Met een (Tinker) ruin naar de keuring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Met een (Tinker) ruin naar de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 22:45

Ik heb sinds kort een Tinkerruin, Jordy, die sommigen al wel zullen kennen van bokt. Hij is nog niet ingeschreven bij een stamboek, maar ik zou het toch wel leuk vinden er een papiertje bij te hebben, en natuurlijk te kijken wat ze van hem vinden Lachen
Nu hoor ik van mensen om me heen dat het onzin is met een ruin naar een keuring te gaan, wat is jullie mening daar over?

En dan zit ik ook nog met de vraag welk stamboek? Ik weet ook niet echt wat voor type hij is, ik vind hem zelf eigenlijk tussen een Grai en een Cob inzitten.

Afbeelding

En weet iemand ook wanneer er keuringen zijn?

Run free Jordy.... 1997 - 2021


VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:47

je moet lid worden van het stamboek dan kun je meedoen aan keuringen
ik heb ook een tinkerruin en ik ga er zeker meej naar de keuringen....


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:53



Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 00:09

Jordy lijkt me zeker geen cob dus ben je denk ik beter af bij het Nederlands stamboek.
Tja, met een ruin kan je niet fokken maar aan de andere kant is het ook wel heel erg interessant om te zien hoe jouw paard beoordeelt wordt door de keurmeesters. En het is natuurlijk ook heel leuk om lid te zijn van het Nederlands Tinker Stamboek omdat je op de hoogte wordt gehouden van alle activiteiten.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 00:37

Ik heb het ook gedaan met Tiek, harstikke leuk, gewoon doen!

Ik denk ook nie dat jordy een cob bent, dus het zal sowieso tinkerstamboek worden denk ik Haha!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 01:31

Ik ga volgend jaar ook met mijn knulletje. Natuurlijk omdat ík hem geweldig mooi vind en ook graag wil weten wat de kenners van hem vinden. Een ruin met premie is toch lachen?
En het is leuk om andere tinkerfreaks te ontmoeten.

ff zijstraatje: wij hebben een bullterrier als hond en andere eigenaren spreken je altijd aan en zijn altijd enthousiast. Ik vermoed dat dit onder de tinkermensen ook zoiets is, het is liefde voor het ras hè?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 09:25

Ik ben afgelopen jaar ook met mijn ruin naar de keuring geweest (Kaylo). Gewoon om het eens mee te maken en omdat ik het leuk vind om te horen wat de "deskundigen" van hem vinden.
Hij werd goedgekeurd en ik heb zelfs nog in de krant gestaan...
Gewoon doen, hoor. Het is hartstikke leuk!

* To Belg, or not to Belg *

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 11:02

Het stamboek waar je je bij inschrijft is helemaal je eigen keuze. Op beide sites staat genoeg informatie over het stamboek. We kunnen wel zeggen welk stamboek beter is enzo maar beide hebben hun goede punten (en ook slechte). Het is je eigen keuze. Ik zelf heb gekozen voor het tinekrstamboek, om verschillende redenen. Jordy zou in beide stamboeken zonder twijfel opgenomen worden.
Om met een ruin naar een keuring te gaan heeft natuurlijk foktechnisch weinig nut, zeker omdat de ouders onbekend zijn, maar ik denk dat het omdat beide stamboeken nog zo jong zijn en het een erg divers ras is, belangrijk voor de stamboeken kan zijn om te zien wat er rondloopt aan tinkers in nederland, wat mensen graag zien en hoe ze hun fokbeleid gaan opstellen.
Als je met je tinker naar de keuring gaat doe je dat voor jezelf om te kijken wat andere van jou tinker vinden dat is het belangrijskte, ik zou kiezen voor het stamboek waar jij denkt het best in te passen en het meest vertrouwen in hebt.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-03 16:53

Ik denk dat ik toch voor het NST ga, ik heb de websites eens bekeken en wat rondgevraagd. Ik denk ook dat Jordy daar de meeste kans maakt.

Weet iemand toevallig wanneer de keuringen van het NST zijn? Ik kan namelijk op hun website niets vinden, alleen keuringen van 2000, 2001 en 2002.

En nu heb ik nog een vraagje, er staat hier nog een Tinker, die is ingeschreven bij beide stamboeken, kan dat zomaar? Hij is ingeschreven bij het ICS als Irish Cob Sport Horse en bij het NST als Scudder.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:19

Is het een hengst? anders mag het niet.
De keuringen van het NSvT zullen van de zomer zijn (augustus september). Wat ik tot nu toe weet is dat er een in Zeeland komt. Binnenkort zullen de data's wel bekend worden. Hoop dit jaar op 3 of 4 keuringen, misschien kom ik je nog wel tegen, ik ga dit jaar voor graadverhoging voor mijn merrie en vind het altijd erg leuk om te kijken wat voor stamboekveulens er dit jaar weer allemaal meedoen en hoe ze scoren.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 02:17

Helaas zijnde keuringen nog niet bekend. We zijn nog op zoek naar goede lokaties met veel parkeergelegenheid en goede weide of bak om te keuren. Weet iemand iets geef me dan een PBtje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ptl4ever en 140 bezoekers