Het past weer eens niet...!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Het past weer eens niet...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 15:27

Heb ik gisteren een mooi halster uitgezocht voor Yorghos. Maat full, mooi bordeauxrood onderlegd halster. Kom ik op stal, past het weer niet!
Ik baal daar zo van. Alleen die simpele nylonhalsters passen net, maar ja, daar krijgt hij plekjes van. Bovendien wil ik ook weleens iets moois...
Hebben jullie ook van die groothoofd-paarden? En waar koop je dan je halsters?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:33

Jep, Rasputin past geen enkel halster.
Wij vragenaltijd bij welke merken je extra full kan bestellen en dan zoeken we er daar een van uit en die bestellen we.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:29

Jep we hebben er een aantal op stal staan of het zijn halsters die op 2 of 3 plekken (iig bij de neus) te verstellen zijn of net als Sjimmy bestellen we extra full

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-03 17:57

Ik heb hem net bij daglicht nog eens geprobeert. Maar op het laatste gaatje gaat het halster maar net dicht. Op de neus was deze ook verstelbaar, maar dat helpt dus niet veel.
Ik ga vanavond maar even terug naar de winkel. Misschien hebben ze nog andere modellen, of anders ga ik ook maar iets bestellen...

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 18:59

ik heb net zo'n probleem. De full halsters hangen baloe over zn neus, maar de cob halsters krijg ik bij de kaak niet dicht! De full wil eigenlijk ook niet echt goed dicht!!!

Baloe heeft zn kaken veelste groot, snik snik

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 19:49

ik heb hier een eskadron trend collection liggen
past die ook niet?
volgens mij kunnen die best groot
ik kan er een foto van maken.
als het je wat lijkt kan je hem kopen voor 10 euro Lachen

groetjes,
linda

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:32

Zelfde probleem hier. Meestal past hij een gewoon full halster niet. Heb het helaas niet voor het uit kiezen.
Over een betaalbaar hoofdstel maar niet te spreken...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:34

Eskadron valt klein,
ik heb er eentje en die past alleen mijn merrie met haar volbloedkopje.
Ik kocht op beursen nog wel een die gevoerde dingen, dan haalde ik met een torn mesje de voering eruit en dan zaten ze perfect Haha!

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:14

misschien is deze van eskadron dan extra full.
hij is echt mega groot ivm een gwoon full halster.

groetjes,
linda

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 09:40

Haha! Haha! Haha! Haha!

Nee, daar heb ik nou nooit last van Knipoog !

Ik ben al dolblij dat het meest simpele extra full halster past, naar hoe het er uit ziet hoef ik al helemaal niet te kijken. Dekens, sjabraks etc. Het is allemaal net iets te klein voor Duncan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 10:49

Ik heb voor Lois 1 mooi halster van leer dat helemaal isgevoerd met zacht leer. Ik heb met hem ook vaak het probleem dat halster niet passen omdat ze juist te groot zijn. Ik heb nu een perfect passend haster, maat pony Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 13:23

Niet met halsters, wel met hoofdstel vanwege wisselende cob en full maten van neusriem en de rest enzo... waardeloos. Misselijk

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 14:05

hee dat halster..
verkoop je hem ? Tong uitsteken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 17:49

pfff herkenbaar! Snowdon zit met zn neus tussen cob en full in en met dat stuk van kaak nara oren weer ruime full.. zucht... Ik heb zo'n op 2 plaatsen verstelbaar full hoofdstel (bij neus en kaak).

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 17:59

Dit is voor mij ook herkenbaar. Heb een fjordenbeest met een groot hoofd. Had laatst show gereden met de ponyclub en dr liepen alleen maar pony's mee tijdens die show, en na afloop kregen we allemaal een halster als bedankje. Het was een maat cob, dus ik gepast, paste niet, dus ik naar die stand om het te ruilen , keken ze daar ook een beetje raar omdat ik hem een maatje groter wou ruilen, omdat er alleen maar pony's mee liepen en ze dachten dat cob wel groot genoeg was!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 18:14

wij hebben altijd het tegenovergestelde probleem met onze dravers. Een gewoon rijpaardenhalster past nooit! Wel de goede maat, maar veels te grote neusomvang. Een maat kleiner is dan echt weer te klein. Ik koop mijn halsters nu alleen nog maar bij Harrie v/d Bosch (speciaal voor dravers). Ik heb laatst een hele mooie gekocht en hij past perfect!!