Van wie hebben jullie les?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Van wie hebben jullie les?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 11:59

Het leek me weleens leuk om te weten wie waar en bij wie lest. Ook hebben jullie misschien iets leuks over je instructeur te vertellen.
Zelf switch ik nogal vaak, ik kan nog niet echt mijn draai vinden bij 1 bepaalde instructeur. Dus momenteel laat ik het er maar even bij en train ik mooi voor mezelf, maar misschien kan ik na het lezen van jullie reacties, eindelijk eens een instructeur vinden waar ik permanent mee verder wil. Maakt niet zoveel uit waar, als het maar goed is!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 12:08

Ik heb les van Constans van der Linde. En dat bevalt uitstekend. Zij is twee jaar geleden begonnen met lesgeven. Ze lest zelf weer bij Riecky en/of Dave. Voordeel voor mij is dat Constans ook dressuur rijdt. Dat maakt dat haar lessen op mijn dressuur en western gereden paard hout snijden. Bovendien kon ik via haar ook Riecky (die vroeger heel hoog in de dressuur heeft gereden) vragen of ik voor western wel met de wissels kon beginnen of dat dit de contragalop van de M in de weg zou zitten. Gewoon starten met wisselen was het antwoord overigens, contragalop is een kwestie van de stelling er netjes inhouden....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 14:26

Angelique Ferdinandus en Michel Sandijck. Kan ik persoonlijk heel goed mee overweg, en sja...ik vind gewoon dat ze goed lesgeven Haha! Ik zit hier best hoor!

moonsking
Berichten: 34
Geregistreerd: 19-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 15:39

ik heb les van mig lalleman op stal madepolder. zelf heeft zij leren rijden van henk van amstel en die rijstyle past mij en mijn paard goed. ondanks dat het een reiningstal is ben ik volop met pleasure bezig en wordt daar goed bij geholpen.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 16:29

Ik ben voorlopig even instructeurloos (nou ja, ben met parelli bezig) maar ik las toevallig dat er in Zeewolde (21 km bij mij vandaan) westernlessen gegeven worden. Iemand hier toevallig nog ervaring mee?

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:38

Monique Mertens geeft les op onze stal. Ik ben er zeer tevreden over. Zeker als je nog niet aan wedstrijden toe bent, of problemen hebt met je paard is zij een waardevolle hulp. Ze heeft flink wat klanten bij mij in de buurt, Nuenen en omstreken. Ze woont zelf in Belgie. Ook is ze gewoon een heel aardig mens! Vind ik ook belangrijk.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 21:40

Al jaaaaaaaaaaaren (kom op, niet overdrijven...6,5 jaar om precies te zijn) bij Dineke Jonker in Koekangerveld, DJ Training Stables. Ben zeer tevreden, we zijn goed op elkaar ingespeeld en da's heel erg prettig.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:28

Ik ben al geruime tijd trainerloos.

Ik had het in principe al opgegeven en zou dan gewoon 1x in de zoveel tijd een clinic van antoine de bodt blijven meerijden, maar gister kreeg ik zowar een mail op mijn oproepje. Dus voor de 6x keer weer eens proberen.

Nu hopen dat het eens wat langer ga Frusty at duren dan 6 lessen Slapen

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:54

Paulus lest met Flash bij Volker Schmitt in Duitsland en bij Peter Simons, deze twee trainers zitten elkaar qua training niet in de weg.
Ik les met Flash bij Mariska, een dressuurruiter, gewoon om de basis van mij en Flash goed te houden.

Groetjes, Gisela

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:59

cornelie schreef:
ik las toevallig dat er in Zeewolde (21 km bij mij vandaan) westernlessen gegeven worden. Iemand hier toevallig nog ervaring mee?


Dat was Willem Odendaal die daar in Zeewolde les gaf, weet niet of hij het nog is.

Ik heb m'n eerste westernschreden gelegd bij Jan Zweers in Austerlitz. Later ben ik op manege Faras gaan rijden en heb les gehad van Willem Odendaal.
Vanaf het moment dat Okidokie in Soest staat, heb ik eerst les gehad van Claudia Rosel en heb nu les van Ingrid van den Oever. Na even te hebben moeten wennen ben ik zeer tevreden met Ingrid.
Ik ga ook graag naar clinics van diverse instructeurs. Om te kijken of om mee te doen. Niet dat ik alles wat ik daar opsteek in de praktijk breng, maar ik vind het leuk om met nieuwe dingen in aanraking te komen.

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:22

hoi,

Vooruit maar ... met de 'billen' bloot Haha! ik ga niet zo heel veel naar les (niet wekelijks ofzo), maar zoals al eerder gezegd; ik laat mezelf op camera zetten en ben m'n eigen trainer Bloos
Maar áls ik dus naar les ga, zijn er op dit moment 2 personen waar ik goed mee uit de voeten kan; voor de pleasure/horsemanship, halter etc. ; Karin v. Bekkum en voor de reining : Rieky Young.

Verder kijk ik wel heel veel, op wedstrijden, op maneges, of 'gewoon' bij ons thuis.... waar ik ook ongelooflijk veel van leer !

groetjes

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 08:31

Jac schreef:
Monique Mertens geeft les op onze stal. Ik ben er zeer tevreden over. Zeker als je nog niet aan wedstrijden toe bent, of problemen hebt met je paard is zij een waardevolle hulp. Ze heeft flink wat klanten bij mij in de buurt, Nuenen en omstreken. Ze woont zelf in Belgie. Ook is ze gewoon een heel aardig mens! Vind ik ook belangrijk.


