WRAN cat. C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

WRAN cat. C

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 12:02

Kan iemand mij misschien vertellen wat precies wordt bedoeld met een wedstrijd 'WRAN cat. C' ? En bestaat er ook een categorie A en B en wat houdt dat dan in?

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 14:12

cat A : interressant voor kritisch publiek
cat B : interressant voor de gewone man Lovers
cat C :interressant voor de ruiter Haha! (wegens het wegblijven van publiek)

m.a.w ik weet het niet

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:01

Bij categorie C kun je punten verdienen voor de highpoint, bij categorie D niet.
Wat categorie A en B inhouden weet ik niet, staat waarschijnlijk wel in het WRAN boekje

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:02

categorie A is maar één wedstrijd dat is Nederlandse Kampioenschappen van de WRAN

Categorie B is een wedstrijd wat verglijkbaar is als de Multi color show enzovoort

Categorie C is een wedstrijd met Allesvan de WRAN

Categorie D is alleen een WRAN erkende wedstrijd volgens mij

SM: Eén paar streepjes maakt eea veel duidelijker Haha!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 17:28

Hihi, ik wordt er nog niet veel wijzer van Lachen Alhoewel de verklaring van Jos wel een lichtje bij mij doet branden.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 18:21

Ik dacht dat Chantalleke toch aardig duidelijk was Lachen

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 11:31

Ja en nee, wat wordt verstaan onder een 'erkende' wedstrijd (D) en wat wordt bedoeld met "alles van de Wran' (C). Maar ik zal eens in de schuur duiken, volgens mij ligt daar nog ergens een oud regelboek van 1999 ofzo. Lachen Overigens vind ik de website van de WRAN wel interessant maar de plaatjes zijn zo klein en niet goed leesbaar. Het adres is http://www.wranwesternhorseworld.nl

Jannie

Berichten: 1133
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:52

cornelie schreef:
Ja en nee, wat wordt verstaan onder een 'erkende' wedstrijd (D) en wat wordt bedoeld met "alles van de Wran' (C).



Zie mijn eerdere bericht! Knipoog

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 20:07

Aha, C en D begrijp ik nu wat beter Lachen Kunnen beginners eigenlijk ook een highpoint titel verdienen? Ik kan mij herinneren dat dit niet zo was maar hoe zit dat?

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 23:40

Uit het regelboek van de WRAN (bron site Chris Knol http://www.together-ranch.com , regelboek, Algemeen)

100. Iedere wedstrijd moet afzonderlijk worden bekendgemaakt en worden goedgekeurd door de WRAN. De WRAN zal de goedgekeurde wedstrijden indelen in één van de volgende wedstrijdcategorieën:

A. Nationale kampioenschappen
B. Wedstrijden met (erkende-) vee-disciplines
C. Wedstrijden zonder vee-disciplines
D. Wedstrijden zonder vee-disciplines met regionaal/lokaal karakter

en dan nog:

WRAN-CHAMPIONS

160. De titel "WRAN-Champion" wordt per onderdeel jaarlijks door de WRAN uitgegeven aan de combinatie die gedurende het hele wedstrijdseizoen in dat onderdeel de meeste punten verdiend heeft, waarvan de ruiter lid is -en gedurende dat seizoen lid was- van de WRAN. Alleen de onderdelen van de klassen "Open", "Jeugd" en "Amateurs" komen in aanmerking, en alleen die onderdelen die tenminste 1 x op een wedstrijd in dat jaar zijn verreden (bijv. geen Junior Western Riding als er alleen All-Ages Western Riding onderdelen zijn verreden).

161. De ruiter ontvangt een oorkonde als hij/zij in aanmerking komt voor een titel WRAN-Champion. De titel wordt in de archieven van de WRAN geregistreerd.

162. Punten worden als onderstaand toegekend aan erkende onderdelen van erkende wedstrijden in de wedstrijdcategoriën A, B en C:

aantal gestarte plaatsing
paarden 1 2 3 4 5 6

2 - 4 1
5 - 7 2 1
8 - 10 3 2 1
11 - 13 4 3 2 1
14 - 16 5 4 3 2 1
17 en meer 6 5 4 3 2 1

163. Om zich voor een titel te kwalificeren moet een combinatie in het betreffende onderdeel gedurende het wedstrijdseizoen tenminste 3 punten verdient hebben.

Dus inderdaad wat Jannie al schreef, geen high-points voor cat. D.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 12:28

Bedankt, ik weet nu wat meer.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:16

Jah maar sadie die regels tellen niet meer sinds de MKZ.

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:57

Als Chris op zijn site zet dat de wedstrijdregelementen van 2003 zijn denk ik toch dat dit de nieuwste zijn Vork

Kijk maar op zijn site.
Onder geldigheid:

GELDIGHEID EN GELDIGHEIDSBEREIK

De volgende regels en bepalingen gelden vanaf 1 oktober 2002. Vanaf deze datum komen alle regels en bepalingen uit voorgaande uitgaven van het WRAN Regelboek te vervallen. De regels en bepalingen, zoals hier aangegeven, zijn van toepassing en worden in acht genomen op alle wedstrijden, die door de WRAN erkend zijn.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 14:24

Sorry dan.Heb gehoord dat deze regels niet meer gelden. Lips are sealed Maar je hebt inderdaad gelijk.Nogmaals excuses Scheve mond

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:37

Heerlijk om gelijk te hebben Haha! Tong uitsteken Knipoog

Maar geeft niet hoor, zat verkeerde (lees verouderde) informatie op het internet te vinden

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:36

Argh

Spotty

Berichten: 80
Geregistreerd: 24-01-03
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 03:36

cornelie schreef:
Kan iemand mij misschien vertellen wat precies wordt bedoeld met een wedstrijd 'WRAN cat. C' ? En bestaat er ook een categorie A en B en wat houdt dat dan in?

Cat. A is een Nederlands Kampioenschap
Cat. B is een wedstrijd met koeien onderdelen ( erg moeilijk op dit moment)
Cat. C is een wedstrijd waarmee je punten kunt verdienen ( high points als amateur en open ruiter)
Cat. D is een onderlinge plaatselijke wedstrijd zonder punten en voor de beginners zonder dat ze door moeten naar de Amateur klasse wel wran erkend