Samenstelling Primeval vreemd!!??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Samenstelling Primeval vreemd!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 00:33

Het is nog wachten op de tweede serie foto's maar ik vrees dat mijn paardje het slachtoffer is geworden van spat Huilen
Nu ben ik me aan het verdiepen in een supplement wat ik kan gaan geven, Equiflexion, Cortaflex, Primeval of SP Radical (van Jordens Hippo)
Een heleboel mensen op deze site zijn tevreden over Primeval......maar 1 ding snap ik niet:

Het is volgens mij bewezen dat de volgende ingredienten sowiezo in een goed supplement moeten zitten tegen spat, arthrose enz.

* MSM, zeer belangrijk
* glucosamine
* Chondroitine

En wat schetst mijn verbazing in Primeval zit helemaal niets van dit alles, ra ra hoe kan dit??
Wie weet hoe het zit???


jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 23:02

ik zou het ook niet weten, maar zo heel tevreden ben ik niet over primeval hoor. Ik zie weinig resultaat. Maar inderdaad is het vreemd het is net een soort "wondermiddeltje" En wat ik ook vreemd vind is dat het zowel tegen artrose enz is en dat het ook heel goed is voor de fokkerij, zie daar het verband niet helemaal van. Nou heeft mijn paard allebei, is drachtig en heeft artrose, maar ik vind niet dat het echt werkt, maar ik heb nog steeds geen goede vervanger. Ik wacht op het Joint Supplement ofzo iets. Maar als het goed is wordt ik daar nog over gepb't
Groetjes jana

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 23:21

Om dit soort ervaringen te kunne bundelen, zodat je een duidelijke groep hebt met duidelijk omschreven ervaringen had ik als idee om een Frequently Asked Questions te beginnen, waardoor je dit soort info serieus kan raadplegen....
Sterkte er mee

Gister? Dat komt morgen wel!

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-03 23:42

Hoi Vinniefun, Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?
Op deze site onder "medisch"??

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 23:58

Ik weet zo niet wat er in zit, maar weet wel dat ik er super ervaringen mee heb bij Trammelant, 26 en vorig jaar vrijwel afgeschreven door artrose. Nu weer helemaal opgeknapt en genietend van zijn pensioen. Gebruik de zoekfunctie maar, je kunt hier erg veel over vinden op bokt.

vinniefun

Berichten: 224
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 11:49

dione schreef:
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt?

Ja, zoiets, ik had er een poll aan geweid maar dat ging niet zo hard. Ik denk dat je de ervaringen van mensen kan bundelen, bijvoorbeeld ook nagaan wat er precies aan de hand was en zo. Ik stel me voor dat als een onderwerp iemand interesseert, hij/zij zich kan opwerpen om een soort :vast topic" te adopteren en dat dan bij te houden. Je krijgt dan in de loop van de tijd een verzameling van manieren en ervaringen. Zo'n topic zou dan alleen door de eigenaar veranderd kunnen worden.
Bijvoorbeeld, als je met spat kampt en je bent geinteresseerd verzamel je dat een tijd, archief naspeuren, mensen die reageerden eventueel aanvulling vragen van informatie ( om appels en peren niet te vergelijken) Dan heb je na een tijd een schat aan informatie. Een fabrikant zal gegevens aandragen die gunstig zijn voor het product. De meeste mensen hebben een beperkte ervaring en ook als veearts zal je niet de gelegenheid hebben om dit soort acties op te zetten; op Bokt WEL....
Tja, beetje naief gedacht misschien maar wat moet je zonder dromen...

Gister? Dat komt morgen wel!

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 12:46

Primeval is een gelatinepreparaat. Gelatine is een eiwitachtig preparaat, gemaakt van (voornamelijk) runderbotten. Het werkt vaak goed bij gewrichtsklachten, maar ik ben geen voorstander van dierlijke stoffen aan een vegetarisch dier - wat het paard nou eenmaal is - te geven. Voor mij daarom geen primeval, ik zou eerder voor een chemisch bereid of plantaardig product gaan.

Extremely rare and Beyond Compare

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 17:36

vinniefun, lijkt me inderdaad wel eens goed om te zien, wie er wel en niet resultaat heeft geboekt met primeval en dat inderdaadt bij te houden.
promptertje wat "leuk" om te weten dat het van dierlijke stoffen is gemaakt, dat is inderdaad een stom iets want een paard is hier helemaal niet op ingestemd. Ik ga in ieder geval hard op zoek naar iets anders. Iemand misschien een suggestie?? En nog een vraagje waarom is primeval dan ook goed voor drachtige merrie's?? Omdat er zoveel eiwitten inzitten ofzo??

