Maak kennis met De BOKKENDE TINKER en meer .......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Maak kennis met De BOKKENDE TINKER en meer .......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 11:11

Met deze kan ik eindelijk de eerste echte foto's van mijn stoere Tinkerhengst(je) plaatsen ... dus fier als een gieter is hij hier,

SPIX

Dit ben ik, SPIX, op m'n eerste dag bij m'n nieuw baasje ... nog grogy van m'n afscheid van m'n mamie'tje ...
Afbeelding

En dat is mijn vriendinnetje hier, ik was ZOOOOOO blij dat ik hier een vriendinnetje heb dat ik LUIDKEELS hiiiiiiiiiiniiiiiiiiiiiikte toen ik hier aankwam!!! ... Ben jij eigenlijk wel lief???
Afbeelding

Tuurlijk moest ik ook even de wei controleren ... Ik heb zelfs de modder al even getest ... }> VROUWTJE ... IK BEN VUIL!!!!!!
Afbeelding

Da's nu mij lief koppie ... Ik weet het, ik ben aan een pedicure toe, ik ben nog nooit geweest, maar vrouwtje regelt dat wel ... ben ondertussen al mooi "gefixed"! Ik heb wel supersokken vind m'n vrouwke (ze is helemaal Lovers op me Bloos )
Afbeelding

En dat is mijn andere kant, mijn baaske zegt dat ik een kattepootje heb ... Verward
Afbeelding

En da's m'n koppie van de andere kant ... STOERE BINK Hé!!
Afbeelding

Zo stoer dat ik ook mag zijn, toch ben ik nog een babie'tje ... en dan moet ik tuurlijk regelmatig wat Gaaaap ...
Afbeelding

Om er de volgende morgen vol frisse moed er terug tegenaan te gaan met m'n 'liefje' ... Haha!
Afbeelding

Nu heeft vrouwtje mij iets over "BOKT" in m'n grote oren gefluisterd ... dus ik dacht dat ik 's moest bokken (wat nu een hobby van mij is geworden Extreme duivel ), dus hier voor BOKT, ... TADAAAAAA!!!!!!!!
Afbeelding

MAAR VROUWKE TOCH, je bent TE LAAT!!!! Allé ... nog een keer, voor jou ... maar dat modderbad neem ik niet nog's hoor, ben al vies genoeg!!!!
Afbeelding

En tuurlijk, mijn vriendinnetje wou ook nog even op de foto ... is't geen Kwijl ... maar t'is helemaal de mijne hoor, mannen, ZE IS BEZET!!! Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 10-01-03 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt


Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 11:24

Wat een schatje! Hij ziet er echt heel erg leuk/lief uit! Veel plezier met hem! Hoe groot gaat ' ie ongeveer worden?

Tamora van de Hezenhof ♥

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 11:27

Hij is gemeten geweest in december op 130-131 cm, hij zou geboren zijn op 14 mei 2002 (wat ik geen 100% zeker weet). Volgens de invoerder zou ie om en bij de 145 worden, maar volgens Bokt-medetinkervrienden zou ik meer dan die 1 meter 45 krijgen ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 12:38

Leuke foto's hoor! Het is een stoer mannetje... Ik denk dat hij ook wel groter zal worden dan 1.45.

* To Belg, or not to Belg *

Lizz

Berichten: 8888
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 12:42

hele leuke paardjes en hele leuke tekst heb je erbij

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Finnea

Berichten: 10070
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:05

wat een stoer beestje zeg!! echt een leukerdje!!

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:53

Aah een tinkje Lovers ! Echt superlief !

Jewel... :+:

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:03

Tuurlijk, zo jong en dan al zo groot, dat wordt een echte meneer hoor.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Collinnnnn

Berichten: 1769
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:10

heyyyyyyyyyy gave foto's!!!!!!!!
Wat is het toch een lekker ventje he die tink!!!!!
Hij word echt groot,dat zie je zo!

Waarom noemen ze een bont paard een koe, maar een bruine koe geen paard???

ieris

Berichten: 1758
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:13

Leuke foto,s
Voral die bokt foto,s zijn cool!

Tamoor

Berichten: 786
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:52

sonjabelgium schreef:
Hij is gemeten geweest in december op 130-131 cm, hij zou geboren zijn op 14 mei 2002 (wat ik geen 100% zeker weet). Volgens de invoerder zou ie om en bij de 145 worden, maar volgens Bokt-medetinkervrienden zou ik meer dan die 1 meter 45 krijgen ...

Hoi, dat wordt vast wel een aardige vent! Altijd spannend hoe ze uiteindelijk worden, maar dat duurt nog even. Knipoog Die bokkende foto's zijn echt mooi!

Tamora van de Hezenhof ♥

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 10:32

Gave beesssies hoor!!! Lachen

mariskaLover

Berichten: 1245
Geregistreerd: 07-01-03
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 10:48

wow wat een leuke fotos!
heel veel plezier met je nieuwe mooie tinker!
en wat een schatjuh is die andere!
ze zijn echt maatjus zo te zien Lovers

kusies bootjuh

Ivi L1+3 dressuur..
Ivanssite

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:11

Wat een stoere tinker heb je zeg!!
Heel leuk beestje!
Mijn merrie van 20 maanden is nu 1.31, en daarvan dachten ze ook dat ze 1.45 gaat worden.. dus dan denk ik dat jou hengstje zeker wel groter als 1.45

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:14

Stoer ventje heb je hoor! Met een superlief koppie. En mooie aftekeningen.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 13:02

leuk!!! en spix wat een aparte naam! Ik vind idd ook wel dat ie een "kattepootje" op zn flank heeft! En die wordt denk ik ook wel groters als 1.45, ga je kijken of ie dekhengst kan worden over een paar jaar?


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 00:19

Het dekhengst worden zit in onze gedachten, we zijn alvast niet van plan om 'm te laten castreren tenzij hij onhandelbaar moest worden. We zijn nu het spinneweb die "stamboek" heet aan het uitpluizen waar we best kunnen aansluiten, en laten keuren natuurlijk, op welke leeftijd we moeten gaan keuren ... dus, héél eerlijk, ja, ik zou 'm graag wat kleine "Spixjes" zien produceren Haha!!
De naam Spix komt van m'n dochter. Hij is hier aangekomen op 'r verjaardag, en we hadden 'r verteld van een "paardje". Zij dacht zelf aan een knuffel, een witte met roze, een meisje, en zij zou SPIX zijn ... Hij is pas laat die avond aangekomen, half slapend heb ik 'r naar de stal meegenomen om 'r "het" paardje te tonen waar ze de hele dag op gewacht had ... en ze was dolblij met het wit (als het wit is Haha!), die "vlekken" vond ze ook heel leuk, maar ... ZE HEEFT EEN PIEMEL!!!!! Haha! ... Héél even was ze verward, om het minuten later alweer helemaal vergeten te zijn. Ze is die avond dolblij terug in 'r bedje gegaan, fluisterend over "SPIX" die dus Spix gebleven is (ondanks dat we toch overwogen hebben 'm anders te dopen, zij riep altijd SPIX, en hij luisterde al naar die naam binnen de kortste keren) ... Het is nooit meer ter sprake gekomen dat het een ventje is of dat het "jammer" is ... in tegendeel, hier en daar kregen we te horen dat er vaker problemen zijn op gebied van gedrag bij merrie's (onze andere ponymerrie hebben we moeten wegdoen, was een echt kreng aan het worden), en toen was ze zelfs blij dat ze een HENGST heeft die "SPIX" heet!!!

Hoe ze écht bij de naam gekomen is is me zoals bij wel meer van onze dieren een raadsel, zo heet ons konijn "Lollie-(pop)", en heeft ze onze valparkiet "Kiekeboe" gedoopt, en de kanariepiet "Pierewiet", overleden dieren met de namen "Snoepje, Schilleke, Doortje, ...) ... hoe komt ze erbij??? Gewoon talent volgens mij, knuffels met namen als "Boetje, Biele, ..." Een kind z'n fantasie is zo eindeloos, en zo mooi, juist daarom vinden wij het mooi hen die wereld te ontdekken en te gebruiken. Ze zijn dan wel niet alledaags, maar des te unieker!

ceelylover

Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 11:05

echt een liefje Knipoog Kusje
van die lieve vlekjes...
en hij heeft zker wel mooi sokken hoor!!

Take A l0ke @ mY pr0file

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 11:45

leuk verhaal over hoe ie aan zn naam komt Lachen Zo ken ik een tinker die Tecko heet, waarom? Nou het zoontje van de eigenaresse had een denkbeeldig vriendje die hij Tecko noemde, toen de tinker van de vader van de eigenaresse opeens een veulen kreeg, moest het wel Tecko worden volgens dat zoontje Haha! Nu staan er dus een Bontje en een Tecko in Etten-Leur bij elkaar, is wel een leuk duo!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:30

Ik zie geen kattenpootje? Verward Zal wel aan mij liggen.
Die bok fotos zijn stoer. Heb je hem moeten aanmoedigen of deed ie het uit zichzelf. Haha!

Wat voor soort paardje is zn vriendinnetje eigenlijk?

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:34

tjonge wat een schattig beestje zeg,hoe oud is hij nu?
en waar heb je hem gekocht?
van welk ras is zijn vriendinnetje? is trouwens ook een poepie

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 18:45

Ik heb 'm gekocht via de Invoerder van Vlaanderen in Stekene. Z'n moeder was verkocht met het pas geboren veulen aan de voet naar Hulst (N), het veulen is in België geboren kort nadat de moeder was aangekomen uit Ierland. Gelukkig wilden die mensen alleen maar de merrie's en waren beide veulens nog voor verkoop beschikbaar. Had onze Spix een meid geweest hadden ze het veulen alsnog gekocht.
Hij zou geboren zijn op 14 mei 2002, in hoeverre dat helemaal klopt weten we niet (het was van "we denken") ... de bokkende foto's zijn van eind december, de eerste in de stal van 22 oktober, er zit tussen de eerste en de laatste dus twee maanden in leeftijd.
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 12-01-03 18:55, in het totaal 2 keer bewerkt

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-03 18:48

Fonnie schreef:
Ik zie geen kattenpootje? Verward Zal wel aan mij liggen.
Die bok fotos zijn stoer. Heb je hem moeten aanmoedigen of deed ie het uit zichzelf. Haha!

Wat voor soort paardje is zn vriendinnetje eigenlijk?


Nee hoor, zonder aanmoediging ... t'is een échte bokker!!! Hij kan er wat van hoor! We krijgen hier halve rodeo's te zien van dat ventje ... De eerst dagen hier was ie met geen lont in z'n kont vooruit te branden, toen was het m'n merrie'tje die begon ... altijd, maar de laatste weken is het meer en meer hij die het initiatief neemt en 'r gaat aansteken om lekker een partijtje te crossen en bokken!!!! En crossen kan hij hoor!!! Steigeren heb ik nog maar één keer gezien. Zo sloom hij was de eerste week, ... volgens mij zou hij niet meer herkend worden door z'n vorige verzorgers!
Z'n liefje is een "vuilbakje", we weten niet wat ze is. Haar moeder is een slachtpony die we op de valreep gekocht hebben niet wetende dat ze nog drachtig was ook. De moeder werd getypeerd door m'n dierenarts als NF met mogelijks wat Fell of Mérensbloed erin ... Paps is helemaal een raadsel, het kan net zo goed een shet zijn dan dat het een Fell zou zijn (wat ze wel wat op lijkt). Dus, helemaal zeker zullen we het nooit weten.

Het "kattepootje" zit 'm in de drie vlekken en de mooi witte afronding voor de grotere donkere vlek op z'n flank ... tja, soms ziet de ene een olifant in een wolk terwijl de andere in de zelfde een boot ziet Knipoog.

Bristol

Berichten: 30
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 08:31

De 8e foto leunt zijn vriendinnetje helemaal tegen hem aan!
echt lief! Kwijl
Lovers

In de lerarenkamer kun je friet bakken.
Het zit toch vol met aardappelzakken!:))
P.S: wie weet hoe je fot's bij paarden info kan zeten en bij persoonlijke info wil je me dan effe pb-en????


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers