[NH] lichaamstaal werkt niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

[NH] lichaamstaal werkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 00:59

Ik ben bezig met the 7 games van parelli. Ik heb de video gekocht en probeer dit nu met mijn quarter. Alleen hij snapt er nix van. De friendly game gaat heel goed. Daar zijn we altijd al goed in geweest. De porcupine game word al lastiger. Als ik hem probeer opzij te laten gaan met de voorhand word hij chacherijnig en als ik doorzet (hands close slowley and open quickly) dan kan ik knijpen wat ik wil, maar dan word hij eerder bozer dan dat hij ook maar de geringste beweging opzij maakt. Met de achterhand gaat hij alleen maar vooruit lopen en niet draaien, totdat ik mijn stem erbij gebruik, dan snapt ie het wel want zo heeft hij het altijd geleerd.
De driving game wil alleen als ik mijn stem gebruik, anders gebeurd er niets. De jojo game begint te komen, maar ook beginnend met mijn stem. De circling game wil helemaal niet zonder stem gebruik.
De andere games ben ik nog niet mee bezig.
Ook is mijn paard erg lui en is hij heel moeilijk te drijven. Ik moet echt veel uit de kast halen om hem in beweging te krijgen en af en toe krijgt hij dan ook een beste tik omdat iets anders niet helpt.
Wie herkent deze problemen en heeft tips.

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!


prompter

Berichten: 11040
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 01:13

PeppySan schreef:
Ik ben bezig met the 7 games van parelli. Ik heb de video gekocht en probeer dit nu met mijn quarter. Alleen hij snapt er nix van. De friendly game gaat heel goed. Daar zijn we altijd al goed in geweest. De porcupine game word al lastiger. Als ik hem probeer opzij te laten gaan met de voorhand word hij chacherijnig en als ik doorzet (hands close slowley and open quickly) dan kan ik knijpen wat ik wil, maar dan word hij eerder bozer dan dat hij ook maar de geringste beweging opzij maakt.


Daar zit het probleem! Je moet niet knijpen!!!!!! Je moet druk uitoefenen, in de volgende 4 fases: druk op het haar (zo licht ja!), op de huid, op de spieren, op het bot. Elke fase ong. 4 seconden, de laatste net zo lang tot hij in ieder geval zijn gewicht verplaatst en dan direct de druk wegnemen.

Hihi, van knijpen zou ik ook chagerijnig worden.... arm paard Knipoog

Extremely rare and Beyond Compare

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 01:17

en als je paard stem wel begrijpt dat doe je toch een combinatie... In de loop van de tijd kun je de stem dan ook weglaten. M.b.t.het knijpen: ik sluit me bij de vorige spreker aan.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:43

En wat betreft de volgorde van de games: Zorg eerst dat porcupine er goed inzit. Als de driving daarna ook goed gaat pas aan de circling game beginnen. Ik heb ook een paar paarden gezien die geen bal van circling begrepen voor ze goed op driving reageerden.
Yoyo duurde bij mijn paardje ook een poos. Maar door te belonen als hij ook maar een halve stap naar achteren wijkt begreeg hij het snel. Later gaat het uitbreiden naar meerdere passen veel simpeler.
Veel plezier!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48352
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:57



Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:46

En heel veel geduld te hebben ! Veel korte sessies en uitgebreid belonen bij de minste poging.

Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:58

De volgorde van de games zijn ook niet voor niks op deze manier op gebouwd. Begin pas met game 3 (driving game) als game 1 (friendly game) en 2 (Porcipine game) er redelijk tot goed inzitten.

Voor de rest zie vorige sprekers...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers