geen e rijbewijs mag ik dan toch met trailer rijde

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

geen e rijbewijs mag ik dan toch met trailer rijde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 20:33

n?

je hoort daar zulke verschillende verhalen over,de ene zegt als je auto zwaarder is dan trailer mag het wel en de ander zegt dat de trailer plus ledig (wat er in mag)gewicht lichter moet zijn dan de auto,dus mag ik ook niet met lege trailer rijden.

Kan iemand me vertellen hoe het nu zit,wil graag met mijn paard naar binnenbak toe,maar ga niet rijden als het niet zonder e rijbewijs mag ivm niet verzekerd.

En weet iemand hoe duur het ongeveer is je e rijbewijs te halen,z'on 1 dagscursus?vast bedankt!

Z1+4



Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:02

Mara legt het perfect uit.
Ik was een jaar geleden fl 1100 kwijt voor een volle dag les, en de volgende dag examen.

beppe
Berichten: 46
Geregistreerd: 06-10-02
Woonplaats: fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:13

hallo ik heb een 1 1/5 paardstrailer die in totaal 1300 kg weegt met paard er in en mijn auto weegt 1535 kg en ik heb hier voor bijna twee uren bij de kmar gezetten die hebben het voor mij uit gezocht .
het mag dus wel als je maar niet boven de 3500 kg uitkomt en ik ga in feb toch nog voor mijn e rijbewijs want ik wil met twee paarden op stap en dat gaat mij ongeveer 500 euro kosten als ik het in 1 keer haal en dan rij ik 1 dag 6 uren en de volgende dag nog twee uren en het examen daar meteen achter aan hoop dat je nu genoeg info hebt doei

wil je een mooie betrouwbare fries kijk op www.beijemastate.nl stoeterij in fryslan

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:18

1 dags cusus bij verkeersschool Paul kost 495 euro.. incl rijtest.
Dat is 5 lesuren inclusief examen. duurt ongeveer 6 weken voordat je dan opkan.
Ik heb me er laatst ook in verdiept.. maar mijn auto is te licht.
Je auto kan wel zwaarder zijn als je trailer maar dan moet je auto het wel MOGEN trekken. Zie je kenteken bewijs. Mijn busje weegt 1350 kilo maar mag maar 1100 kilo trekken. Een anderhalf paards van 1300kg mag ik dus niet trekken.. jammer maar helaas..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 07:40

ik zou het zelf niet doen. ten eerste is de kans dat het neit mag heel groot (met trailer zijn het maar een paar combinaties die het wel mogen trekken tot 3500) en als jij nog nooit met een trailer hebt gereden zou ik er ook niet zomaar een paard inzetten omdat dat zo heel anders rijdt een auto met aanhanger en dan ook nog levende have.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 09:54

Mara legt het goed uit. Het hangt dus af van je auto. Ik mag zelf ook zonder E met mijn bus en trailer op pad. Maar of het verstandig is,........ Trailer rijden gaat prima zo lang je rechtuit gaat. Achteruit sturen is echt een ander verhaal.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:45

Mara, er zijn er genoeg die daar niet aan denken Frusty


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: N_B_N en 30 bezoekers