Gaat het bij jullie vooral om de buitenkant van je

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kareila
Berichten: 69
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Grou City tha place to be!!!

Gaat het bij jullie vooral om de buitenkant van je

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 18:35

Hoi!!!
ik heb een dravermerrie met een ramshoofd
en heel veel mensen die bij ons op stal komen zeggen gelijk
wat een lelijk hoofd.
Terwijl ik dar niet eens meer naar kijk
Bij mij gaat het vooral om hoe lief ze is
Dus mijn vraag aan jullie:
wat vinden jullie van een ramshoofd en zouden jullie daarom een paard niet willen kopen
en gaat hij bij jullie om de buiten of binnenkant van een paard
en heeft iemand van jullie ook een paard met een ramshoofd en hebben jullie fotos daarvan
groetjes yvonne en kareila

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:38

als een paard een ramshoofd heeft zal ik hem daar niet om laten staan, zolang het om schoonheids foutjes gaat die het functioneren niet in de weg staan is het voor mij niet zo'n probleem
je kan wel een "perfect"bloedmooi paard hebben , maar als je er niets mee kan omdat het karakter fout is of niet bij je past heb je er nog niets aan , aan dat mooie uiterlijk

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:39

Hoi Kareila, net als bij mensen is de eerse indruk die je van een paard krijgt eerst belangrijk, later, wanneer je mens of dier beter leert kennen, is die buitenkant niet zo belangrijk meer. Ik vind zelf ramshoofden ook niet echt mooi, maar als mijn zelfgefokte hengst er één had gehad, had ik hem niet minder lief gevonden. Zelf vind ik dravers die heel hard kunnen lopen per definitie mooi Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:42

in eerste instantie zou ik niet voor een paard met een ramshoofd gaan, Dat ie heel lief en betrouwbaar is kom je toch later pas achter. Als ik het paard al enige tijd ken ligt het misschien anders

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:46

De ene ruiter zegt:
"Op de kop hoef je niet te rijden"
een ander zegt:
"Het hoofd is wel het eerste wat uit de stal steekt"

Persoonlijk zie ik ook graag een mooi hoofd...........

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:50

Het is misschien niet helemaal eerlijk maar ik geef het wel toe van mezelf.
Ik zou niet zo'n paard kopen. Een paard moet uitstraling hebben een daar past zo'n schoonheidsfout niet echt bij. (vind ik....)

Maar ja, da''s errug verschillend per persoon.
Ik zou ook nooit een lelijke jongen interressant kunnen vinden als ik uit ben om beter te leren kennen. Sorry maar t is waar

Maar over beide hoef ik me geen zorgen te maken. Ik heb 2 lekkere dingen, paard & vriend!!!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:10

Als ik het paard niet zou kennen, zou ik hem niet snel kopen, je valt toch ook een beetje voor het uiterijk op het eerste gezicht..
Ken je hem nou al langer, weet je dat je hem heel erg lief/leuk vindt en het een beetje een 'droompaardje' voor je is, zou ik het weer wel doen.
Ach, als jij je paardje nou helemaal het einde vindt, hebben die andere mensen zich maar met zichzelf te bemoeien Knipoog

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:14

Ramshoofd kan een teken zijn van een moeilijk karakter. Ik ken diverse paarden met een ramshoofd en de meesten hadden inderdaad een moeilijk karakter. Werkt zo'n paard eenmaal voor je dan kun je wel de hele wereld aan.
Een paard moet aanspreken en hoewel ik een ramshoofd meestal niet mooi vindt ken ik ook paarden met ramshoofd waar ik wel op val.
Op de manege in Geldrop, waar ik reed voor ik Patricia kocht, stond Marcel. Marcel was een lelijk onderdeurtje met een gigantisch ramshoofd en nauwelijks 1,50, maar je moest van goede huize komen om met hem te kunnen rijden, dat kon lang niet iedereen. Kon je hem rijden, dan deed ie ook alles voor je. hij sprong als de beste. een keer in het parcours kwam ik door een onhandige manouvre in stilstand voor een hindernis uit. Ik gaf flink been en Marcel sprong zonder mankeren vanuit stilstand 90cm.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:23

Ik kreeg de kans om een paard te verzorgen dat ook een ontzettend groot en lelijk hoofd had. Eerlijk gezegd wou ik dat eerst weigeren, omdat het gewoon niet mooi was. Ik heb het toch gedaan en om en duur vond ik dat paard zelfs mooi worden. Dan stond hij mij op een bepaalde manier aan te kijken en dacht ik: hmm, eigenlijk ben je best wel knap. Ja gaat om en duur mooie dingen aan zo'n paard zien. Als ik nu zo'n paard zie met zo'n groot hoofd, zeg ik niet meteen meer: oh wat een lelijk paard. Zo'n paard kan mooi zijn, maar dan op een andere manier. Je hebt toch ook soms paarden die in hun stal staan waarvan je denkt: oh die zijn niet mooi, maar dan lopen ze onder het zadel en dan kunnen ze prachtige beesten zijn. Het ligt er gewoon aan wanneer en op welk moment je een paard ziet.
Maar ik zelf ben niet hoteldebotel van een paard met ramshoofd. Ze kunnen echt heel lief zijn enz enz. Maar geen mij maar een arabiertje....
Groetjes

live
Berichten: 36
Geregistreerd: 16-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:31

tja tuurlijk kijkt iedereen naar uiterlijk, maar voor mij is dat een bijzaak ik kijk naar de hardheid van hun benen en of ze recht lopen en naar goed achterbeen, en het hoofdt als laats, oja grappige wat landrover zegt, ik heb er ook 1 met ramshoofd een ontzettend baasje, maar ik heb hem voor me gewonnen en hij gaat voor me door het vuur!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:43

Als ik een paard voor het eerst zie dan kijk ik eerst naar het koppie. Ik vind dat een paard een mooi hoofdje moet hebben. Daarna kijk ik naar het karakter. Het is natuurlijk niet zo dat het karakter helemaal niets uitmaakt. Als het paard zeg maar bijt en trapt dan kan ie nog zo mooi zijn maar dan hoef ik hem echt niet.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:51

Ik kijk wel naar de bouw en natuurlijk is de uitstraling belangrijk. Maar een fijn paard laat ik om een lelijk hoofd niet staan! *LOL*
Ik heb liever een goed bewegend, meewerkend paard dan een bloedmooi dier waar geen land mee te bezeilen is...Knipoog
Mijn paard heeft trouwens ook geen mooi hoofd, maar hij doet alles voor me en is zo ontzettend fijn in de omgang. Daar kan mijn vorige pony met een geweldig koppie echt niet tegen op! Lovers

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:13

ik kijk ook wel naarde bouw en de uitstraling, moet in mij ogen wel wat hebben! maar er moet zeker liefde inzitten, waar ik iets mee kan!
ik houd zelf van moeilijke paarden(onder het zadel) dus de wilde paarden komen in aanmerking haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:34

De vorm van hethoofd zegt vaak al iets van het karakter. Zelf hou ik van paarden die hoog in het bloed staan en die hebben zelden een ramshoofd.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:56

Ik zou zelf geen paard met ramshoofd kopen. Toen ik op zoek ging naar een paard zocht ik wel een paard dat me qua uiterlijk en qua karakter beviel.
Het hoeft niet meteen het mooiste paard te zijn, maar een paard is een hele aanschaf dan mag je toch best wel wat eisen hebben Knipoog. Bij Sher viel ik ook eigenlijk meteen voor haar koppie, gelukkig zat het karakter ook helemaal oke.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:04

Jippie schreef:
De vorm van hethoofd zegt vaak al iets van het karakter. Zelf hou ik van paarden die hoog in het bloed staan en die hebben zelden een ramshoofd.


Ga ik in mee.
Maar wat bij mij vooral het geval is:
als ik een paard ga kopen, zou ik niet gaan kijken naar een paard waarvan ik weet dat het een ramshoofd heeft. Ik 'val daar niet op', en ja, het is net als met je favoriete kleur. Tong uitsteken

Bij een paard kopen bekijk ik dus eerst paarden die mij qua uiterlijk OOK aanspreken, naast het karakter en bouw enz.
Cerise heeft een fijn hoofdje, echt 'trakhener' zeg maar, en de eerste keer dat ik haar zag was ik meteen helemaal verliefd. Lovers

Dat zou ik bij een paard met een ramshoofd nooit hebben, hoewel ik grif toegeef: dat paard kan natuurlijk ook heel lief zijn en heel geschikt voor mijn doeleinden.
Maar ik vind een ramshoofd bij sómmige paarden, als het hoofd naar verhouding ook nog eens groot en grof is, zelfs lelijk. Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:26