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 20:11

jannahuis schreef:
promptertje wat "leuk" om te weten dat het van dierlijke stoffen is gemaakt, dat is inderdaad een stom iets want een paard is hier helemaal niet op ingestemd. Ik ga in ieder geval hard op zoek naar iets anders. Iemand misschien een suggestie?? En nog een vraagje waarom is primeval dan ook goed voor drachtige merrie's?? Omdat er zoveel eiwitten inzitten ofzo??


Geen idee waarom het goed zou zijn voor drachtige merries.... en het geven van dierlijke producten is inderdaad niet goed, kijk maar naar BSE, ontstaan doordat koeien voer met resten van schapen die de ziekte scapies hadden (brrrr!) erin.

Ik ben zelf momenteel ook op zoek naar iets om artrose wat te vertragen nou mijn merrie wat ouder wordt, ik zat zelf te denken aan Cortaflex (bevat aminosuiker, dus iets natuurlijker), maar die prijs van dat spul....

Extremely rare and Beyond Compare

jannahuis

Berichten: 222
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Oosterhesselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 20:34

promptertje heb jij ook wel eens gehoord van het joint supplement ofzo? Wat dat is en wat er in zit?? Ik ben er wel benieuwd naar!!!!
Moest iets minder duur zijn.....

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 21:08

Wij gebruiken een combinatie van Primeval en Equiflexion. Niet duidelijk afzonderlijk gebruikt.
Wij hadden destijds een paard met zwaar artrose die daarna nog een wedstrijd van 70 km heeft uitgelopen en gezond is gebleven. Daarnaast hebben we nog steeds een paard met HKO 3 en die doet het er ook prima op. Het enige 'effect' zo je wilt wat ik zie is dat mijn paard gelijkmatiger blijft. Hij kreupelt niet van de ene op de andere dag en omgekeerd. Hij is wel eens kreupel maar dat heeft over het algemeen een andere oorzaak (brak paard). Bij onze jonge arabier zijn we het preventief gaan voeren. Hij is voor de aankoop op de foto gezet en had een paar 2-tjes en verder 1-tjes. Hij is laatst gedeeltelijk voor onderzoek weer opd e foto gezet en tov de aankoopkeuring 3 jaar geleden (hij is nu bijna 7) is er GEEN slijtage te zien. Het paard heeft inmiddels 550-600 wedstrijdkilometers gelopen. Of het komt door de primeval/equiflexion is nog niet bewezen, maar het is wel opvallend dat een paard geen slijtage vertoont terwijl hij zwaar getraind is! Het kan natuurlijk zijn dat hij elders wel slijtage vertoont, maar deze foto is gemaakt nav een vermoeden dat er iets mis zou kunnen zijn...
Waar het door komt? Wie zal het zeggen? Natuurlijk heeft een gedegen training (in opbouw en continuiteit) daar een groot aandeel in, maar het is en blijft opvallend.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 00:00

jannahuis schreef:
vinniefun, lijkt me inderdaad wel eens goed om te zien, wie er wel en niet resultaat heeft geboekt met primeval en dat inderdaadt bij te houden.
promptertje wat "leuk" om te weten dat het van dierlijke stoffen is gemaakt, dat is inderdaad een stom iets want een paard is hier helemaal niet op ingestemd. Ik ga in ieder geval hard op zoek naar iets anders. Iemand misschien een suggestie?? En nog een vraagje waarom is primeval dan ook goed voor drachtige merrie's?? Omdat er zoveel eiwitten inzitten ofzo??


Ik heb dus toevallig geturft hoeveel mensen op deze site primeval gebruiken en hoeveel daarvan er ontevreden en tevreden over zijn.
Het was wel een werkje maar ik was gewoon benieuwd

Uitkomst: 12 gebruikers, 11 tevreden, 1 ontevreden.

Ik vindt alleen die samenstelling zo raar Verward

Als op de tweede serie foto's wel duidelijk spat naar voren komt dan ga ik denk ik toch voor de cortaflex.
Het is een zeer gerenomeerd supplement in de USA, ze hebben al veel prijzen gewonnen met dit produkt en er zitten ook nog lichte pijnstillers en ontstekingsremmers in.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 00:39


napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:50

dione schreef:
Het is volgens mij bewezen dat de volgende ingredienten sowiezo in een goed supplement moeten zitten tegen spat, arthrose enz.

* MSM, zeer belangrijk
* glucosamine
* Chondroitine

En wat schetst mijn verbazing in Primeval zit helemaal niets van dit alles, ra ra hoe kan dit??
Wie weet hoe het zit???


Je slaat de spijker op z'n kop, dat is de rede waarom ik Primeval een Hype noem en, sorry, ik heb er geen ander woord voor over Het is wettenschappelijk bewezen dat idd Glucosamine en Chondroitine positief effect hebben bij paarden met o.a. Artrose en Spat. Primeval heeft deze ingredienten dus niet erin zitten maar wel dierlijke stoffen zoals Gelatine. Gelatine kan een tijdelijk effect hebben bij paarden met bovengenoemde klachten maar het is meer een opvulling van de aangetaste delen in bijvoorbeeld een kogel met artrose, het lichaam hoeft zelf geen moeite meer te doen en wordt als het ware "Lui". Glucosamine en Chondroitine zorgen er daarentegen voor dat het lichaam zichzelf gaat helpen en zodoende dus ook meer weerstand opbouwt. Een veel gezondere situatie dus............ Op dit moment is Joint Supplement van New Market 1 van de meest geconcentreerde supplementen op de markt. Ruim 98% aan pure Glucosamine en Chondroitine wat een paardenlichaam nodig heeft die kampt met o.a. problemen van Artrose of Spat. Joint Supplement is uitgebreid getest o.a. op Emmeloord en er zijn zeer positieve uitslagen uit gekomen in zowel binnenland als buitenland. Helaas is er weinig van dit product bekend maar ik ben bezig om folders en documentatie te verzamelen over Joint Supplement. Zodra ik iets binnen heb zal ik het op bokt neerzetten en kunnen mensen die geintresseerd zijn mij pb-en.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:48

Mijn paard krijgt Joint Supplement sinds 3kwart jaar, ze doet het er erg goed op. Ik wil morgen wel ff de precieze samenstelling bekijken, weet het zo niet uit mijn hoofd.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 02:48

Napoleon, misschien is het een hype, maar ik heb echt enorm goede resultaten gezien en dat is wat telt voor mij. Overigens zijn we er nu weer mee gestopt sinds drie maanden (paard van 26, met een jaar geleden zeer ernstige artroseklachten) en hij loopt nog steeds als een zonnetje (in de wei, wordt niet meer gereden).

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 17:03

napoleon schreef:
Het is wettenschappelijk bewezen dat idd Glucosamine en Chondroitine positief effect hebben bij paarden met o.a. Artrose en Spat


Dat is volgens mij niet waar! Het is nog steeds niet wetenschappelijk bewezen, er zijn eerder bewijzen van het tegendeel te vinden dan resultaten die het werkelijk bewijzen. Mag ik vragen waar je die wetenschappelijke bewijzen dan hebt gevonden? Ik kom steevast de opmerking overal tegen op internet dat het NIET WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN is dat glucosamine en chondroitine uberhaupt effect hebben!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:33

Heb het Joint Supplement ff nagekeken, dat is het supplement met de hoogste concentratie glucosamine, 99%. Overigens is het qua prijs vergelijkbaar met Primeval, € 70 voor 2 kilo. Alleen is de dosering van Joint Supplement veel lager, mijn paard krijgt 1.5 maatschepje (iets van 20 gram) per dag. Van Primeval zal za iets van 60 gram per dag moeten hebben volgens de site. Ik heb het Joint supplement in Emmeloord mee gekregen, waar ze er erg enthousiat over zijn.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:38

fabienne schreef:
[Dat is volgens mij niet waar! Het is nog steeds niet wetenschappelijk bewezen, er zijn eerder bewijzen van het tegendeel te vinden dan resultaten die het werkelijk bewijzen. Mag ik vragen waar je die wetenschappelijke bewijzen dan hebt gevonden? Ik kom steevast de opmerking overal tegen op internet dat het NIET WETENSCHAPPELIJK BEWEZEN is dat glucosamine en chondroitine uberhaupt effect hebben!


In de laatste Your Horse staat een onderzoek naar Cortaflex beschreven, was een dubbelblind onderzoek aan een Amerikaanse universiteit, en de (eventuele) effecten op de grootte van de passen werden gemeten. Paarden waren allemaal uit de Cortaflex doelgroep: wat ouder en met lichte artrose. 80% nam na toediening van Cortaflex ruimere stappen. Cortaflex bevat zowel glucosamine als chondroitine. Voor mij genoeg resultaat om het toch eens te gaan proberen.

Extremely rare and Beyond Compare

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 22:14

Naz schreef:
Heb het Joint Supplement ff nagekeken, dat is het supplement met de hoogste concentratie glucosamine, 99%. Overigens is het qua prijs vergelijkbaar met Primeval, € 70 voor 2 kilo. Alleen is de dosering van Joint Supplement veel lager, mijn paard krijgt 1.5 maatschepje (iets van 20 gram) per dag. Van Primeval zal za iets van 60 gram per dag moeten hebben volgens de site. Ik heb het Joint supplement in Emmeloord mee gekregen, waar ze er erg enthousiat over zijn.


Bij mijn baas Wij bestellen het bij van Muiswinkel in Emmeloord en verkopen het bij ons in de praktijk. Voor een paard van 500 kilo of meer kost 5 kilo 134,00 euro voor 150 dagen, Equiflexion kost voor 5 liter 182,50 euro per 160 dagen en de Primeval in 5 kilo verpakking 135,45 voor gemiddeld 100 dagen.

D.w.z.
Joint Supplement 0.89 eurocent per dag
Equiflexion 1.14 euro per dag
Primeval 1.35 euro per dag


Nogmaals dit zijn de prijzen gebasseerd op een paard van rond de 500 kilo

Ik heb trouwens de informatie ook van Van Muiswinkel uit Emmeloord die samenwerkt met New Market in Engeland, ik ben bezig met de aanvraag van folders en informatie in de vorm van resultaten in verslagen.........

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:19

napoleon schreef:
Ik heb trouwens de informatie ook van Van Muiswinkel uit Emmeloord die samenwerkt met New Market in Engeland, ik ben bezig met de aanvraag van folders en informatie in de vorm van resultaten in verslagen.........


Ik ben over 2 weken weer in Emmeloord, wil ze eventueel wel eens vragen. Moet er wel bij zeggen dat mijn paard het mede goed doet door het speciale beslag wat ze heeft.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 14:21

Hallo dione en promptertje, misschien kan ik jullie helpen als het gaat om het uit proberen van Cortaflex.
Ik ben nl aan een behoorlijke hoeveelheid kunnen komen en wil je wel wat verkopen zodat je het kunt proberen.
Als je interesse hebt pb me maar even.

Adrienne

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 23:27

Goed goed, over PrimeVal dus... ik gebruik dit namelijk ook al bijna een jaar voor mijn 20 jarige merrie waar in het voorjaar van 2002 een zeer ernstige vorm van Artrose is bleken in het kniegewricht. Ik heb toen ook gekozen voor PrimeVal simpel weg omdat dat mij gewoon erg aansprak. Mijn paardje was dus echt onwijs kreupel aan die Artrose. Wij hebben haar de rest van het jaar in de wei laten staan en ondertussen PrimeVal gaan geven. Je zag haar zienderogen opknappen en echt al rennen in de wei en zicht niet meer laten vangen ( Dingen die ze normaal gesproken nooit deed) Dus toch maar weer aan de slag gegaan met haar. Het gaat goed. Ze heeft absoluut haar mindere dagen dat ze dus niet goed loopt, maar ze heeft ook hele goede dagen waarvan er vrijwel niets meer van te zien is. We berijden haar nu zo n 3 a 4 keer per week en de rest van de dagen loopt ze los of aan de longe. Voor mijn paard dus zeker een uitkomst. Het helpt goed dus waarom zou ik nu nog verder zoeken! En over de samenstelling...Tsja de 1 zegt dit de ander dat, maar ik ben nu zo gelukkig...Ik heb het ook aan de desbetreffende dierenarts laten zien wat ik gaf en hoe ze reageerd erop. En ook hij is er zeker voor! Hij heeft al meerdere keren verhalen er over gehoord en raad het zeker aan!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 00:02

Wat mijn paardje goed helpt is dit, alhoewel dat niet hoeft te betekenen dat elk paard hier goed op reageert:

http://www.puurnatuur.nl/proframe_gos.htm

Glucosamine Complex
Poeder ter verbetering van gewrichts- en peesklachten

--------------------------------------------------------------------------------

Samenstelling
Glucosaminesulfaat, calciumcitraat, ascorbinezuur (Vitamine C), magnesiumcitraat, chondroitinesulfaat (90%), methyl sulfonyl methaan (MSM).
Indicaties
Artrose, artritis, verzwakt bindweefsel (banden, kapsel, spieren, huid, luchtwegen, darmen, bloedvaten), bij paarden zwakke hoeven. Ook bij droge ogen en astmatische klachten kan Glucosamine complex een effectieve ondersteuning bieden. Glucosamine is voor inwendig gebruik.

Eigenschappen
De belangrijkste eigenschap van ‘Glucosamine complex’ is dat het product in staat is om proteoglycanen aan te maken.
Proteoglycanen vormen, samen met water, de belangrijkste onderdelen van de gewrichtsvloeistof. Pijn die ontstaat door een tekort aan gewrichtsvloeistof zal hierdoor dan ook sterk afnemen. Het bewegen op zich wordt makkelijker en door de toegenomen beweging neemt de stofwisseling in de gewrichten weer toe.


Glycosaminoglycanen vormen de basisstructuur van het kraakbeen; glycosaminoglycanen worden onder andere gevormd door glucosamine en chondroïtine.
Chondroïtine verhoogt tevens het gehalte aan hyaluronzuur. Dit zuur werkt als smeermiddel in de gewrichten.
MSM is de leverancier van de belangrijkste zwavelverbindingen. Zwavelverbindingen zijn nodig voor de aanmaak van collageen en keratine en de (weder) opbouw van het kraakbeen.
Ascorbinezuur (Vitamine C) is onmisbaar voor de aanmaak van bindweefsel en kraakbeen en remt de afbraak van glycosaminoglycanen.
Calcium- en Magnesiumcitraten zijn licht verteerbaar en derhalve goed inzetbaar om als bouwstenen voor de botten en gewrichten te fungeren. Het bindweefsel maakt bij zijn opbouw ook gebruik van calcium- en magnesiumcitraat. Magnesium zorgt voor een goede spierontspanning, wat onder andere bij gewrichtspijnen verlichting geeft.

Opmerkingen
De werking van Glucosamine complex kan versterkt worden door het paard de Multi-vitaminen- en mineralencomplex sport of regulier te geven en honden of katten de Multi-vitaminen- en Mineralencomplex hond/kat.

Dosering paarden en pony’s
Starten met 3 maatscheppen per dag. Bij zeer duidelijke verbetering rustig afbouwen naar de onderhoudsdosering van 1 maatschep per dag (tenzij anders voorgeschreven). Kan door het voer gegeven worden. Het poeder of het (kracht)voer bevochtigen om te voorkomen dat het uit de voerbak geblazen wordt.

Dosering honden en katten
Starten met 1 maatschep per dag. Bij verbetering rustig afbouwen naar de onderhoudsdosering: voor grotere honden (vanaf 20 kg) ½ maatschep. Honden lichter dan 20 kg ¼- ½ maatschep. Katten ¼ maatschep

Verpakking
500 g - paard en pony Eur. 51.66


1 kg - paard en pony Eur. 89.24


250 g - hond en kat Eur. 30.53


500 g - hond en kat Eur. 51.66

Door op bestel te klikken plaatst u het artikel op de bestellijst

Terug naar vorige pagina

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 01:00

Mijn pony heeft spat, en is er helemaal van hersteld(spat was uiteindelijk helemaal vergroied, dus de pijn weg) en ze heeft nooit een middeltje gehad!

tuurlijk heb ik zo veel dingen willen proberen, maar verschillende DA's zeiden dat het 9 vd 10x niet werkt en dat het niet bewezen is dat het werkt en dat het vooraal handen vo, geld kost.

toen daarna bij mn paard arttrose werd gezien op foto(wat achteraf niet zo was, op nieuwe foto's was er niets aan de had gelukkig) stortte ik bijna in en toen wlde ik persé een voedingssuplement voor mn paard(en pony)hebben! mijn DA had toen net een grote emmer van een van die dingen thuisgestuurd gekregen van de fabriek ik mocht het gratis meenemen, hij zei dat het toch niet zou helpen, ik heb het toen maar niet eens geprobeerd(ook omdat de dag erna nieuwe onderzoek werd gedaan en mn paard nix had, ja dik spronggewricht ivm trappen tegen de muur maar geen artrose oid)

dus ja als je het wel proberen, wie houdt je tegen?maar mijn ervaring is dat mn pony met spat, zonder middeltjes, weer helemaal goed is gaan lopen!

nu gaat het weer slechter en kunnen ze nie vinden wat het is.of een pees/spier of toch het gewricht, zit ik er weer aan te denken om iets te gaan geven, maar ja ik twijfel dus nog heel erg!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 83 bezoekers