp hoef je alleen maar op een plaatje te staan en dan wordt het al opgeslagen. Dit is dus maar een piepklein iets wat ik er nu op heb zitten maar ik zal eens proberen of ik er alle beveiliging op kan zetten Lachen

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 11:30

Doe maar ff, kunnen wij daarna testen *LOL*

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 11:36

Ik heb de text al kunnen kopieeren van je site.. *LOL* Heel vervelend, maar het kan dus wel!

Hmm, kaqn je nog wat anders verzinnen?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 11:55

zoals ik al zei, gewoon met je linker muisknop selecteren en dan met de bewerkingsbalk kopieren kan wel. Ik zal even wat leuks opzoeken, kunnen jullie je wel in vastbijten Lachen

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:21

ik kan de volledige bron zien, weinig beveiliging dus.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:21

Je kan ook de linkermuisknop uitschakelen hoor!

Je moet het volgende script dan ipv de eerste body tag zetten:

<body oncontextmenu="return false" ondragstart="return false" onselectstart="return false">

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:29

Dan nog kun je altijd de bron bekijken Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 14:14

Ja Rommie, dat weet ik ook wel Tong uitsteken , ik weet niet waar je me voor aanziet Boos! ? Het was op de reactie van Cornelie dat je met de linkermuisknop stukken tekst kan selecteren, was je net ontwaakt uit je middagdutje Dromen ?

Bescherm de dieren tegen de beesten!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:48

Fries schreef:
was je net ontwaakt uit je middagdutje Dromen ?

Ontwaakt? Ik sliep nog steeds Clown

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:55

Zo'n vermoeden had ik al !

Bescherm de dieren tegen de beesten!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:27

Ja, met dit weer val je ook snel in slaap. Ik kwam vandaag ook nog een javascript tegen die de bron verhuld etc. Als je een beetje gaat zoeken kom je nog heel leuke dingen tegen. Ik had een leuk voorbeeld gevonden van een pagina waar ik zelf heel lang mee bezig ben geweest om een plaatje te krijgen maar die site bestaat niet meer Boos! Ik zal nog even verder zoeken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker