Voor welke hengst kiezen jullie dit jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Voor welke hengst kiezen jullie dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 12:46

Ik ben benieuwd of de fokkers onder ons, al een keuze hebben gemaakt voor hun merrie of merries voor 2003!
Dit jaar heb ik waarschijnlijk geen merrie om te fokken.
Ik twijfel erover om met onze peterpan merrie te gaan fokken. De hengst van mijn keuze zou dan waarschijnlijk Cantos zijn.
Maar wat kiezen jullie, en waarom?


Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:55

Citaat:
Dit jaar heb ik waarschijnlijk geen merrie om te fokken.
Ik twijfel erover om met onze peterpan merrie te gaan fokken. De hengst van mijn keuze zou dan waarschijnlijk Cantos zijn.
Maar wat kiezen jullie, en waarom?


Waar krijg je dit jaar een veulen van?

En waarom wil je eigenlijk niet fokken?

En een tijd geleden was de AES -hengst Royalty B toch jouw favoriet!
Inmiddels geeindigd als laatste in de hengstencompetitie.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:58

en wat word het voor troef? Racmaninoff??

waarschijnlijk laten we de darwin merrie door hem dekken, voor de Argentinus proberen we Lauries Crusador xx, over de neostan zjn de meningen nog een beetje verdeeld Haha!

ps troef waar staat Rachmaninof ter dekking?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:03

Waar vind je van Lauries nog sperma, als ik vragen mag wouter? Heb er ook naar gezocht maar niet gevonden.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:06


Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:09

Zannekin schreef:
Waar vind je van Lauries nog sperma, als ik vragen mag wouter? Heb er ook naar gezocht maar niet gevonden.


http://www.landgestuetcelle.de/

moet je even bellen of ze nog beschikbaar hebben, ik weet dat vorig jaar een kennis van me daar heeft gedekt met lauries crusador xx

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:13

Wij zitten nog steeds een beetje te dubben, Macilda gaat waarschijnlijk naar Lawirant, dat is eigenlijk wel zeker, maar de tweede keus voor Macilda is igg Elegant, want die komt uit haar eigen moederlijn en de derde keus is eventueel Banderas (Oostenrijk} maar dan komen we met de percentages te zitten aangezien Macilda 75% ZW is en Banderas 87.5%. En voor ons Hoofdstamboek is 87.5% vereist vanaf dit jaar, foktechnisch besluit. Biretta, dochter van Macilda en 87.5% hebben we igg 2 supermogelijkheden, lijnenteelt via haar vader(Biret) dan is de eerste keus Banderas vn, 2e keus, lijnenteelt via moederlijn, Elegant zie boven.

Voor de welshjes, waarschijnlijk 2 gedekt, eentje naar Sumrin Tristar{op verzoek} en eentje naar Duitsland waar een oud-fokprodukt van ons staat.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 13:14

Troef schreef:
Citaat:
Dit jaar heb ik waarschijnlijk geen merrie om te fokken.
Ik twijfel erover om met onze peterpan merrie te gaan fokken. De hengst van mijn keuze zou dan waarschijnlijk Cantos zijn.
Maar wat kiezen jullie, en waarom?


Waar krijg je dit jaar een veulen van?

En waarom wil je eigenlijk niet fokken?

En een tijd geleden was de AES -hengst Royalty B toch jouw favoriet!
Inmiddels geeindigd als laatste in de hengstencompetitie.

Royality B???
Hahahah hoe kom je daar nu weer bij!
Ik denk wel even na.
Dit jaar krijgen we hier op onze stal geen veulen. Wel heb ik voor andere mee de keus gemaakt.
Zo partout ster merrie drachtig van Distelzar.
Ster sport prest merrie cassis xx uit palantina drachtig van karandasj.
En de daimler merrie drachtig van Gribaldi ( Hier is al de in denemarken goedgekeurde gribaldi zoon rivaldi uitgekomen).

Ik ben dus erg benieuwd wat dit gaat worden. Vooral omdat het van de partout het eerste veulen wordt. En we op de cassis voor het eerst voor een springhengst hebben gekozen. Voor het gribaldi veulen maak ik mij geen zorgen. Gribaldi is in combinatie met die merrie al meerdere malen een goede keus gebleken. Dus blijven we maar even op dat pad doorgaan.

De peterpan willen we misschien verkopen daarom weet ik niet of het verstandig is het paard dan te dekken. Dus dat is nog even afwachten.
Daarnaast weet je dat ik nooit met een aes hengst zou fokken. Dat heb ik eens gedaan maar nooit meer!
Was trouwens een super goed beest. Maar wat heb je voor de fokkerij aan het een aes e-pony. Dus dat beestje loopt nu lekker in de sport.
Dus voor mij niet meer dat trammelant.

Bij de partout hebben we dit wel gedaan. Maarja dan draai ik niet voor de kosten op Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:21

Wouter24 schreef:
moet je even bellen of ze nog beschikbaar hebben, ik weet dat vorig jaar een kennis van me daar heeft gedekt met lauries crusador xx


Vorig jaar stond hij nog op de lijst, dit jaar niet meer volgens mij. Laat je iets weten als je nog wel kan krijgen?

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:24

zal ik doen, ga zo volgende week even bellen of ze het kunnen verzenden
dan pb ik wel effe

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:29

Gribaldifan sorry:
Was iemand anders:

Citaat:
Desiree



Berichten: 9051
Woonplaats: Brabant
Geplaatst: 22-07-02 15:52

--------------------------------------------------------------------------------

Ik ben op de Pavocup in Veghel geweest, mijn instructrice werd er met haar paard 2e. Achter haar een KWPN afgekeurde hengst, Royalty, van Monte Cristo. Is afgekeurd omdat hij een licht frans voorbeen gebruik heeft. Besloten is om hem hengst te houden en door de sportprestaties alsnog in het KWPN op te laten nemen als dekhengst. Nu is hij AES goedgekeurd, en hij is mooi en hij kan echt goed lopen hoor. Ze zullen straks niet om hem heen kunnen.
_________________
Als gij niet gelijk wordt als kinderen zult ge het rijk der hemelen nooit betreden!



--------------
Citaat:
Desiree



Berichten: 9051
Woonplaats: Brabant
Geplaatst: 23-07-02 12:59

--------------------------------------------------------------------------------

ik wil er toch best een veulentje mee fokken. Maar ik durf het financieel niet aan, daarbij vind ik het ook eng. Ben bang de moeder te verliezen.

Laatst bijgewerkt door Troef op 12-01-03 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 13:30

Afbeelding
Hebben jullie het over deze lauries crusador?
Welsh Pageant xx x High Top xx x Le Lavanstell xx
http://www.landgestuetcelle.de/
Hier issie idd nog verkrijgbaar!
Maar zannikin waar ga jij dit jaar mee dekken?
En jij troef?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:34

Citaat:
En jij troef?


1 met Rutowski
2 stuks met een volbloed Tong uitsteken
1 met een all-round

Allemaal in Duitsland.
Een met verzendsperma en die andere 3 natuurlijk.! 30 km van Haps Knipoog

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Theun
Berichten: 78
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:41

Welke volbloeden pak je Troef?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:43

GribaldiFAN schreef:
Afbeelding
Hebben jullie het over deze lauries crusador?
Welsh Pageant xx x High Top xx x Le Lavanstell xx
http://www.landgestuetcelle.de/
Hier issie idd nog verkrijgbaar!
Maar zannikin waar ga jij dit jaar mee dekken?
En jij troef?


Het is die, maar dan moet je een keer de aktuele lijst ophalen via de openingspagina, daar komt hij er niet op.

Ik weet nog niet alles.
Lauries eventueel voor een trak merrie, Kostolany, Brentano II als de kwaliteit van diepvries te doen is, Don Gregory, Florestan heb ik nog tegoed, verder nog 1 te zoeken, maar niks staat al vast.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 13:45

Troef schreef:
Citaat:
En jij troef?


1 met Rutowski
2 stuks met een volbloed Tong uitsteken
1 met een all-round

Allemaal in Duitsland.
Een met verzendsperma en die andere 3 natuurlijk.! 30 km van Haps Knipoog

Uhm welke volbloed?
Welke all-round?

en welke andere 3??
en hoezo 30 km van haps?
Ik denk dat niet veel mensen haps kennen. Kun je beter nijmegen als voorbeeld noemen, al zie ik de relevantie daarvan niet in! Tong uitsteken

Hoge bomen vangen veel wind! (ben ik blij dat ik een klein boompje ben Tong uitsteken)

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:46


Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:00

Gribaldifan wat is Distelzar ??

Citaat:
Bij de partout hebben we dit wel gedaan. Maarja dan draai ik niet voor de kosten op Knipoog


Ja dan is het fokken gemakkelijk als je het voor een ander beter weet. Huilen
Klopt het allemaal niet .
Ik stond er bij en keer er maar alleen naar. Huilen

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:16

voor meinoedske is het Time voor dit seizoen. Super hengst, mooi type en een draf waar je U tegen zegt.
hij werd dit weekend niet voor niets Kampioen op de keuring.
Maar ik had hem al weken daarvoor gereserveerd gelukkig.
Voor Talasha weet ik het nog niet, eerst maar kijken hoe de bevalling gaat van haar eerste veulentje.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 14:25

Troef schreef:
Gribaldifan wat is Distelzar ??

Dat is idd. Erg handig. Sommige mensen kunnen elke hengst pakken die ze willen. Voor mij is dat te duur. Ik zou ook wel eens met een florestan etc. willen dekken maar de extra kosten om hem bij het kwpn in het stamboek te krijgen zijn te hoog en daardoor is het risico voor mij te groot.

Weet jij dat niet???
En wie lijkt me wat beter geformuleerd als wat, vind je ook niet?

Nou hier eventjes de toelichting:

Distelzar (Gribaldi x Arogno)
At the 2001 edition of the Elite Auction of Trakehner Sport Horses at Klosterhof Medingen in Bad Bevensen, Germany, the top knock down price was 600,000 DM for Distelzar. The first, in Germany, approved son by the Dutch stationed stallion Gribaldi (s. Kostolany) was sold to Switzerland. Bred by Gestut Lindenhof, Distelzar is a radiant bay licensed stallion with three superb gaits.

En dit issie nou! Nu niet bepaald een paard waar je wat tegen zegt, vind je ook niet?! Daarom ben ik ook heel benieuwd naar het resultaat aangezien de merrie ook al zo'n plaatje is en aardig uit de voeten kan.
Afbeelding

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:29

Citaat:
Weet jij dat niet???
En wie lijkt me wat beter geformuleerd als wat, vind je ook niet?


Geen wonder dat ik hem niet kende.
Zet nooit Gribaldi in het zoekprogramma Knipoog

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:42

Voor Lotje (Balzflug x Pion x Amor) waarschijnlijk of Florestan I (als er nog makkelijk sperma van te krijgen is) of anders Ferro. Niet zeggen dat ik gek ben, dat weet ik al. Ik denk gewoon dat het een mooie combi kan zijn. Knipoog

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:45

Suzanne F. schreef:
Florestan I (als er nog makkelijk sperma van te krijgen is)


Ja, hoor, gewoon niet te laat beginnen, in volle seizoen verzenden ze vaak niet altijd omdat ze eerst de merries die er staan willen bedienen (wat wel logisch is). Als je zelf afhaalt, krijg je ook voorrang.

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:49

Zannekin"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Florestan I (als er nog makkelijk sperma van te krijgen is)


Ja, hoor, gewoon niet te laat beginnen, in volle seizoen verzenden ze vaak niet altijd omdat ze eerst de merries die er staan willen bedienen (wat wel logisch is). Als je zelf afhaalt, krijg je ook voorrang.
[/quote]

En als ik mijn merrie gewoon bij een hengstenhouder neerzet? ik ga het dus niet zelf afhalen in Duitsland. Haha! Kunnen ze dan gewoon verzenden? Als Lotje naar Duitsland toe moet komen dan heb ik daar niet zoveel zin in...

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 17:11

Ik belde altijd voor verzending maar dan gebeurde het dat ze dus zeiden dat ze niets meer hadden die dag. Als ik dan zei dat ik wel kwam afhalen, was het altijd wel mogelijk. Dan had ik het ook dezelfde dag nog, anders kwam het een dag later.... Ik had ook de indruk dat het einde seizoen krapper werd: dan raadden ze ook vaak aan het te komen afhalen omdat het dan niet nog een dag moest onderweg zijn. De kwaliteit was wel OK, mijn merrie was van de eerste inseminatie drachtig... van een tweeling: begin seizoen, dus afgespoten, dan beginnen sukkelen, toch nog drachtig geraakt maar na 45 dagen niks meer...
Ik zou dus heel snel beginnen, als je merrie hengstig wordt, normaal begint hun seizoen al heel vroeg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers

cron