Ik ben blij dat ik niet in Rusland woon nu...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Ik ben blij dat ik niet in Rusland woon nu...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-03 22:18

Rusland zet leger in tegen koude
MOSKOU (ANP) - Rusland heeft donderdag zijn strijdkrachten ingezet om te helpen bij problemen die door de bittere vrieskou zijn ontstaan. In delen van het land daalde het kwik tot 50 graden onder nul, de laagste temperatuur in ruim twintig jaar.
De koude heeft al honderden personen het leven gekost. Veel verouderde en verwaarloosde stadsverwarmingssystemen raakten overbelast door de grote vraag naar warmte en begaven het. Volgens de autoriteiten zitten ongeveer 25.000 personen zonder verwarming.

Rond de stad Sint Petersburg bedienen militairen verwarmingsketels en mobiele energiecentrales om gebouwen te verwarmen waarin al dagen niet was gestookt. In het verre oosten helpen troepen bij het verspreiden van noodvoorraden brandstof in afgelegen dorpen en boerderijen.

Copyright 2003 ANP



Dan laat mij maar lekker hier wonen hoor.
(Maar toch vind ik het koud buiten brrrrrr)

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:24

is ehm... erg koud!
Bij mijn vriend in Bosnië wordt het zaterdag -24 dus ook brrrrr

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:26

Ja ik ben ook blij dat ik hier in Nederland woon, vind het hier al koud namelijk. Mijn oom en tante wonen in Letland en waren hier met kerst en oud en nieuw en zijn nu net weer terug naar Letland, daar is het ook -35 moet er niet aan denken...

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:29

Hahaha daar hadden wij het ook al over vanmiddag op de kinderboerderij. We zaten namelijk 2 uur zonder stroom de hele straat daar. Wij zo je zult maar in Rusland zitten en dan valt de stroom uit. Maar we hebben het daar in de kantine warm kunnen houden door het fornuis aan te zetten en het hielp echt. Arme mensen daar daar heb je echt kans op bevriezings gevaar bijna.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:31

Djiezzz, ik voel me in Nederland al net een ijsklontje, kan je nagaan...

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:41

Cody hoop dat je niet zo erg trilt als die in je onderschrift Scheve mond Tong uitsteken

Het is zo koud hier !
Kan me niet voorstellen hoe koud het daar is!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:43

- 50!! Boos! ik vind -12 hiero al helemaal niets.......

Jeetje... hou houden die zich dan wel niet warm... Zouden er daar ook zijn die op hun brommertje naar hun paard moeten Haha!:D:D:D:D

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:46

-50?
Bij het idee krijg ik het al koud!
Vond met -15 skiën (nee, dat was niet dit jaar) al veelste koud!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:48

Een collega van mij kwam net terug van vakantie uit Moskou (zijn vriendin studeert Ruslandkunde). Toen was het - 30 brrrrr.

Trouwens hoorde net op het nieuws dat het in Nieuwe Beerta (schrijfje dat zo) - 17 was!
En in Venetie was het ook -20!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:53

Triest dat in een land waar het zo ontzettend koud kan zijn, de infrastructuur zo slecht is, dat er zelfs mensen als gevolg van niet werkende verwarmingen komen te overlijden...

Ik ben blij dat ik hier ben geboren en niet daar....

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-03 22:57

Ik heb een keertje -24 graden meegemaakt, maar dit hoef ik toch echt niet mee te maken.

Een collega van mijn vriend heeft een keertje in een Russisch hotel overnacht met -30 graden. Alleen klein detail: het raampje was kapot en dichtgeplakt met karton...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 23:01

Zolang als je je hoofd maar warmhoudt en genoeg dek hebt is het niet erg hoor. Ik heb ook bij mijn grootmoeder op zolder geslapen waar je tegen de dakpannen aankeek. Ook een gat in het raam, en de ijspegels van de bevroren adem op de dekens 's morgens...

Het enige vervelende was als je er uit moest...duurde dan wel erg lang voordat je weer warm was...

En ook daar heb ik koude nachten meegemaakt...geen -30 graden maar wel - 20.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 23:39

ik heb weleens gehoord dat als het zo koud is, je ogen zelfs dichtvriezen.. (iehw Bloos )

*brr* je zou daar maar zitten, zonder verwarming..

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 00:04

Aaaaaa vreselijk zeg, moet je toch niet aan denken onder 1 meter den=kens heb je het mischien dan net niet koud.
Ach vind ik echt heel zielig voor die mensen.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 00:49

Verschrikkelijk die kou!
Een kennis van mij liep stage in Rusland, het was er zo extreem koud dat ze eerder is terug gekomen. Haar kamer had geen verwarming terwijl het buiten -25 vroor, het tochte, koud water...brrrr het idee alleen al. Dan treffen wij het wel hier!

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 09:03

Hoi, vandaag is het lekker weer, -21 op de thermometer vanmorgen. In huis gewoon 23 graden. Gisteren was het dus -2. Klinkt leuk, maar wel erg vochtig en bewolkt. Ideaal winterweer is ongeveer -15 graden en zonnig. -21 is de grens waarbij het leuk blijft. Als het veel kouder wordt, voel je namelijk het slijm in je neus bevriezen als je inademt. Hardlopen is ook niet aan te raden, want je kunt niet te diep inademen.

Het is hier de laatste 2 weken al veel kouder dan normaal. In Rusland zijn ze trouwens wel wat gewend, hoewel -30 toch wel erg veel is. Het probleem daar is dat mensen het extra geld om de huizen te verwarmen niet op kunnen brengen en dat de huizen ook niet zo perfect geisoleerd zijn als in Finland.

Ik zag op het journaal dat het al vroor op de bevallingsafdeling in een ziekenhuis. Ook geen pretje.

PS: toen we terugkwamen was ons huis ook al afgekoeld tot 19 graden, brrr.. Ik heb toen gelijk de steenhaard aangezet. Met hout stoken kreeg ik die 900 kubieke meter van ons in een paar uurtjes op 27 graden...

Wat jullie goed in je oren moeten knopen: Onze kou is niet jullie kou. -15 graden in Finland is heel wat warmer dan -3 in Nederland.

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 09:09

27 graden in huis?

De baas van mijn vriend gaat komend voorjaar in Finland wonen. Hij heeft daar nu een huis, met een buitenthermometer aangesloten op Internet (ofzo), hij had het erover dat het daar bijna -40 was geweest.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 10:13

Mensen moesten eigenlijk neit in zulke gebieden gaan wonen, daar horen ze gewoon niet thuis. Veel te koud, daar is een mens niet op gemaakt!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 10:53

Vorig jaar was hier een programma op de tv, over zo´n dorp(je) in Siberie. De temp. lag daar tussen de -50 en - 55 C !
De enige vrachtwagen die er in dat dorp was, moest de hele dag aan blijven, anders kregen ze dat ding niet meer gestart Scheve mond !
Zaterdag avond gingen ze dansen; als er genoeg mensen in het buurthuis waren en ze flink aan het dansen bleven, kregen ze de temp. rond het nul-punt Clown ! In de stal, bij de paarden en koeien was het nog het beste uit te houden : + 3 - + 5 C Pling !

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 12:34

en niet alleen nu *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 12:52

In Alaska is het ook zo koud. Vrouwen trekken naar warmere oorden, mannen schieten daar over bij de vleet.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:41

Desiree schreef:
Mensen moesten eigenlijk neit in zulke gebieden gaan wonen, daar horen ze gewoon niet thuis. Veel te koud, daar is een mens niet op gemaakt!


Groot gelijk, ze moeten allemaal in Nederland gaan wonen (sorry, schot voor open doel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:03

joostvangestel"]
[quote="Desiree schreef:
Mensen moesten eigenlijk neit in zulke gebieden gaan wonen, daar horen ze gewoon niet thuis. Veel te koud, daar is een mens niet op gemaakt!


Groot gelijk, ze moeten allemaal in Nederland gaan wonen (sorry, schot voor open doel)
[/quote]

Naar aanleiding van andere postings van Desiree wil ze juist niet dat mensen in Nederland komen wonen. Nederland was vol geloof ik...........
Maar als ze daar ook niet kunnen wonen, blijft er weinig over!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:05

aanpassen heet dat pipo *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 16:09

SuperPepeijn schreef:
aanpassen heet dat pipo *LOL*


Aanpassen? Waarbij/op/voor?

Ga jij je aanpassen? Haha!