Galopperen op bevroren grond?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Galopperen op bevroren grond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 10:14

Toen ik gisteren een buitenritje maakte kwam ik op een zandpad een meneer tegen op zijn paard. Die man liet zijn paard eens lekker "uitrazen" op dat pad.
Normaal niks bijzonders, maar ook dat pad is nu stijf bevroren. In mijn ogen in galopperen op zo'n pad dan ook niet anders dan galopperen op asvalt. Een (te) zware belasting voor de paardenbenen, dus.
Klopt dat of denken jullie daar anders over?

* To Belg, or not to Belg *


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 10:39

Het is wel zwaar idd voor de benen. En dan ligt het er nog aan wat voor galop. Ik kende iemand die zijn paard elke dag een stukje over de weg liet galopperen, dat paard is er oud mee geworden.
Zelf doe ik het nooit op een pad, aangezien we dat hier niet hebben. Taran heeft weleens in galop gezeten op de weg, toen hij schrok een keer. En ook nog een andere keer.
Ik vind op hard pad en asfalt wel gelijk.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:28

Is gras dan ook gelijk aan hard zand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:34

Het is een behoorlijk zware belasting voor de benen. De schokabsorbtie van de grond werkt nu niet meer en dus komt alles aan op de peezen van het paardenbeen. Ik ben daar zelf heel voorzichtig mee. Op een harde ondergrond kun je prima stappen.

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:36

Ik ken wel iemand die dat doet, galloperen op een bevroren grond, maar ik ben er niet zo'n fan van. Dat komt omdat bevroren grond meestal heel ongelijk is en ik wil valpartijen door een slechte bodem liever vermijden ( gebroken neus gehad Knipoog)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 3 bezoekers