wat een mooie verrassing

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

wat een mooie verrassing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 21:52

zoals jullie wellicht hebben gelezen heb ik afgelopen woensdag mijn leeuwekop ram Lionheart in moeten laten slapen.
Vannavond deed ik echter een hele bijzondere ontdekking.
precies 31 dagen geleden hebben Lionheart en mijn voedster Hazelaar bij elkaar gelopen. Ik heb toen gezien dat er is gedekt maar aangezien Hazelaar al 4 keer eerder is gedekt en er nooit eerder een nest is gekomen ging ik er vanuit dat het een gewone date zou zijn.
Toen ik echter 10 minuten geleden in haar hokje keek bleek er bloed in het hooi te zitten en bewoon het getrokken haar wat in haar eigengemaakte nest lag.
Is dat nou niet een mooie herrinnering aan Lionheart.
Hoeveel kleintjes het zijn weet ik uiteraard niet want het is allemaal nog zo vers en Hazelaar is nou niet echt een konijn wat van aanhalen etc houd dus we wachten maar gewoon af.
Maar ik ben er in ieder geval heel erg blij mee.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Marinke

Berichten: 2584
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:54

Gefeliciteerd!! Hoe ga je het kleintje/ de kleintjes noemen?

Romeo Lovers

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:00

Wat leuk!
Heb je toch nog een aandenken Lionheart (wat een mooie naam trouwens)
Gefeliciteerd met je nieuwe kroos Knipoog


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 22:00

en nou ik heb de kleintjes uit het eerste nesje nog niet eens allemaal een naam gegeven haha
5 weken geleden zijn er dus 6 kleintjes geboren (ongelukje) die dus ook van Lionheart zijn.
die heten Champion, Gismo, Zorro, Lionheart Junior, en ..... en .....
hoeveel jongen Hazelaar heeft weet ik nog niet maar als je leuke namen weet ik hou me aanbevolen hoor Tong uitsteken

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 06:42

heel leuk, misschien kan je de andere 2 ummmmm sirius en stitch ( Schijnheilig ) noemen

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 10:12

Helaas lag het jong van Hazelaar vanmorgen dood in het nest, en met hazelaar zelf gaat het ook niet jofel maar ja het was dan ook een behoorlijk groot jong.
Misschien maar beter zo, dan heeft Lionheart tenminste een van zijn kindjes bij zich Schijnheilig

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 10:14

Had ze maar een jong dan?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 10:23

ja tot op heden (sinds gisterenavond dus) is er verder geen jong meer gekomen.
Het was ook een heel groot jong dus we wachten nog maar even af he, meer kunnen we niet doen.
we dachten dat er nog eentje uit hing, of er voor zat dus de DA bellen, weet je wat hij zei.
nou dan haal je dat er zelf uit!
ja hoor.
nou en als er dan nog meer jonkjes inzitten?
Die komen dan vanzelf.
das toch echt banketstaaf he.
dus goed wij weer kijken, bleek het gewoon allemaal slijm enzo nog te zijn dus ik heb het schoongemaakt (voorzichtig) en ik hou het even goed in de gaten wat ze doet etc.

Komt overigens wel vaker voor hoor 1 jonkje.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 10:53

Oh nou ja ik heb tot nu toe alleen maar meer dan 1 jong meegemaakt,dus wist het niet.
Wel sneu dat ie het niet heeft gehaald.
Toen ik vorig jaar in de weekenden en vakanties op het dierenverblijf van het AOC hier(stond maus toen ook) de dieren verzorgde,kwam het ook wel voor dat de moeder de jongen aanvrat,dat was echt heel smerig.
Weet jij hoe dat komt en waarom ze dat doen?Ik weet er wel iets van maar zover gaat mijn konijnenkennis niet.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 11:02

een kennisje van ons had ook een ouder konijn en die kreeg ook 1 jong, ging ook binnen 12 uur dood.
Bij onze hazelaar dus ook. Ik kan echter zien dat ze niet lekker is dus of het is een hele zware bevalling geweest omdathet zo groot was of er komt nog meer maar dat is wel heel langdradig dan.

Konijnenmoeders kunnen eigenlijk om verschillende redenen jun jongen opeten of doodbijten etc.
angs, onrust etc etc
het is altijd moeilijk te zeggen wat nou precies de oorzaak is geweest.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Butterfly, chocky84, desireeee_x, Eapy, fleurtjeuh, Googlebot, Kim1300, Liselot, Loretta, Love_Rosie, Malissaa1, Mrskiwi, purny, verootjoo, xrobbiee, xSannee en 59 bezoekers