Welke weg...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Welke weg...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 00:28

Welke weg...

Ik wil rust, ik wil ruimte, ik wil gevoel
Ik wil weten wat ik met mijn paniek bedoel

Ik wil kracht, ik wil lef
Ik wil eindelijk besef

Waarom voel ik me in tweeën gescheurd
Waarom blijft m'n leven donker gekleurd

Ik wil regen, ik wil zon
Ik wil weten hoe dit gevoel ooit begon

Ik wil weten welke weg ik in moet gaan
Hoe ik positiever in het leven kan staan

Hoe mijn lach een lach kan blijven
Zonder dat m'n tranen steeds tot wanhoop drijven

Ik wil van de daken kunnen schreeuwen hoe gelukkig ik ben
Ik wil weer kunnen zeggen wanneer ik in de spiegel kijk, dat ik mezelf herken

Dat ik weer ben wie ik was, de altijd blije ik met een stralend gezicht
En niet steeds weer dat treurige gedicht

Ik leef, ik adem, maar genieten kan ik niet
Van kleine dingen kan ik lachen, maar de overhand is verdriet

Ik voel me als in een neerwaartse spiraal van het leven
Waar is de hoop die mij ooit werd gegeven

Waar is de kracht, m'n lach, mijn positiviteit
Waar zijn de tijden die mij toen hebben bevrijd

De kracht om verder te gaan en te kiezen voor mijn eigen weg
De weg moet gebouwd worden, met elk steentje wat ik zelf leg

Maar ik zie de plek niet waar de weg zal leiden
Ik zie niet meer welk pad mij kan bevrijden

Telkens denk ik een stukje te hebben gevonden en dan raak ik het kwijt
Iedere dag toch weer die strijd

Ik kan lachen en dat doe ik ook
Maar even die traan en m'n lach verdwijnt als rook

De mist blijft hangen, het bedroefde gevoel daarbij
Wanneer kan ik nou eindelijk zeggen, ik ben er klaar mee, ik ben vrij...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 00:51

Mooi geschreven Mayo!
Tijd, tijd is het enige wat je nodig hebt...

Sterkte!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 01:21

Dank je...

Man-o-man, wat voel ik me beroerd... (bleghh, nog erger, ik geef het toe...) Ik zit zo in tweestrijd... M'n ex wil me terug... en ik twijfel... en toch ook niet...

Ik heb een tijd gehad dat ik zeker wist dat alles over was, ik werd zelfs opnieuw verliefd op een ander... Maar daar twijfel ik ook bij... ik weet 't gewoon allemaal even niet meer...

Ik heb m' ex een aantal keer gezien sinds het uit is en steeds heb ik me sterk gehouden. Afstand bewaard. Maar toch zag ik telkens degene op wie ik aan het begin ooit verliefd ben geworden. De twijfel is heel erg aanwezig.

Ik wil terug, maar eigenlijk ook helemaal niet. Degene op wie ik onlangs verliefd was geworden is super. Maar ik kan het nog niet. M'n ex zit teveel in m'n hoofd.

Hij is zo veranderd, volwassener dan ooit, sterker dan ooit. Vol liefde... hij wil zelfs met me samenwonen. Maar ik doe 't niet. Ik wil zo graag weer gelukkig zijn met hem en tegelijk ook niet. Ik ben bang dat 't de gewenning is die mij terugdrijft in z'n armen. Ik verscheur als ik zeg dat ik terug wil, maar ook wanneer ik zeg dat ik 't niet wil. Ik ben echt de weg even kwijt.

Ik wil met volle kracht kunnen zeggen: ik doe het niet... Maar als ik dat zeg doet het pijn. Ik weet dat 't beter zal zijn, tenminste dat denk ik, als ik 't niet doe... maar waarom die strijd? Als ik tegen alles moet vechten, is het dan niet beter om er aan toe te geven? Ben ik er nog niet klaar mee? Jawel, dat wel... nee, toch niet... aaahhh! Ik word gek, ik huil, ik schreeuw, niks helpt.

Ik wil helemaal niet terug, maar waarom is er dan toch die drang? Ik wil weg kunnen lopen van die twijfel om terug te gaan, maar de kracht ontbreekt me... Ik word meegesleept door m'n gevoel, maar ik mis de rust in m'n hoofd iets anders te voelen...

Maar als ik dan zo'n beroerd gevoel heb dan hoor ik me om te draaien en weg te lopen, maar waarom kan ik dat niet?

Ik wil het niet en ik wil het wel. En dit gevoel wil ik ook helemaal niet. Bah, ik wil er klaar mee zijn...

En toch steeds het beeld van hoe we waren, hoe we bij elkaar paste. Wat voor vuur er bestond tussen ons. Het 1 zijn. Hoe we 's morgens samen ontbijt stonden klaar te maken. Bleghh, rotgevoel...

Ik wil verder met m'n leven, iets opbouwen voor mezelf, misschien wel met degene op wie ik onlangs verliefd was geworden. Maar ja... dat lukt gewoon nog niet... en ik kan ook niet zeggen dat ik dat wel of niet wil...

Ik wil echt niet terug, ik heb er ook nog niks mee gedaan met het eventueel teruggaan. Maar toch...

Ik ben er klaar mee!.... toch niet blijkbaar... waar is mijn kracht, mijn zekerheid, mijn standvastigheid?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 01:28

Volgens mij moet je de weg volgen die je pas geleden voor jezelf hebt gekozen, voor je kijken en niet achterom. Kijk naar je toekomst met jezelf en niet naar de mooie momenten die je hebt gehad. Je mag ze koesteren als herinnering.
Achter de wolken schijnt dan wel de zon, maar het verhaal van die pot goud aan de voet van de regenboog is niet waar.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 01:32

Maar waarom kan ik dan nog steeds genieten als hij in de buurt is? Waarom zie ik steeds dingen die ik nog met hem wil doen? Waarom lukt het niet om het als herinnering te zien? Waarom breekt het me nog steeds?

*zucht* ik wil zo graag sterk zijn en het van me afzetten... maar 't lukt niet...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 01:35

Omdat je meer tijd nodig hebt, met jezelf en met anderen die je uitkiest om bij je te zijn, dat is alles wat je nodig hebt.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 01:38

I know eigenlijk... maar die tijd doet pijn... meer dan ik wil en ooit gedacht had...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 01:46

Er is er maar eentje belangrijk en dat ben jij. Het maakt niet uit welke beslissing je neemt, je kunt alleen iets beslissen als je je beter voelt. Misschien denk je je verwarring op te kunnen heffen door terug te gaan, maar er komt wel weer iets anders voor in de plaats, andere twijfels en verwarring. Eigenlijk heb je eerst meer evenwicht nodig, voor je besluit en dus ook -weer die verrekte- tijd en lieve mensen om je heen. Mensen die jou helpen om Mayo weer op haar benen te zetten zoals het hoort.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 01:47

*zucht* je hebt gelijk...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 01:51

Eerst jij en de rest komt vanzelf, heus Knipoog.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 10:17

Wat een mooi gedicht.
Uit je reacties maak ik op dat je relatie tot een einde gekomen is? Dat is altijd heel moeilijk maar de anderen hebben gelijk als ze zeggen dat tijd deze wond heelt. Vaak langzamer dan je zou willen maar straks komen de bollen weer uit de grond, wordt het weer zachter en ontwaakt de natuur. Ik hoop dat jij dan ook weer ontwaakt en je leven weer kan oppakken.
Veel sterkte.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 16:16

Dank je voor je mooie woorden...

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers