Ze wordt te groot voor haar shet, help!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Ze wordt te groot voor haar shet, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 15:33

Een meisje bij mij op stal heeft een mooie shet van 1.10. Ze is net 13 en gelukkig klein en dun, maar ze wordt echt te groot voor hem. Nu zijn er 2 oplossingen:
* Een karrtje en met 'm gaan mennen
* Shetje verkopen

Voor een karretje heeft ze geen geld, en om 2-maandelijks te laten beslaan ook niet. Als ze haar shetje verkoopt, is er geen geld voor een nieuwe pony en blijft ze met lege handen achter.

Ze is gek op het beessie, hij is pas 4, en ze wil het beste voor hem. Waarschijnlijk wordt het toch verkopen, maar dan heeft ze niks om troost bij te vinden. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aan moet. Het is een hele aardige meid, en ik wou dat ik een oplossing had. Hebben jullie misschien nog een idee ofzo?


Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:41

waarom zou ze haar shet moeten verkopen als te groot voor hem/haar is???? Ik ben 1.75 en heb ook een shet en rij er niet op. Ze kan er ook lekker mee wandelen en ondertussen beleren om te mennen en als ze er een keer geld voor heeft een leuk karretje voor het diertje kopen. In mijn ogen is verkopen geen oplossing. Je kan echt veel meer met een shet dan alleen maar rijden en verkopen!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 15:54

Nee, maar haar moeder ligt krom voor de stalkosten, en het beestje is gek op rijden, ze voelt zich schuldig als ze er verder niks mee doet.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:57

misschien een verzorger zoeken die een beetje meebetaald en erop kan rijden?
maar een lijkt me raar dat een klein dun meisje van 13 te groot is voor een shet voor van 1.10m Verward

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:41

Hoeveel weeg ze dan, ik rijd ook nog op Elise.

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 18:29

Het feit dat ze 13 is hoeft geen probleem te zijn , alleen als ze ook nog eens vrij zwaar is, misschien wel.....(Dus hoeveel weegt ze?)........ Verward
Het voordeel is wel dat het een grote shet is! En ik denk ook dat het mogelijk een oplossing is om een verzorgster te zoeken, die jonger is, dan kan het beestje toch een paar keer rijden, en het meisje zelf(eigenaresse) kan met hem wandelen en tuttelen!!! *LOL*

Misschien is er ook een mogelijkheid om ergens en weitje te huren, dan is ze toch goedkoper uit en hoeft ze het beestje niet weg te doen!!

Ik hoop dat het haar lukt, dan kan ze van haar shet blijven genieten! Lovers

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 19:51

Je zegt dat ze vrij smal en klein is en op een shet van 1.10 rijd. Die kunnen echt wel 50 kilo dragen, oke misschien niet elke dag maar ik denk dat ze er nog wel op kan rijden hoor.

Alleen als dat niet gaat dan zou ik er leuke dingen mee gaan doen of een verzorgstertje vragen. Anders verkopen maar dan echt 100% zeker zijn van een goede baas!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Chislaîne

Berichten: 213
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Katlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:48

Als het echt zo'n klein dun meisje is, kan het echt wel hoor! shetten kunnen meer hebben dan je denkt. en net als hierboven wordt gezet, kun je een verzorgster zoeken, die een beetje meebetaalt, zodat ze dat kan opsparen voor een karretje......

Lovers Draag altijd schattige pyama's, je weet nooit wie je tegen komt in dromeland Lovers

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:26

Ik denk ook dat ze er nog wel op kan,anders kan ze een verzorger zoeken die een paar dagen in de week voor haar zorgt en er op rijd,
en dan ook meebetaald.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:53

Als ze al geen geld hebben voor de hoefsmid, hoe willen ze het dan doen als die pony ziek wordt? Of bemoei ik me nu met zaken die me niet aangaan?
Iig hoeft ze hem niet te verkopen. Ze kan toch ook plezier hebben van haar pony zonder te rijden... En als het beestje toch gereden "moet" worden kan ze idd een kleiner kind vragen.

* To Belg, or not to Belg *

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:00

Het rijden met een shet kan heel lang aan hoor. Ik rijd ook nog (redelijk) fanatiek met Dennis. Ik ben nu 18(en ong 162 en 42kg).
Maar er zijn genoeg opties hoor. Niet alleen rijden en mennen. Denk aan lekker fietsen, wandelen, longeren(met 1 of nog leuker, 2 lijnen), vrijheids dresuur en langeteugelen! Allemaal dingen die Den en ik liever doen dan rijden!!!!!!!!!

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 22:08

Linda250 schreef:
Als ze al geen geld hebben voor de hoefsmid, hoe willen ze het dan doen als die pony ziek wordt? Of bemoei ik me nu met zaken die me niet aangaan?
Iig hoeft ze hem niet te verkopen. Ze kan toch ook plezier hebben van haar pony zonder te rijden... En als het beestje toch gereden "moet" worden kan ze idd een kleiner kind vragen.


Het beessie is verzekerd.

nikkiemisty

Berichten: 3303
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:36

Ze kan een verzorgstertje nemen die meebetaald en die bijv 3x in de week rijd. Dan heeft zij nog 4 dagen, nou ze kan er best nog wel 1 of 2 x in de week op, want shetjes kunnen best wat aan. En je kan ook gewoon er lekker mee lopen, losgooien, vrijheidsdressuur (zo heet dat toch ?). Ik heb ook een verzorgpony waarmee ik alles mag doen, behalve rijden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 09:27

Pol loopt ook regelmatig voor de kar ZONDER ijzers. Van begin af aan ben ik heel veel op de weg bezig geweest en heb, toen ik ging mennen, aan de smid gevraagd of ijzers noodzakelijk waren, maar hij raadde het zelf af. Door dat vele werken op de weg wat we al hadden gedaan had ze zulke sterke hoeven gekregen dat ijzers overbodig waren en waarschijnlijk voor meer ongemak zouden zorgen als ze er ooit weer eens onderuit moeten. Bij normaal weer men ik zeker 3x in de week en fiets ook nog eens 3x per week, daarbij gaat ze het meeste door de berm maar ook stukken over straat in draf. De smid komt hier maar 2x per jaar en dan nog hoeft hij er weinig aan te doen, haar stand is goed.
Het heeft me wel een jaar gekost voor ik zover was, maar toen fietste ik niet eens zoveel met haar.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 10:31

ik zou lekker gaan mennen als dat shetje dat leuk vind.
Anders zou ik een heeeeeeeeeeeeeeele goeie eigenaar voor um zoeken
sucses.

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 13:25

als ik soms foto's op ITP zit van grote vrij stevige meisjes op shetjes, dan denk ik dat een dun 13 jarig meisje echt nog wel op een shetje kan hoor!

het ziet er misschien niet zo mooi uit, maar dat maakt niet zo veel uit!
toen ik 13&14 was had ik samen met een vriendin die 1 jaar ouder was, 2 verzorgpony's een grote haflinger(1.60)en een shetje van 1.05 ik reed op de haflinger en mn vriendin reed op het shetje, ze was toen 1.60/1.65 en een kilo of 50, we reden 3x per week ofzo, met t shetje deden we rustiger dan met de haflinger maar gingen ook weleens samen buitenrijden, en t shetje had nergens last van!

dus ze kan er lekker op blijven rijden, en eventueel een meebetalend klein verzorgstertje zoeken!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 13:28

Gewoon doorgaan met rijden, en je niets aantrekken van de mensen die zeggen dat je te groot wordt. Een shet kan heel veel hebben qua gewicht, en zolang je shet niet onder je door loopt valt het allemaal nog wel mee...

Je suis Charlie.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:51

je hebt mijn shetjes denk ik ook wel eens voorbij zien komen? daar heeft ook een redelijk stevig meisje opgereden naar buiten enz. en lien (m'n shet dus) kon dat allemaal makkelijk hebben ze is 1.06 hoog ongvr.
zelf reed ik er inde zomer ook best vaak op (omdat er kleine meisjes op haar ging rijden en ze moet dan wel luisteren natuurlijk!)
en ik ging ook heel veel wandelen en dan lekker op de put op een bankje gaan zitten en haar laten grazen enzo dat kan toch ook?
en ik denk dat ze van tamara ook wel af en toe op een pony van haar mag rijden (of niet?)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:02

Wat mij opvalt op bokt is dat er vaak gevonden wordt dat iemand te groot is voor een bepaalde pony.
Een shetlander kan heel veel dragen en dat wordt vaak onderschat.
Het gaat erom op de manier waarop je ermee om gaat.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: journee, karelien, Karintich, Titsia en 100 bezoekers