Paard huren in drunense duinen,wie wit er meer van

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Paard huren in drunense duinen,wie wit er meer van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 20:30

Ik heb gehoord dat je in/bij De Drunense duinen pony/en paarden kan huren voor buitenritten te maken

mijn vriendin en ik willen heel graag dat gaan doen
Alleen we weten niet waar, hoe, wat, hoeduur enz

Wie weet er meer over?
Ik weet dat je er o.a fjorden en haflinger kon huren.........

Party!! alle tips zijn welkom !!!!! :#

Groetjes Renee

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:36

Bij Manege Herberg van Loon kan dat in Loon op Zand.

Website: http://www.hotelmanegevanloon.nl/

Ze hebben inderdaad heel erg veel Fjorden en Haflingers, maar je kunt er ook andere paarden en ponies huren, hoor! Het is echt super om door de Drunense duinen te rijden!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:38

Let je wel op dat het paard waar je op gaat zitten in een goede conditie verkeerd!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:42

Jaaa bij manege van Loon kan dat!!! Ik ben daar een keer een weekend geweest met marjolein kim en anouk, zij met hun eigen paard en ik had daar een paard gehuurd elke dag. Voor meer info even op de website kijken, ik weet wel dat t niet erg duur was Lachen En ze hebben leuke beesten staan, Randy en Katrien waren erg cool Haha!

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 20:51

paard € 22,--

pony € 20,--

alleen dit is voor buitenritten voor min 10 mensen en max 15.....kan je ook met bv maar alleen ik en mijn vriendin, met zijn 2e dus?
of kan het alleen in groepen?

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:53

Geen idee. Ik denk dat het er ook wel aan ligt of je de omgeving kent en misschien dat je zelfs iets van een ruiterbewijs moet hebben. Anders bel je de manege eventjes, dan kan je meteen alle vragen stellen... Ze zijn nu toch vast open!

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 20:56

oke dankje wel......

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 01:08

je hebt ook nog manege van bladel , ook in drunen
daar kun je paarden huren voor een buitenrit, maar dat is zonder begeleiding

als je daar paarden huurt is het erg aan te raden een kaart van de drunense duinen bij te hebben , verdwalen als je daar eingelijk nooit rijd is zo gebeurd ,
kosten waren 17, 50 (GULDEN!!) per uur
let er , als je daar paarden huurt wel goed op dat het paard wat je meekrijgt in goede conditie is(niet verkouden of iets dergelijks)

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 01:18

draumpje schreef:
je hebt ook nog manege van bladel , ook in drunen
daar kun je paarden huren voor een buitenrit, maar dat is zonder begeleiding

als je daar paarden huurt is het erg aan te raden een kaart van de drunense duinen bij te hebben , verdwalen als je daar eingelijk nooit rijd is zo gebeurd ,
kosten waren 17, 50 (GULDEN!!) per uur
let er , als je daar paarden huurt wel goed op dat het paard wat je meekrijgt in goede conditie is(niet verkouden of iets dergelijks)


Valt reuze mee ik ebn opgegroeid met paarden in de loonse en drunense duinen en nooit de weg kwijtgeraakt! Je hebt ruiterroutes die je kunt volgen, maar je hebt wel gelijk om een kaart mee te nemen, dat is natuurlijk nooit onverstandig. Volgens mij zit je bij van Bladel ook aardig eindje van het bos af. Dan lijkt van Loon een beter optie. Je kunt ook paarden huren bij manege duiksehoef bij de efteling, grens loon op zand kaatsheuvel. Knipoog

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 09:56

ik heb ook ooit bij manege van loon een paard gehuurd. Ik vond de paarden er niet mooi uitzien daar. doffe vacht en erg mager, maar ik ben misschien verwend met een eigen paard. Mijn paard liep gelukkig goed en luisterde ook nog eens. In tegenstelling tot het paard wat mijn vriendin gehuurd had. Die kreeg de kolder in z'n kop. Neem in ieder geval wel en cap mee want je weet maar nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:52

Van Bladel zit niet zo ver van de bossen af hoor, ongeveer 10 minuten stappen. heb gehoord dat hij met je meegaat tot de bosrand. Hoorde wel van iemand, die goed kan rijden, met haar zus was gegaan die niet zo goed rijdt. Beide paarden gingen op het moment dat ze in de bossen waren aan de kletter en waren niet meer te stoppen.

Verdwalen kun je niet echt. Als de paarden regelmatig in de bossen komen, weten ze de weg terug. Lang teugeltje en ze stappen je via de korste route terug naar stal. Praat uit ervaring.

Het is een ontzettend mooi gebied, persoonlijk zou ik naar Loon op Zand gaan. Gebied bij de Klinkert moet je een beetje kennen anders ben je snel uitgereden. De mooie ruiterpaden om lekker flinke afstanden te kunnen draven en galopperen moet je kennen. Te veel smalle en onoverzichtelijke paden. Een nieuw modeverschijnsel bij Drunen (Giersbergen en de Klinkert) zijn de hordes mountainbikers met mountainbike-paden naast de ruiterpaden. Deze jongens weten ook de ruiterpaden graag te vinden. De meesten, helaas, willen lekker knallen op de heuvelachtige en bochtige paden en jij met je paard moet maar maken dat je snel opzij springt voor ze.

Laatst was ik op een open plek aan het longeren en een stoet kwam roepend en scheldend door mijn cirkel heen geraced.

Dus zorg dat je een paardje bij je hebt die aan deze flitsende types gewent is.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 11:59

russel"]
Van Bladel zit niet zo ver van de bossen af hoor, ongeveer 10 minuten stappen.
[/quote]

Ja, maar Van Loon zit direct aan de bossen. Echt enkele meters bij de manege vandaan begint de bosrand. Extra makkelijk dus...

[quote="russel schreef:
Verdwalen kun je niet echt. Als de paarden regelmatig in de bossen komen, weten ze de weg terug. Lang teugeltje en ze stappen je via de korste route terug naar stal. Praat uit ervaring.


Dan waren dat wel hele brave paarden, want ik heb het vaak genoeg meegemaakt dat de paarden in rengalop naar huis gaan als ze de kans krijgen.. De weg naar huis vinden ze inderdaad wel en die weten ze ook wel, maar hoe (in welke staat) je thuis komt is een tweede (Het is nog moeilijker thuiskomen als je paard er vandoor is en jij op je kont in het bos ligt...)

Maar dit was wel heel erg off-topic...

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 15:39

oke allemaal heel erg bedankt

heeft iemand mischien e-mail adresen, adressen of iets dergelijks van die manages/stallen?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 16:51

Voor manege Van Loon e-mail: info@hotelmanegevanloon.nl
Ik ben daar op ponykamp geweest, de pony's (Fjorden en Haflingers) waren meestal wel braaf, een aantal hadden wel ontzettend veel haast soms en konden hangen op je handen, maar niet zo dat je geen controle meer had.. Ik vond ze er niet echt heel goed bijstaan, maar ook niet dat je ervan schrikt.
Volgens mij kun je er niet zomaar met 2 paarden het bos in zonder begeleiding, maar in een groep rijden kan toch ook leuk zijn? Meestal rijd je met z'n tweeën naast elkaar daar.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:23

de vader van een vriendin van mn zus is bij van Loon gaan werken als bedrijfsleider, ze zijn daar toen heen verhuist(niet zo heel ver hier vandaan)en maaike, de dochter, gaat heel vaak daar buiten rijden, toen ben ik daar ook een keer meegeweest, je kan er echt heel mooi buitenrijden!
en de paarden bij van loon verkeren allemaal in een goede conditie hoor!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:28

Renske20 schreef:
de vader van een vriendin van mn zus is bij van Loon gaan werken als bedrijfsleider, ze zijn daar toen heen verhuist(niet zo heel ver hier vandaan)en maaike, de dochter, gaat heel vaak daar buiten rijden, toen ben ik daar ook een keer meegeweest, je kan er echt heel mooi buitenrijden!
en de paarden bij van loon verkeren allemaal in een goede conditie hoor!


Blij om te horen dat hun in iedergeval wel goed voor de paarden zorgen. Je moet niet willen weten wat er allemaal bij dit type paardenbedrijf gebeurt

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:10

ik ben ook wel eens met onze manege naar de duinen geweest en vertrokken we daar van manege van loon. Er zijn veel fjorden en haflingers die zien er best goed uit en hebben ook een goede conditie. Je zit gelijk in de bossen als je vanaf manege van loon vertrekt. Ik weet alleen de prijs niet en of je wel met zijn 2 mag rijden. Maar als je er heen gaat kan ik je wel een kaart aanraden om mee te nemen. EN HET IS SUPER MOOI OM DAAR TE RIJDEN.

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 20:20

Hey,
Ik ben 2x op ponykamp geweest bij manege van Loon.
De eene keer had ik op een Haflinger gereden en de ander keer op een Gewoon Paard! Het was daar echt te gek! door de bossen rijden 2uur achter elkaar! Echt tof! misschien dat weer er heen ga dit jaar! De Fjorden en Halflinger en paarden kunne uren lope daaaar zon goede conditie hebben ze! TOP MANEGE! Party!!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:28

De mooiste plek om te rijden en ik spreek uit ervaring is bos en duin bij de rustende jager dat is het grootste stuifzand plek in het gebied en heb je geen last van mountainbikers.....
Daar kom je langs als je paarden huurt bij van Loon. Knipoog