Ik denk dat ze het WARM heeft :s?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Ik denk dat ze het WARM heeft :s?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 23:29

Ondanks dat het hier wel vriest heeft m'n jaarling het toch in der hoofd gehaald om haar zomerjas aan te gaan trekken...Sinds een paar dagen ruit ze (best flinke plukken dus ik blijf er verder maar vanaf)
Het is hier een tijdje heel warm geweest maar sinds een paar dagen is het dan toch gaan vriezen (net nu ze van vacht wisselt ...) Boos!

Ze zal zich toch nog wel gaan bedenken hoop ik? Lijkt me niet bepaald lekker zo... Koe


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:39

Deken gewoon omlaten. Een week of anderhalf terug haalde ik Bud ook klammig onder zijn dek vandaan. Was ook behoorlijk in de rui. Wordt door dat irritante wisselvallige weer en temperatuur nu alweer steeds minder. Ik heb het deken ook gewoon op laten zitten.

Maar eeh, nieuwsgierig vraagje, waarom heeft ze een zomerjas aan? Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:52

Het wordt langer licht. Mijn pony's beginnen ook al wat te verharen.
Bij mijn oudste pony begint ieder jaar de 3e week van januari het verharen echt. Dwz, hele plukken laten los en er lijkt geen eind aan te komen Haha!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 10:58

XoNo schreef:
Deken gewoon omlaten. Een week of anderhalf terug haalde ik Bud ook klammig onder zijn dek vandaan. Was ook behoorlijk in de rui. Wordt door dat irritante wisselvallige weer en temperatuur nu alweer steeds minder. Ik heb het deken ook gewoon op laten zitten.

Maar eeh, nieuwsgierig vraagje, waarom heeft ze een zomerjas aan? Lachen


Nou om te beginnen is het een twenter Xono (jaja, ze is bijna 2 jaar) die hebben geen dekens op (bij mij allezins niet, vindt ik onzin).
Wat betreft die zomerjas, die doet ze zelf aan. Ik bedoelde haar zomervacht eigenlijk Haha!

Ze is dus haar winterjas (lees wintervacht) aan het wisselen voor der zomerjasje (lees zomervacht) Haha! mij leek het nogal vroeg, mede omdat ze 's avonds met een bolle rug en rechtop staande haren in de wei staat...( ik haal ze nu dus vroeger binnen dat ze geen kou moet lijden) maar ik vraag me af waarom ze dan niet stopt met ruien ...

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 13:01

Misschien wil ze dat het zomer wordt? Knipoog
Of ze stopt met wisselen van vacht, ik zou het niet weten. De dagen zijn wel aan het lengen, maar ik heb eigenlijk nog niemand bij ons gehoord,over dat er een paard al aan het "ruien" is...misschien hoort het wel bij haar? Is misschien de samenstelling van haar voer pas geleden veranderd? Dat kan eventueel ook de reden zijn?


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 13:05

Op de vroeger stal waar ik reed stond een paard die ineens spontaan alle haren verloor, midden in de winter. Hij was gewoon kaal (en dat arme ding had het koud!) . Bleek achteraf een bacteriele infectie geweest te zijn. Ik zou toch voor de zekerheidde Dierenarts er even naar laten kijken, misschien heeft hij ergens tekort aan...

Duurde even maar het paard dat toen kaal werd kreeg wel geleidelijk zijn haren weer terug. En heel apart, manen en staart vielen niet uit, alleen het haar op zijn lichaam...

Je suis Charlie.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 16:26

Hmm ik zal inderdaad de VA er maar eens over bellen, ik heb ook ooit een merrie geweten die ook spontaan kaal werd maar dat had te maken met stress (afspenen van haar veulen, daar had ze het blijkbaar wel erg moeilijk mee)

Er is overigens niets aan haar voer veranderd, ze krijgt al van zolang ik ze heb Pavo veulenbrok, vrijwel constant hooi, en daarnaast iedere avond een mengeling van appels en wortelen (als extraatje na haar brokken). Verder ziet ze er gezond uit en is ze fit. Maar je weet natuurlijk nooit helemaal zeker ...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Paardengek81 en 32 bezoekers