Ik kijk bijna niet naar het hoofd van een paard. Wel de bouw, de stand van de schouders, de benen de vorm van de nek. Dan pas kijk ik naar de kaak (makkelijk door de hals met kleinere kaak)
Ik ben met een vriendin mee geweest om een paard voor haar te kopen, ze haalde er een stuk of vier voor ons bij een soort handelsstal. Zij (mijn vvriendin) zij meteen op het uiterlijk af: "Die wil ik niet." Het was namelijk een halve Tinker, had een mega ramsneus en hele rare hoge benen. Ik ben toen toch op hem gaan rijden (we reden ze alle vier) en toen viel ik toch voor degene die zij zo lelijk vond. Hij was het liefste en het braafste. Hij luisterde goed en kon goed leren (hebben ze ons gezegd) Toen is zij er toch (met tegenzin) ook op gegaan, en hij is het geworden!
Later zijn we er jammer genoeg wel achter gekomen, dat hij pas twee en een half was, dus gaan we hem van de zomer weer proberen te rijden (zal wel moeilijk gaan na een jaaar) Maar hij was echt de liefste die ze daar hadden staan, ook al was hij zo lelijk.
Persoonlijk val ik JUIST op lelijke paarden/pony's met allemaal gebreken, ik ben altijd bang dat ze geen leuk tehuis zullen krijgen. Daarom is het denk ik maar goed dat ik geen paard mag kopen, anders kom ik nog een keer thuis met een wandelend geraamte!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:33

De eerste keer dat ik Duncan zag, vond ik het een ontzettend lelijk paard met een enorme grote witte (rams) kop.

Afbeelding

Dit was absoluut geen paard waar ik voor zou vallen, tot ik z'n karakter leerde kennen. De grote, onzekere, schuchtere baby Haha! . Afijn, ik viel dus als een blok voor hem en ik zie nu dus niet eens meer dat hij zo'n grote harses heeft. Een jaar geleden zei ik (bloedserieus) tegen m'n instructrice dat ik vond dat hij zo'n elegant koppie heeft en zij lag letterlijk op de grond van het lachen Haha! .

Ach ja, liefde maakt (enorm steke-) blind !!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:43

Ook Yorghos is gezegend met een ramshoofd Haha!
Maar hij is er mij niks minder om. Moeilijk is hij trouwens ook niet echt, maar ja, de uitzondering bevestigd de regel.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:58

Ik denk dat je ook voorop moet stellen waarje je paard voor gaat gebruiken. Ik zou er een paard om laten staan omdat ik niet elke keer als ik mijn paard zie moetdenken goh wat heeft ie toch een hoofd, zo ben ik namelijk wel. Ik heb een tijdje bij mensen een paard gereden gewoon om met mijn vriendin bezig te zijn daar en buiten te kunnen rijden met haar. Ik denk nog steeds als ik het dier zie op stal goh wat is ze toch raar gebouwd en heeft ze een lelijke kop. Maar ja wat de een mooi vind vind de ander niet. Ik kijk dus uit sportoogpunt. Heb je je paard voor de recreatie maakt dat niet zoveel uit. En daarbij moet je het nog zelf weten. Maar ik zou er dus geen willen het is inderdaad het eerste wat je ziet als je op stal komt.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:25

Ik vind persoonlijk een ramshoofd erg lelijk en zou er idd een paard om laten staan. Maar het gaat erom wat jij van je paard vindt, niet waar?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:42

Bill heeft ook een klein beetje een ramshoofd
Afbeelding
Hij is een tuiger, en ik vind het wel bij hem passen. Tegenwoordig zie je steeds meer tuigers met een rijpaardhoofd, dat vind ik nou weer niet mooi.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:50

ik vind ramshoofden ook enorm lelijk alleen valt het me wel op dat dat meestal juist heel erg lieve paarden zijn.
Je kijkt natuurlijk wel eerst naar het uiterlijk van een paard maar zodra de lelijkste pony die je ooit hebt gezien heel lief naar je toe komt en z'n koppie tegen je aanhou kan hij toch ineens veranderen in de mooiste pony van de wereld

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:59

Mijn tinker heeft ook een beetje een ramshoofd. Dat is mij helemaal niet opgevallen toen ik hem kocht, het was dat een stalgenootje van mij (Marjolein op bokt) zei dat hij een ramshoofd had anders had ik het nog niet gezien. Haha! ja ja liefde maakt inderdaad blind Lovers