Ik les dankzij Jac ook bij Monique en ben erg tevreden over haar. Yorghos en ik zijn helemaal aan de basis begonnen en we gaan steeds iets vooruit.
Op dit moment heb ik al 2 maanden niet gelest. Eerst omdat mijn zadel gestolen was en daarna omdat de bak te nat of bevroren was. Maar zodra het weer het weer toelaat gaan wij weer aan de slag!

MissPippin

Berichten: 2324
Geregistreerd: 21-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:57

ik les bij dineke jonker en jacob jan, bevalt me prima!!!!!!1

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:07

Ik les, net als Gisela, bij een dresseur-instructrice. Ze geeft thuis les aan mijn dochter en ik ging langzamerhand dingen vragen. Ze heeft onze boeken doorgekeken en natuurlijk wel westernruiters zien rijden. Doordat dochterlief ook op mijn paard rijdt en ik op de hare, gaat dat prima. We rijden voornamelijk nog de basis dingen zoals o.a. verzameling krijgen. Voor mij worden extra dingen ingebouwd.
Echter de laatste twee maanden was de buitenbak afwisselend een zwembad of een plaat beton.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:20

Ik les bij Ariette Buchter. We voelen elkaar gewoon goed aan en het klikt al vanaf het begin.

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:25

annemieke voesenek, zij is de beste die er is. Samen hebben we radetsky omgeschool en hij doet het super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:46

Wij worden begeleid door Frank van Eijmeren en Lilian van Leeuwen, op Westerntraining 11J in Aarlanderveen. Komen allebei uit de stal van HvA en hebben daar veel geleerd, en hun eigen ideeen daaraan toegevoegd.

Waarom? Omdat ik er supertevreden over ben. Ze gaan eerlijk met de paarden om, houden rekening met de beperkingen van bepaalde ruiters en paarden, hebben geduld, maar zijn geen watjes, dus het moet allemaal wel goed.
En bovendien krijg ik momenteel regelmatig de kans om op een paardje van Frank te rijden, en daar ben ik hem heel erg dankbaar voor omdat zijn paarden mij een bepaald gevoel kunnen geven, dat ik Mileen weer aan moet zien te leren.

Oh ja, en wat ik daar ook heel goed vindt, is dat ze allebei heel eerlijk zijn over zichzelf. Zo zal Frank mij met problemen met changementen bijvoorbeeld gewoon naar Lil doorverwijzen omdat zij daar beter in is dan hij. En Lil laat het stop- en spinwerk weer aan Frank over omdat hij daar beter in is.

Wij hebben onze paardjes ook niet voor niks bij hen op stal gezet, hoewel ik er heel erg huiverig voor was om daar te gaan staan, voor het geval de instructie me niet (meer) zou bevallen. Maar inmiddels ben ik heel blij dat ik me over heb laten halen, en krijgen ze me er met geen stok meer van het erf!

George

Berichten: 6
Geregistreerd: 31-12-02
Woonplaats: Drachtster compagnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 19:50

Pling Probeer eens de WesternStables Westerkwartier hier word op basis van jarenlange ervaring western kessen gegeven in een prettige sfeer Cool
misschien kun je hier je draai vinden de WSW is te vinden op internet

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:12

Hi George,
Leuk dat je hier ook bent! Haha!
Wij rijden al zo'n 10 jaar bij Willem Pieters van inmiddels WSW en nog steeds zijn we heel blij met hem (en zijn Diana natuurlijk Schijnheilig )
Als ik soms hier op Bokt lees hoeveel moeite mensen hebben instructie naar hun zin te vinden, dan prijzen wij ons heel gelukkig *LOL*

Groetjes Marion

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 22:48

Laten we van dit item geen verkapte stalreklame gaan maken

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:23

Sorry hoor SM, maar volgens mij vertel ik hier gewoon bij wie ik rij en dat ik het daar erg naar mijn zin heb. Dat was de vraag die gesteld werd.
Als je daar geen antwoord op mag geven met naam en toenaam dan kun je dit topic net zo goed sluiten Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 13:16

Spotless: niet zo aangebrand reageren, nergens voor nodig Haha! . Ik doelde ook meer op de reactie van George. Hier zat duidelijk een te hoog commercieel gehalte in

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 13:55

Ik les ondertussen al jaren bij Burgmeijer Quarterhorses. Eerst in groepslessen, maar nu in clinics en privelessen. Ik krijg les van Dave Young en af en toe van Rieky Young. Het bevalt mij en mijn paarden prima!

skybandit
Berichten: 36
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-03 15:15

Bedankt voor alle reacties, een aantal instructeurs ken ik al of heb ik al les van gehad. Omdat dit mij niet goed bevallen is, ga ik geen namen noemen, want ik vind dat ieder voor zich moet uitmaken wat ie ervan vindt.
Ik ga gewoon verder met proberen en misschien ook eens een kijkje nemen bij een aantal instructeurs in Duitsland.

spotless

Berichten: 421
Geregistreerd: 12-09-02
Woonplaats: Bispgården, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 19:30

OK SM, misverstandje Haha!