Niet meer de wei in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Niet meer de wei in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 15:30

Ik hoop dat het neit zo ver gaat komen, maar de eigenaresse van Amadeus heeft aan de stalhouder gevraagd om hem niet meer in de wei te zetten, als het nog meer gaat sneeuwen. Hij heeft namelijk ijzers en dan komen er sneeuwklompen onder...
MAar verder kan hij ook nawelijks zijn stal uit, beetje wandelen over het erf (dat gister gelukkig gestrooid was) maar ik weet neit of dat zo blijft.
Zijn jullie het er mee eens, dat ie dus als het nog meer gaat sneeuwen beter de wei niet meer in kan?
Ze staan hier dus overdag (van 9-5 ong.) in de wei

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 15:41

Ze kan hem er toch ook korter in laten staan? Van bijna de hele dag op het land en dan niet meer is wel erg verschillend. Ook al gaat het meer sneeuwen, dan zou ik hem toch niet gelijk helemaal binnen houden.
Ennuh....volgens mij gaat het volgende week weer dooien..

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 15:43

Volgens mij ook, maar het gaat om het principe Haha! Ik ben het er dus helemaal mee eens dat je niet een paard zomaar ineens de hele dag binnen kan laten staan...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 16:19

moet je hem sokken aan doen en goed vast zetten, helpt echt

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:58

Sokken aandoen helpt echt niet hoor. Die worden nat en dan klontert daar de sneeuw aan vast en staat hij alsnog op klompen. Ook invetten helpt maar heel even. Ik zal die van mij niet snel binnenhouden, maar nu kan het echt even niet anders. Anders moet je de ijzers laten verwijderen. De paarden die bij mij geen ijzers hebben, gaan namelijk wel naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:38

Kunnen de ijzers er in de winter niet onderuit zodat hij toch de wei ik kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:41

Een flinke laag groene zeep of hoefvet onder de hoeven wil ook goed helpen. Of idd gewoon de ijzers er onder uit. Voor die paar weken dat je in Nederland sneeuw hebt... (en dat dan eens in de 5 jaar!)

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:42

ijzers invetten?

prompter

Berichten: 11068
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:46

Bij echte paksneeuw helpt jammer genoeg invetten of groene zeep niet. Hooguit een zooltje, of de ijzers er onderuit.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 06:21

Ijzers eronder uithalen werd hierboven gezegd, maar mijn paard heeft ook geen ijzers onder en toch klampt er sneeuw onder de hoeven vast, niet zo veel, maar aan de rand toch echt wel.
Maar niet zo dat ze op eieren gaat lopen ofzo.

Er zijn speciale zooltjes voor, heeft laatst op bokt gestaan met foto's, moet je de zoekfunctie even gebruiken.

Of gewoon goed uitkrabben (ik heb op dit moment standaard een hoevenkrabber voor de stal hangen) en invetten.

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 18:04

misschien is winterbeslag een optie, kost wel wat maar dan heb je ook wat !!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 18:35

Het gaat hier om mijn bijrijdpaard, heb er niet echt veel over te zeggen qua ijzers enzo... Jammer genoeg...