CV-ketel ellende!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

CV-ketel ellende!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 12:03

Ik en CV-ketels.....dat is de slechtste combinatie die je kunt bedenken....... Huilen }> Lips are sealed

Al jarenlang heb ik iedere winter CV-ketel-crashes; zit ik weer eens in de kou en zonder warm water (altijd als het -5 is ofzo )

Nou, dus dit jaar besloten om een nieuwe Cv-ketel aan te schaffen, om maar van alle ellende af te zijn. Die ketel is ongeveer 1,5 maand geleden geplaatst. Mooi dacht ik! NOT Binnen enkele dagen produceerde dat ding helse bromgeluiden en de hele flat kon meegenieten....zelfs 'snachts zo erg dat je er wakker van werd! Frusty

En gisteravond de klap op de vuurpijl Boos! ; ik kwam om 23:00 thuis van mijn werk en jahoor....een storing!!! Geen verwarming en geen warm water grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Verdrietig Ik als een ijspegel mijn bed ingedoken met de katjes als kruikjes onder de dekens erbij.

Moest ik vanmorgen weer vroeg op om de gasservice te bellen en dan krijg je zo'n vage afspraak van : " We komen tussen 08:00 en 17:00", errug handig!

Maar goed, ze zijn geweest en er moet iets vervangen worden. Dat onderdeel is natuurlijk niet op voorraad en dus moet ik enkele dagen wachten. Gelukkig heb ik wel weer warm water en verwarming (voor hoelang Verward ).

Zucht, wat een gedoe!!! Kennen jullie dit? Schijnheilig



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:26

Nee, niet meer sinds ik mijn ketel heb laten vervangen, ongeveer 5 jaar geleden. Dat was trouwens ook een koude winter en op een dag met een temperatuur van -15 ging dat ding kapot. Oorzaak: vastgevroren pompje. Leermoment: zet nooit je kachel uit als het buiten 15 graden vriest en de oostenwind staat op de muur waar de cv ketel achter hangt. Gevolg: mijn huisje is al dagen heerlijk warm, zolang het vriest, blijft de kachel aan Haha!.

Franca, als je ketel niet naar behoren wordt gerepareerd kun je rustig klagen bij het gasonderhoud bedrijf, zeker als de ketel nieuw is. Heb je er overigens niet gewoon garantie op??

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:33

wat een drama zeg. ik heb een lease ketel. als er iets is moeten ze binnen 12 uur op de stoep staan.

Amor Vincit Omnia

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 13:00

Eerst had ik een Ferroli, wat een onding was dat, die sprong ook steeds in storing. Vorig jaar hebben we een Vaillant opgehangen en dat scheelt een heel stuk.

Maar is de druk wel goed geregeld? Daar kunnen ze ook van in storing schieten. Dat hoort allemaal goed afgesteld te worden door de installateur maar helaas maken die ook wel eens missers.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 13:29

Dat brommende geluid schijnt met de luchtpijp te maken te hebben. Die gan ze dus nu vervangen en dat valt idd onder de garantie. Dus dat scheelt wel. Het merk is Remeha Selecta, schijnt goed te zijn. Hiervoor had ik een Vaillant van 18 jaar oud en die gaf wel veel problemen......Maar nu met die nieuwe ketel hoop ik dat het hierbij blijft....zucht!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 14:04

Ik heb zelf gelukkig nog geen problemen gehad met de ketel. Maar op het nieuws zag ik wel dat de reparateurs overuren hebben gemaakt de afgelopen weken.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:18

De druk in de ketel is ook een beetje je eigen verantwoordelijkheid, bijtijds ontluchten en eventueel bijvullen komt de levensduur wel ten goede. 18 jaar is best lang voor een ketel en na zo'n periode zijn storingen ook niet zo uitzonderlijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85, carineken, Isabelle98, Kimberly520, Lestria, Lijsken, Talindos, YandexBot en 142 bezoekers