Polly alsnog helemaal scheren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Polly alsnog helemaal scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 13:20

Polly is nu geschoren in dekenmodel.
Ze heeft nu alleen op haar rug een paar plekken waar ze verschrikkelijke jeuk heeft, zodra je de dekens ervan af haalt begint ze zichzelf meteen te bijten en te schuren aan de muur.
Ik heb het al ingesmeerd met pure Aloƫ Vera, maar de plekken zijn helemaal kaal en ze heeft er gewoon vreselijke last van.
Ik zit er nu verder aan te denken om haar gewoon alsnog helemaal te scheren. Dan is het er in ieder geval helemaal af en als het dan iets warmer wordt kunnen we haar misschien wassen, nu kan dat niet omdat ze op haar rug, en dus ook op de plekken waar ze jeuk heeft, nog vrij dik in haar vacht zit.
Is het een idee om haar alsnog helemaal te scheren??

Renee

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 13:53

Mijn paard vindt de dekens ook vreselijk, en die is helemaal geschoren. Iedere keer als die dekens af gaan loopt ze te schuren. Ik geef haar regelmatig een flinke rosbeurt, zodat de porien openblijven, en verder af en toe even zonder deken laten staan (als het wat minder koud is) Ik zou niet meer helemaal scheren, maar goed proberen te borstelen. En een scheutje lijnzaadolie of zonnebloemolie door het voer kan ook helpen de huid minder droog te laten worden. En misschien is dan de jeuk ook weg.
En je moet ook even heel goed kijken, misschien heeft Polly luis?

Wat ik niet helemaal snap is waarom je een deken ophebt als Polly met een dekenmodel geschoren is? Dan heb je toch alleen de hals en de flanken geschoren? Een dekenmodel is toch als je je pony zonder deken wilt laten staan maar ook niet wilt dat hij zo lang nat blijft na het werk?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 19:21

Polly's buik is er helemaal uit enhaar hals helemaal, ze is wel dekenmodel maar dan een beteje ruim.
Polly stond de hele winter al met dek om dus na het scheren wilde ik haar niet zonder dek laten staan. Ze heeft nooit last van jeuk behalve in de winter, dit is nu de tweede winter dat ikhaar heb en elk jaar heeft ze alleen in de winter jeuk, vandaar het scheren. De huid is wel droog dus dat heeft er zeker mee te maken.