Wat vinden jullie van de kosten van de vakantie..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Wat vinden jullie van de kosten van de vakantie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 15:46

In de zomer.. ik vind ze echt belachelijk. Je kan bijna geen normale reis meer boeken, je zit zo op de 800 euro.. nou sorry maar dat kan ik niet zo even uit mijn mouw schudden.. Scheve mond helaas pindakaas..
We zitten erover te denken om met 4 pers naar Cran Canaria te gaan. Vorige jaar hadden we daar een super plek wel wat verder van het strand af, maar het huisje(appartement) had een tuintje en een dakterras, en het zwembad lag tegenover het huisje, je kon je er zo in laten vallen..
Dit koste nog geen 500 euro.. dit jaar kost hetzelfde appartement in dezelfde tijd 715 euro .

Ben ik nou zo'n centene*ker of hebben jullie dit jaar allemaal dit probleem..
De euro maakt het leven goed duur in iedergeval..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:48

geen last van ga lekker naar mijn ouders twee weken hoef alleen maar de kosten van het tentje te betalen en ze een keer mee uit eten nemen


Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:00

Het is inderdaad allemaal behoorlijk duur, vooral als je gebonden bent om binnen een bepaalde periode op vakantie te gaan.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:00

Ik vind het ook erg duur. Ik ga nu naar corfu, 10 dagen. Maar het was ook duur en dan hebben we alleen een appartement en de reis. Ik vind een keer op vakantie gaan toch wel erg belangrijk vandaar dat we het gedaan hebben. Maar ik moet er ook hard voor werken als arme student!

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:01

ja het is echt belachelijk duur! maar ja wat doe je er aan? niet op vakantie gaan? ook geen optie!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:55

Same opinion...
We zijn aan het kijken en vergelijk voor een reisje Turkije en er zitten echt belachelijk hoge prijzen tussen...
En ik wil graag nog eens op vakantie dus het zal toch sparen worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 17:40

idd echt belachelijk. van mijn reis vorig jaar naar griekenland chersonissos had ik een supermooi nieuw dressuur en springzadel kunnen kopen. daar had ik nu nog plezeir van gehad.

x yvon

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 19:29

Ja, het is belachelijk duur. Dit jaar ga ik een goedkope vakantie houden, want ik ben aan het sparen voor een vakantie echt ver weg (India ofzo). Het probleem is dat je toch wel elk jaar op vakantie wil, tenminste ik heb het wel nodig, omdat je toch even weg wil uit de dagelijkse sleur als je een druk jaar achter de rug hebt. En hoe dan ook een vakantie kost geld!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 19:35

Ja dat klopt, maar met de euro denken ze volgens mij dat ze alles kunnen maken.. Op internet zijn op zich nog wel leuke reisjes te vinden voor een betaalbare prijs.. bv www.sunweb.nl

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 19:45

idd erg duur.
Ik heb geluk, afgelopen jaar met me ouders eme naar Canada geweest en toen hebben hun alles betaald.
Dit jaar ga ik samen met een vriendin naar Canada, verblijf daar bij familie en me ouders betalen me ticket...
dus voor mij weinig kosten Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:56

Mja, dat heb ik nou ook. Aan de ene kant wil ik heel graag een paar weekjes weg in de zomer, aan de andere kant moet ik zo lang sparen voor die paar weken dat ik liever wat extra (paardrij)lessen neem ofzo, eigenlijk.
Maarja, uiteindelijk...ga ik vast van de zomer ook wel weer weg! Ik wil eigenlijk naar Schotland, ook niet het goedkoopste land wat je uit kunt zoeken ....Maarja, ik heb dit jaar voor het eerst een vast contract (bijbaantje) dus krijg ik nu ook vakantiegeld, dat scheelt alweer!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:21

Zolang je de toeristische plaatsjes en streken een beetje ontwijkt valt het reuze mee! Tja je kan niet alles hebben in je vakantie. Het is of wat meer geld neer willen leggen voor luxe, of in een iets mindere streek zitten, maar toch een heerlijke vakantie hebben voor weinig geld!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:17

Och.... denk dat je gewoon een beetje moet gaan sjoppen en niet te veel-eisend zijn Haha! Ik verbaasde me er laatst over dat je al voor 650 euro 22 dagen naar Thailand kunt met Peter langhout.... wat boeit het dan als je in een hotel zit zonder airco o.i.d. Haha! Je bent even voor weinig geld aan de andere kant van de wereld. Maarja... ik wil het liefst altijd zo ver mogelijk weg en dan maakt het me niet uit hoe basic het is. Voor andere mensen is het natuurlijk ook erg belangrijk dat men een stukje luxe heeft tijdens de vakantie Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 10:31

samantha23 schreef:
ja het is echt belachelijk duur! maar ja wat doe je er aan? niet op vakantie gaan? ook geen optie!


Die zin snap ik niet: Niet op vakantie gaan? geen optie!
Waarom niet ? Waarom moet je perse op vakantie?
Ik zie vakantie als iets extra's, een luxe artikel en niet iets wat bij de basisbehoeften hoort!

Mahatma Gandhi: "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht."

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 11:52

Tja het is maar net wat je er aan uit wilt geven.
Ik red het lange na niet met €850. Maar goed ik zorg dat ik het hele jaar wat op zij leg voor de vakantie. En dan kan ik in de zomer ver weg op vakantie en kan ik doen wat ik wil. Maar goed het is natuurlijk wel afhankelijk van je inkomen en je wensen.

PS Maarten Thailand moet je gewoon op eigen houtje doen, dat is veel leuker Lachen

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:09

Voor mij is vakantie een eerste levensbehoefte, ik word helemaal gek na een heel jaar Nederland. En idd Thailand zelf doen, leuker en goedkoper. Dit jaar gaan wij waarschijnlijk naar Zuid Amerika, lekker rondtrekken, en dat is idd ook wel meer dan € 850. Maar voirig jaar zijn we twee weken naar Portugal geweest en dan vond ik ook behoorlijk aan de prijs.

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:11

Ben het met Silvia eens, hoezo geen optie om thuis te blijven?
Sterker nog ik ben altijd blij dat ik een thuis kan zijn in de vakantie. Je moet eens rondkijken wat voor leuke dingen je dicht bij huis kunt doen, daar hoef ik niet zover voor weg.

Sprakeloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:28

samantha23 schreef:
ja het is echt belachelijk duur! maar ja wat doe je er aan? niet op vakantie gaan? ook geen optie!

Waarom niet? Ik wordt een beetje simpel van al die mensen die maar roepen dt ze echt op vakantie moeten om te ontstressen Verward
Als je de rest van het jaar wat relaxter leeft hoef je ook niet per se 2 keer per jaar te ontstressen.

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 12:37

Ik hoef zelf niet zo nodig op vakantie, maar ik heb ook nog een partner om rekening mee te houden.
Ik heb wel het idee dat mensen die een eigen paard hebben minder graag op vakantie gaan dan mensen die dat niet hebben.

Voor ons zit ook al weer een verre vakantie in het achterhoofd (nadat we net uit Florida Knipoog terug zijn) en dan red je het niet met 850 euro.

Btw Maarten, ver en luxe kan ook hoor! Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:06

Ik ga zelf het liefste buiten de schoolvakantieperiodes op vakantie. Dan is alles iets goedkoper, overal is het iets rustiger etc.

Ikmoet wel zeggen dat de vakanties steeds duurder worden. Ook in NL.
Een weekje waddeneiland in een bungalow loopt al gauw hoog op.
Soms zie ik de prijzen van een bep. bungalow. Niets bijzonders, geen bijzondere ligging en toch 800 euro.
Je zou zeggen, dat wordt niet verhuurd. Maar toch zijn die bungalows er snel tussen uit en je krijgt er geen klachten over. Mensen willen schijnbaar steeds meer betalen voor hun vakantie.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 13:40

Ik ga niet op vakantie om te ontstressen, ik ga omdat ik graag een paar keer per jaar iets anders zie dan Nederland. Lekker met een rugzak rondtrekken door verre vreemde landen, zalig!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 17:04

Ik heb er nu gelukkig geen last meer van, mijn tante heeft een huisje in spanje gekocht waar haar lieve nichtje Schijnheilig gratis in mag, dus hoef ik alleen maar voor het vliegticket te betalen !!!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 17:33

ja soms kunnen de vacanties echt heel duur worden en echt van prijz verschillen.

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

ikke

Berichten: 37460
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:17

Een vacantie kost mij altijd meer dan 1000 euro, hoe kort ik ook ga. Maar die kosten bestaan voor een belangrijk deel uit gescoorde auto-onderdelen Extreme duivel Extreme duivel Ik vindt dat ook helemaal niet erg, als ik die onderdelen in NL had gekocht, was ik meer dan 1000 euro kwijt geweest en nu heb ik er nog vacantie bij ook!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 11:34

Ik vind vakanties ook veel te duur en daarom ga ik hooguit 1 x in de 2 jaar. Ik ben het niet gewoon om in een korte tijd zoveel geld uit te geven en dat is wel waar het op neer komt als je op vakantie gaat.

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, bente_sat, Bowo, Britta31, chocky84, DotBot, ellen05, heidy_wilco, HELder, MerleSimone, Mirre1415, Miss_Mii21, mooney, ontherun, Roos_h, Saintelette, sunshine, Unoo, Zwerte en 62 bezoekers