Gezamenlijke trainingen????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mnh
Berichten: 30
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Leusden

Gezamenlijke trainingen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 00:33

Hoi allemaal,

Op onze manege zijn een aantal gezamenlijke trainingen gehouden maar alweer een poosje gestopt.
Ik heb eigenlijk het idee om het een leven in te blazen, maar ben erg benieuwd of er nog wel voldoende belangstelling voor is. Ik ben ook erg benieuwd naar jullie mening over de invulling van zo'n trainingsavond / middag. Ik vind het in ieder geval wel belangrijk dat het leuk, leerzaam en betaalbaar blijft.

Brandt eens los.........


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 10:34

Ik ben 1x geweest maar ik was er niet heel veel wijzer van geworden. Nu was mijn paard destijds erg onder de indruk van alles en dat gaf genoeg stof tot nadenken tijdens de training. Knipoog

Het is wel heel leuk om lotgenoten te ontmoeten en elkaars paarden te zien lopen. Ik denk dat het heel zinvol kan zijn.
Het enige is dat het voor ons een behoorlijke rit is en dat houdt me wel tegen.

Misschien iets om in de Klaverhoek ook te houden Verward Haha!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:23

Leusden is voor mij goed te doen en ik ben dan ook geinteresseerd in wat jullie allemaal aanbieden op westerngebied. Ik ben echter een beginnende westernruiter en zal nog niet snel aan een clinic of zoiets dergelijks deel kunnen nemen, simpelweg omdat ik denk dat ik de western(hulpen) nog niet goed genoeg beheers. Maar over een tijdje zie ik er zeker wel wat in Lachen

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:43

Gera, ik vind dat dat je niet moet weerhouden aan een clinic mee te doen.
Een goede clinic heeft aan iedere ruiter iets te bieden OF is ingedeeld in beginners en gevorderden. En sommige beginners kunnen nog wel eens verder zijn dan de gevorderden Knipoog !
Ik heb tot nog toe nog maar aan een enkele clinic meegedaan maar heb overal wel iets van opgestoken. In positieve en negatieve zin. En dan bedoel ik met negatief niet iets verschrikkelijks maar gewoon een dingetje dat minder bij mij/mijn paard past.


iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 18:58

Leusden zou voor mij ook prima zijn, ben zeker geinteresseerd.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 19:04

Okay, I'm in! Lachen Ik heb alleen nog nooit meegedaan aan een clinic dus ik kan niet echt zeggen hoe die middag/avond ingevuld moet worden. Maar ik ben in ieder geval geïnteresseerd!

mahe
Berichten: 51
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 19:02

Hallo Erik,

ik weet van het idee en het lijkt ons uiteraard geweldig om weer aanwezig te zijn bij de gezamelijke trainingen "nieuwe stijl".

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 21:05

mahe schreef:
Hallo Erik,

ik weet van het idee en het lijkt ons uiteraard geweldig om weer aanwezig te zijn bij de gezamelijke trainingen "nieuwe stijl".


Het Idee?????????? En hoe ziet die nieuwe stijl eruit?? Ben heeeeeeelemaal niet nieuwsgierig, maar wil dolgraag alles weten *LOL* *LOL*
Mocht het zijn, wat ik denk dat het is, dan ben ik zeeeeer geinteresseerd. Cool

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

mnh
Berichten: 30
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 22:28

....nieuwe stijl........
een erg ruim begrip, maar wat zo ongeveer de gedachte is om er aan te werken er stabiliteit in te krijgen. Door vooraf al te kijken naar explicite interesses / disciplines en ervaringsniveau per combinatie, en op deze manier de groepen in te delen. Dus iedereen moet op deze wijze prettig kunnen rijden/trainen. Daarnaast zullen ruim vooraf geplande data alleen vervallen in geval van extremen.

Met een gezamenlijke training kun je diverse kanten uit:
je rijdt met een aantal in de bak, en wisselt ervaringen uit, helpt elkaar,
of, wij kunnen er voor kiezen om trainers uit te nodigen.

Ons idee is om het een combinatie van beiden te maken, waarbij de (vaste) groep deelnemers op democratische wijze inspraak hebben op de uit te nodigen trainer (m/v).

Basisgedachte is om het leuk, leerzaam en betaalbaar te houden. Een goede en ontspannen onderlinge sfeer vinden we ook erg belangrijk.

Nu ben ik dus nieuwsgierig of dit is wat FlyingHigh al dacht, of heeft FH soms andere goede ideëen???

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 22:53

Dit idee komt me akelig bekend voor...is Westernworld van het strijdtoneel verdwenen? euhm...

mnh
Berichten: 30
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-01-03 23:03

Jac schreef:
Dit idee komt me akelig bekend voor...is Westernworld van het strijdtoneel verdwenen? euhm...


Helemaal correct, en dit wiel heb ik niet zelf uitgevonden, alleen geven wij er nu zelf een eigen draai aan.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 23:05

Jac schreef:
Dit idee komt me akelig bekend voor...is Westernworld van het strijdtoneel verdwenen? euhm...


Ja

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 09:41

[quote="mnhDaarnaast zullen ruim vooraf geplande data alleen vervallen in geval van extremen.
<knip>
wij kunnen er voor kiezen om trainers uit te nodigen.
<knip>
Basisgedachte is om het leuk, leerzaam en betaalbaar te houden. Een goede en ontspannen onderlinge sfeer vinden we ook erg belangrijk.

Nu ben ik dus nieuwsgierig of dit is wat FlyingHigh al dacht, of heeft FH soms andere goede ideëen???[/quote]

Deze punten vind ik erg prettig. Niet dat geneuzel dat het weer eens geen doorgang heeft omdat...blablabla...
Ook graag echte trainers erbij. Ik blijf altijd trouw aan mijn eigen trainster, maar om daarbij soms eens een ander te treffen is misschien best eens leuk, maar het hangt er heeeeeeelemaal vanaf WIE Cool .
Ook een lekker relaxed sfeertje zonder poeha erbij vind ik belangrijk..... *LOL*

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:40

Ik heb nog geen trailer maar daar wordt aan gewerkt. En als die er is lijkt het me heel leuk!
Misschien iemand ook eens ergens in Brabant organiseren...?? Lachen

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:47

He flying high, gaan we gezellig samen toch????????? Lachen Bij mij is het de snelweg opknorren en je bent er al.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:31

cornelie schreef:
He flying high, gaan we gezellig samen toch????????? Lachen Bij mij is het de snelweg opknorren en je bent er al.


Alleen hoe krijg ik mijn paardje mee.........of sta jij met Pride op de carpool- strook te wachten, *LOL* *LOL* .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 11:52

Je hebt toch een trailer }>

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:03

gera schreef:
Leusden is voor mij goed te doen en ik ben dan ook geinteresseerd in wat jullie allemaal aanbieden op westerngebied. Ik ben echter een beginnende westernruiter en zal nog niet snel aan een clinic of zoiets dergelijks deel kunnen nemen, simpelweg omdat ik denk dat ik de western(hulpen) nog niet goed genoeg beheers. Maar over een tijdje zie ik er zeker wel wat in Lachen

Ik denk dat je best met een clinic mee kunt doen, die zijn immers bedoeld om je iets te leren. Ik weet niet of je les krijgt op dit moment? Anders kun je ook nog het nadeel hebben dat je de hulpen die je nu nog niet goed beheerst verkeerd aan leert en dan moet je die later weer anders aanleren. Je kunt natuurlijk ook gewoon een keer mee gaan kijken naar een clinic waar mijn zus of ik aan meedoen. O.a. Sprite en Jac zijn afgelopen zondag ook naar de clinic komen kijken waar ik met Dusty heb gereden. Altijd erruuug gezellig en nuttig!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:19

Ik hoorde het inderdaad al van Sprite. Ik denk dat ik aanstaande zondag ook ga.. Het is vast ontzettend leerzaam voor me.
Ik krijg trouwens geen les op dit moment. Vandaar dat ik het ook belangrijk vind om naar anderen te kijken, inderdaad zodat ik geen foute dingen aanleer die ik over een tijdje weer moet afleren

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 14:42

cornelie schreef:
Je hebt toch een trailer }>


Ja, lieve schat......maar ik zou Straw dan mee willen nemen en die staat toch echt niet thuis Haha! . Vandaar....sta je dan te wachten op de carpool- plaats???? }> }>

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 18:42

Duh......... ben wel goed maar ik ben niet gek. Ik heb me ook alvast maar opgegeven voor de clinic van Rieky.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 22:32

Leuk dat jullie hier weer mee beginnen. Ik heb in het begin een paar keer meegedaan. Was er toen erg blij mee. Mooie locatie, lekker dichtbij, veel parkeerruimte, mooie binnenbak etc.

Ik ben toen afgehaakt door het organisatorische geharrewar, maar dat is nu, met de frisse start, vast niet meer aan de orde.

In de evaluatie van de eerdere trainingen zijn hier op Bokt best goede suggesties gedaan. Misschien is daar nog iets van te leren.

Ikzelf doe denk ik niet meer mee. Tijdgebrek en clinicmoe. Maar ik weet zeker dat er hier in de regio animo genoeg is. Succes!

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

KarinG

Berichten: 179
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Sondel Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 23:33

Ik ben afgelopen zondag bij een clinic van Barry Schuurman geweest. De opzet deed me eigenlijk een beetje denken aan de gezamenlijke training van Rinus denken.

Acht ruiters in de bak die voor zichzelf aan het rijden waren en Barry die in zijn algemeenheid stond te praten (met microfoon). Hij reageerde op dingen die hij zag en bepaalde in zekere mate wat er gedaan werd, maar sprak niemand individueel aan. Zo kon je, terwijl je reed ervan meepikken wat je bruikbaar vond. Soms waren het basis reminders over zit en houding dan weer over een mogelijke aanpak bij een bepaald probleem (bijv. rechte lijnen rijden). Verder algemene dingen over wat een goede warming up inhoud, hoe je het beste met een wedstrijd situatie om kan gaan, etc..

Het was misschien niet helemaal zoals ik een clinic verwachtte, maar toch was het best leerzaam en zeker de 15 euro waard (voor twee uur). Een dergelijke vorm zou voor de gezamenlijke training ook heel geschikt zijn. Er kunnen dan met gemak acht ruiters in de bak, wat het financiele plaatje ook ten goede komt.

Misschien het uitproberen waard?

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:14

een reactie van mij nu,al weet ik niet of jullie hierop zaten te wachten.
inderdaad zijn de ideeen, die achter de trainingen zitten zoals er nu bij barry gereden worden.
zo ook in het begin onder mijn leiding,de eerste trainingen waar claudia en jan aanwezig waren zijn zo begonnen,op de eerste avonden waren er dus óngeveer 18 ruiters aanwezig en moesten wij de buiten en binnenbak gebruiken om iedereen aan zijn trekken te laten komen.
op de volgende avonden waren er minder ruiters aanwezig dit omdat de meeste ruiters moeite hadden om aan hun mederuiters vragen te stellen,daar waren zij te verlegen voor, was het meest gehoorde excuus,plus het feit dat men zijn/haar paard niet in een stal kon zetten,tijdens het wachten op de volgende groep.
ook zou de bedoelijng zijn dat een ruiter zijn of haar trainer een keer mee zou nemen,om te laten zien waarom die zijn leerling het op die manier liet doen.

dit was het idee vanaf het begin.
later zijn uit de groep rijders vragen ontstaan,om clinics te organiseren inplaats van trainingen,daarom zijn de gezamelijke trainingen verwaterd.

in het voorjaar heb ik weer een locatie waar die traingen gehouden kunnen worden,dus wat mij betreft zouden we weer op die manier kunnen gaan rijden,laat die kans straks niet liggen.

en maak gebruik om de clinics die op de oude locatie gehouden worden,simpel,omdat de westernsport al jaren in het verdomhoekje staat,en we daar nu echt eens vanaf moeten.

met vriendelijke groetjes,

Rinus

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 11:17

Hier nog een bezoeker van de avonden bij Barry en Mehlika waar Karin het hierboven over heeft. Ik denk dat je die avonden bij hen ook niet zo zeer als clinics moet zien, maar echt als trainingsavonden. Zelf zien ze het ook op die manier. Vandaar dat Barry ook niet continue bezig is mensen persoonlijk aan te spreken op wat hij ziet, en je inderdaad krijgt dat ieder voor zich de voor hem of haar belangrijke dingen eruit pikt. Ze zijn hier al twee jaar mee bezig, en op alle onderdelen. Elke twee weken komt er weer een nieuw onderdeel voorbij, dus voor elk wat wils. Ik moet zeggen dat ik nog nooit met een ontevreden gevoel naar huis ben gegaan; mijn paard en ik leren elke keer weer nieuwe dingen; grove dingen en puntjes op de i. Ik vind het in elk geval een heerlijke manier van trainen....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers