Bijna verongelukt vandaag!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Bijna verongelukt vandaag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 21:15

Gatver, zo erg als vandaag ben ik nog nooit geschrokken geloof ik.
Ik ging vandaag een buitenritje maken om het zadel dat ik op proef heb uit te proberen. Wilde niet te lang weggaan omdat ik al een maand of twee niet echt had gereden.
Ik had al een half uurtje lekker gereden toen ik op de terugweg over een fietspad moest dat grenst aan een autoweg. Ik stap rustig over het fietspad en opeens hoor ik een enorme knal en Yorghos schiet als een kanon onder me vandaan.
Ik had helemaal niet door wat er aan de hand was, maar Yorghos bokte en stijgerde en probeerde er tussenuit te schieten. Daarbij liep hij zo dicht langs een boom dat ik er met mijn hoofd en schouder tegenaan knalde. Gelukkig had ik wel mijn cap op, want het kwam best hard aan.
Een paar meter verder kon ik hem terugnemen en afstappen.

Twee politie-agenten die toevallig in de auto voor het stoplicht stonden te wachten kwamen aangerend. Eerst vroegen ze of alles ok was en toen vertelden ze dat een man die een stukje verderop stond een rotje onder Yorghos had gegooid.
Die man heeft meteen een bekeuring aan zijn broek gekregen en ik heb Yorghos intussen op verwondingen gecontroleerd. Gelukkig had hij niks, maar de kruitsporen hingen in zijn sokken!
Met mij valt het gelukkig ook wel mee. Een pijnlijke schouder en wat blauwe plekken en hoofdpijn van de boom. Maar als ik mijn cap niet op had gehad had het heel anders kunnen aflopen.
Ik hoefde gelukkig nog maar 10 minuutjes terug naar stal maar ik zat echt te trillen op mijn paard. Ik durf er nu nog niet aan te denken wat er had kunnen gebeuren als Yorghos echt was gaan rennen.... of de weg was opgeschoten....

Dit wil ik nooit meer meemaken. Onvoorstelbaar wat een idioten er hier rondlopen. Die vent was er trouwens zelf ook wel van geschrokken. Hij dacht dat het wel grappig zou zijn om te zien hoe zo'n paard reageert...

* To Belg, or not to Belg *


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:20

wat een l*l zeg, wilde wel weten wat een daar deed Frusty . dat kun je neem ik aan wel raden.
Gellukig ben je er, op de schik na, goed vanaf gekomen

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:23

Wat een ongelooflijke !! Gelukkig heb je er niks ernstigs aan over gehouden. Is Yorghos ook al weer een beetje van de schrik bekomen ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 21:24

Op weg naar huis was hij ontzettend kijkerig, maar bleef verder wel bij me. Ik ga binnenkort wel weer terug naar die plek zodat hij daar niet angstig blijft.

* To Belg, or not to Belg *

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:24

Jeetje, wat een eikel zeg!! Hoe durft ie, ik snap niet dat mensen dat leuk vinden! jemig, ik kan begrijpen dat je geschrokken zou zijn. Gelukkig waren die agenten er om die man een bekeuring te geven. Jeetje, wat een zak!

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:31

Jij moet je wel helemaal verrot geschrokken zijn en Yorghos nog erger!
Sommige mensen lijken echt geen hersenen te hebben
Ik hoop dat hij de volgende keer niet bang is op die plaats.
Sterkte met je schouder/hoofd.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:44

Sjesus!!!! wat een enorme Eikel. Niet te geloven... Boos!
Je hebt enorme geluk gehad.... Jeetje zeg..... Arme Yorghos.

Wat een geluk ook dat de politie er was en dat ze het gezien hebben...
Ik snap niet wat die vent nou dacht? Ik snap dat echt niet hoor. Scheve mond

Daar kunnen de grootste ongelukken van komen...

Tjonge, jonge jonge.....

Sterkte nog en geef Yorghos maar een knuffel....

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:02

Godverdorie zeg, wat een rotzak! Ik zou hem echt ter plekke wat aangedaan hebben!
Stel je voor dat het een stuk minder goed afgelopen was? Dat je in het ziekenhuis of weet ik veel belandt was?
Heel erg, dat er zulke gekken los rond lopen...
Gaat het wel goed met je verder? Geen last van je hoofd? En Yorgos?

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 22:25

Ik ben net nog even naar stal gefietst, maar Yorghos stond lekker op zijn hooi te knabbelen. Ik denk dat hij het alweer vergeten is...
Ik heb nu een beurse plek op de rand van mijn cap, zeg maar. Maar die zit onder mijn haar dus daar is gelukkig niks van te zien. Verder een beetje hoofdpijn, maar dat zal morgen wel beter gaan.
Ik ga morgenmiddag iig even terug met Yorghos naar de plek waar het gebeurd is. Ik zou het heel erg vinden als hij hier angst aan over houdt..

* To Belg, or not to Belg *

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:27

jeetje Boos! .... Frusty

wat n Koe ... die vent dan he! Extreme duivel

Ik hoop dat t wel een hele hoge bekeuring was!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:41

Nouja, als er iets van jou kapot is, kun je toch die man aansprakelijk stellen? Dus als je zelf iets mankeert, draait hij voor de kosten op?
Laten we hopen dat dat dan niet nodig is, en je hoofdpijn e.d. over is, geef Yorghos maar veel knuffels als je weer naar hem toe gaat!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:58

Jee zeg wat een gekken lopen er rond op deze wereld. nu heb ik ookal van mensen die naast de wei wonen gehoord dat er soms kinderen rotjes gooien naar de paarden op de wei als ik er niet ben. Die mensen gaan er dan meteen achteraan. Maar als je er dan nog opzit das helemaal te gek wat een idioot!!

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 23:01

#$%#$%$#^ wat een eikel!!!!!
Wel goed dat de politie stond te kijken en hem meteen een bon gaf.
Gelukkig dat jij en je paard niet ernstigs mankeren.
Het had wel anders kunnen zijn.

Bristol

Berichten: 30
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 23:05

DaphneL schreef:
Nouja, als er iets van jou kapot is, kun je toch die man aansprakelijk stellen? Dus als je zelf iets mankeert, draait hij voor de kosten op?
Laten we hopen dat dat dan niet nodig is, en je hoofdpijn e.d. over is, geef Yorghos maar veel knuffels als je weer naar hem toe gaat!

Maar je cap is toch beschadigd *LOL*
en als je nog iets anders beschadigd's hebt schade claimen!

In de lerarenkamer kun je friet bakken.
Het zit toch vol met aardappelzakken!:))
P.S: wie weet hoe je fot's bij paarden info kan zeten en bij persoonlijke info wil je me dan effe pb-en????

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 23:09

Linda250 schreef:
Hij dacht dat het wel grappig zou zijn om te zien hoe zo'n paard reageert...


Hier heb ik echt geen woorden voor. Zouden die mensen nou zo dom zijn dat ze zich totaaaaaal niet kunnen voorstellen wat voor ernstige ongelukken je daarvan kunt krijgen? Boos!

Gelukkig dat het nog goed is afgelopen met jou en je paard. Je zou zo'n vent toch... Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 23:12

Sjongejonge...wat een verhaal zeg...
Wat een enorme *PIEP* Lips are sealed
Ben heeeeeel blij dat hij meteen op de bon geslingerd is, wat een ontzettende sukkel, ik hoop dat hij ervan geleerd heeft.
Hij heeft er geen idee van wat hij kan aanrichten.
Sta je nog een beetje te trillen op je benen? Jakkes zeg jij moet je echt rotgeschrokken zijn, ben heel blij voor je dat het allemaal nog zo goed afgelopen is. Dikke knuffel aan je paardje Lovers

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 23:14

Karin"]
[quote="Linda250 schreef:
Hij dacht dat het wel grappig zou zijn om te zien hoe zo'n paard reageert...


Hier heb ik echt geen woorden voor. Zouden die mensen nou zo dom zijn dat ze zich totaaaaaal niet kunnen voorstellen wat voor ernstige ongelukken je daarvan kunt krijgen? Boos!

Gelukkig dat het nog goed is afgelopen met jou en je paard. Je zou zo'n vent toch... Boos!
[/quote]

Blijkbaar bestaan dit soort mensen toch nog. Het stomme was trouwens dat die man in het voorbijlopen nog heel vriendelijk goedendag zei Verward
Maar hij was er zelf ook behoorlijk van geschrokken en ik geloof niet dat hij het ooit nog in zijn hoofd haalt om zoiets te doen.

Mijn cap is trouwens niet beschadigd.

Nu ben ik wel ontzettend boos, maar op het moment dat het gebeurde was ik alleen maar bezig met blijven zitten en voorkomen dat Yorghos de weg op zou denderen. Daarna wilde ik alleen maar naar huis...

* To Belg, or not to Belg *

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:35

Wat 'n geluk dat de politie het gezien heeft!!! Echt goed dat ze die man ook gelijk bij zijn kladden gepakt hebben!

En trouwens Super van jou en Yorghos dat je 'm snel terug kon nemen!

Sterkte ermee maar.

:evaw:

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:47

Ongelooflijk wat een idioot zeg Boos!
ik heb zelf ooit eens een rotje in mijn haren gegooid gekregen, dus ik kan me je schrik levendig voorstellen.
Ik hoop dat Yorghos geen nadelige gevolgen eraan overhoudt. Arm dier, wat zal hij geschrokken zijn.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 05:18

Linda250 schreef:
Mijn cap is trouwens niet beschadigd.


Eigenlijk moet je na elke behoorlijke val een nieuwe cap nemen, dit doen er genoeg niet (de vraag is eerder, wie doet het wel als het van de buitenkant niet te zien is?), maar het hoort wel, omdat je van de buitenkant niet altijd kan zien of de cap van binnen ook kapot is.

En als ik het zo lees, als je gevallen zou zijn, zou je een behoorlijke klap op je hoofd hebben gemaakt gezien je verwondingen, maar je bent niet gevallen, maar met je hoofd tegen een boom gekomen, maar ik zou zeggen, dezelfde uitwerking.

Gewoon indienen zou ik zeggen, onder het mom van dat je nu niet meer met zekerheid durft te zeggen dat je cap nog 'safe' is.
'Nee' heb je, 'ja' kun je krijgen.

Tja, die luitjes he, heb er geen goed woord voor over.
En wat dan ook nog frappant is, eerst vriendelijk, en dan maar een rotje onder je paard gooien.

Wat voor boete heeft hij trouwens gekregen?
Voor jou en je paard (verkeer) in gevaar brengen en/of vuurwerk afsteken wanneer dat al niet meer mag?
Zit ook een verschil in en ik zou toch willen dat die man er niet met een of andere onbenullige waarschuwing/boete oid er vanaf komt...

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:01

Wat een kl**tzak, gelukkig is het redelijk goed afgelopen. Je hebt je paard wel onder comtrole zo te lezen Knipoog

Citaat:
Gewoon indienen zou ik zeggen, onder het mom van dat je nu niet meer met zekerheid durft te zeggen dat je cap nog 'safe' is.
'Nee' heb je, 'ja' kun je krijgen.


mee eens, En als er mensen zoals hij rondlopen zul je voor je veiligheid toch echt een pikeur cap moeten hebben }> }>

Mer1980

Berichten: 18748
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:19

Politie opnieuw belllen en zijn naam opvragen. aanklagen voor poging tot moord! wat een lamlul zeg verschrikkelijk. Daar kom je toch niet op een rotje onder een paard gooien. Grrrrr ben blij dat het goed gaat met jou en je paardje.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:28

Gelukkig is er verder niks ergers gebeurd

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23380
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:21

mijn hemel wat een gek zeg!!!!!
gelukkig dat jullie er beide niks (ernstigs) aan hebben over gehouden, stel je toch voor zeg!

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:51

jezus, dat bedenk je toch gewoon niet
sterkte enzo

Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
"Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Claudia1993_, GrapeshotBot, nick_en_ik, singa en 16 bezoekers