Scheren ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Scheren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 21:37

Ik zou graag van een antaal mensen willen weten of zu hun paarden scheren, en waarom of waarom juist niet. En alleen in een bepaalde periode of het hele jaar door?

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:31

Ik scheer Sevin niet.

Nu hij af en toe een paar wedstrijdjes loopt, heb ik hem wel een winterdek opgedaan, om te zorgen dat ie wat minder dik in z'n vacht zit. Voorlopig gaat het nog goed zo.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 22:37

aah net zoals ik, ik heb hem nu meestal 2 dikke dekens op anders krijgt hij zo,n dikke vacht en aangezien ik rij praktisch elk weekend wedstrijden rij en hij som`s best lang op de trailer moet staan is dat niet echt fijn als hij nat is met zo,n dikke vacht ...dat droogt nooit o ja en ik scheer zijn sokjes er en zijn plukjes haar onder z,n kin en in z,n oren (een beetje lang niet alles want dat zit er immers voor bescherming)

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:54

Ik scheer Bono in de winter, of nou ja, vlak daarvoor dan.. Ik scheer hem dan ook helemaal (alleen de puntjes op zijn oren niet!). Anders krijgt hij zo'n dikke vacht, dat zijn vacht vervilt en hem helemaal verstikt. Dan krijgt hij jeuk en staat hij bij het minste of geringste te zweten. Ouderdomskwaaltje he?
Maar, waarom wil je dit eigenlijk weten?

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:00

ik scheer sil wel, lekker makkelijk ff uitstappen en dan zo weer 2dekens op (blijft ze lekker kort Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:03

Ik heb Pinky dit jaar voor het eerst geschoren.
Ik wilde dit omdat hij flink getraind zou worden (niet gebeurt, paard blij Tong uitsteken) en om gewoon eens te kijken (hoe hij eruit zou zien enzo).

Ik doe het volgend jaar niet meer denk ik
Ten eerste omdat we te weinig trainen zodat we er echt voordeel bij hebben en ten 2e omdat hij er verschrikkelijk uitziet als hij geschoren is }>

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 00:22

Ik heb mijn haffie ook voor het eerst geschoren dit jaar, helemaal, alleen haar hoofd niet. Ze was steeds erg bezweet, na een half uurtje rijden! Ik moest wel 3 uur of langer een zweetdeken opleggen. Dus om haar sneller droog te krijgen, heb ik haar geschoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 11:20

Enkele keren in de winter, omdat ze conditie verliezen door die dikke wintervacht en veel te lang natblijven.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 12:07

Sonja schreef:
Enkele keren in de winter, omdat ze conditie verliezen door die dikke wintervacht en veel te lang natblijven.


Conditie verliezen door die dikke vacht? Wil je dat iets beter uitleggen daar heb ik namelijk nog nooit van gehoord Verward

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:31

ik scheer Banjer niet... ik ben trots op haar dikke wintervacht... het staat haar heel mooi en ze krijgt zelfs appeltjes in haar wintervacht...Lachen

Het enige nadeel is dat ze heel snel nat is, en lang nat blijft... (ze staat dus ook nog zonder deken....)