Duim gekneusd??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Duim gekneusd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 22:11

Vandaag met Maaike naar stal geweest waar de paarden nog op stal bleken te staan. Tinka en Yaris heb ik naar buiten gedaan, in de bevroren en besneeuwde buitenbak, maar toen ik de twenter ophaalde stond hij zo naast me te stuiteren en te doen dat ik besloten heb dat de eigenaresse hem zelf maar buiten moest zetten omdat ik niet op mijn geweten wil hebben dat hij zijn poten breekt of een andere blessure oploopt als ik hem in de bevoren bak zet en hij ontploft. Want dat zou zeker gebeuren. Wist ook niet waarom hij op stal stond namelijk, dus helaas pindakaas...
Maargoed, hij was dus nogal aan het springen en trekken naast me en ik denk dat ik mijn duim verdraaid heb. Voelde er vanmiddag nog nauwelijks wat van, maar nu doet het toch wel behoorlijk pijn en wordt hij ook dik. (nu besef ik ook dat ik VAAK de spatie intoets met mijn duim Schijnheilig )
Tips?


HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:17

Zo'n soort geintje heb ik ook een keer gehad met 1 van de Shires. Ik voelde gelijk dat het niet goed zat en ben maar even naar het ziekenhuis gegaan. Bleek dus dat ik hem gebroken had Huilen . Ging toch iets sneller als ik had verwacht Haha! .

Waarschijnlijk heb je je duim gekneusd en ben je al te laat om het te verzachten d.m.v. koelen. Misschien helpt het nog wel een beetje, een andere oplossing weet ik ook niet. Als het stevig pijn blijft doen misschien toch maar even naar het ziekenhuis ?

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu


Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:19

O Men, dat kan zo zeer doen!

Dat wordt even een tijdje niet duimpje zuigen, duimen draaien, duimen en liften....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 22:38

Koelen?? Heb je m'n onderschrift niet gezien? Schijnheilig
Denk ook dat het te laat is eigenlijk.
Dees het doet inderdaad verrekte (what's in a name) zeer.

Hoe voel je het verschil tussen gekneusd en gebroken? Lips are sealed

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:45

Bij gekneusd doet je hele duim pijn. En gebroken kan je vaak 1 specifieke plaats aanwijzen. (uitzonderingen bevestigen de regel....).

Kan je 'm nog bewegen? Dan ís ie waarschijnlijk niet gebroken.

Maar een scheurtje in je bod kan ook nog en dat is ook niet fijn.

Alsnog koelen. minstens 10 minuten. Dan arniflor of als je denkt dat het een verrekte spier is spiroflor erop rek verbandje erom en kijken of het beter wordt. ALs het morgen erger is ipv minder erg dan even naar de dokter.

(Handig he EHBO diplome Haha! )

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 22:48

Ik kan hem bewegen ja. Alleen niet helemaal buigen. Het is mijn rechterduim, ik kan hem naar links toe wel zonder pijn vastpakken, maar als ik hem zeg maar in de richting van mijn wijsvinger beweeg doet het ontiegelijk pijn. Heb er nu idd arnica op zitten en een tapje erom om hem aan mijn wijvinger te plakken, anders drukt hij toch steeds automatisch op de spatie *LOL*
Zal morgen wel eens kijken hoe het gaat.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:51

Ik denk niet dat íe gebroken is, maar dat je spier verrekt is. (dat doet vaak meer pijn!) Heb je geen rekverbandje in huis? ff inzwachtelen is wel fijn gevoel!

Toen ik mijn duim geBROKEN had, kon ik mijn duim helemaal niet bewegen en mijn hand mocht niemand aanraken.
Als jij nu nog zit te tikken, denk ik niet dat 't gebroken is

Succes!!

Nu heb je waarschijnlijk ook pas door hoeveel je met je duim doet!!

:evaw:

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 22:54

Nou dan zal het wel meevallen gelukkig...

(maar zeg nooit dat het wel meevalt omdat iemand nog zit te bokken, kan me nog verhalen van mensen herinneren die plat op de rug op bed nog lagen te bokken *LOL* )

Nee heb geen rekverbandje in huis, maar de tape werkt voorlopig ook wel even. Alleen het typen gaat wel langzaam zo, je duim is idd best wel onmisbaar

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:56

Cody schreef:
(maar zeg nooit dat het wel meevalt omdat iemand nog zit te bokken, kan me nog verhalen van mensen herinneren die plat op de rug op bed nog lagen te bokken *LOL* )



ehhh ok, daar heb je gelijk in. Maar als het echt pijn deed was je wel met 1 hand aan het bokken geweest ipv een vastgeplakte duim (en dan niet met 1 seconde lijm als Ilindra, maar met tape Haha! ) )

:evaw:

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 22:57

Hop.... even een paar aspirientjes naar binnen werken, dan kun je tenminste pijnloos verder bokken Haha! Morgen even naar de drogist om arnica-gelei te halen en dat er een paar dagen op smeren... dat helpt erg goed tegen kneuzingen. Sterkte!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 23:03

Klinkt als verrekt of gemneusd inderdaad. en dat doet zeer! Arme jij.
Traumeelzalf helpt ook goed net als arnica. Sterkte!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 23:03

Ik dacht eerst ook dat m'n (middel Haha! ) vinger alleen maar gekneusd was, kon hem nog een behoorlijk stuk buigen enzo. Toen werd hij wel erg dik, dus om alle onzekerheden weg te halen, toch maar foto's laten maken en een prachtig breukje schuin door het 2e kootje Boos! . De botten zaten nog recht boven elkaar, daarom kon ik hem ook nog buigen. De vinger hoefde gelukkig niet gezet te worden en nadat ik een vinger uit m'n rijhandschoen had geknipt, kon ik gewoon weer rijden Haha!

Sorry voor het koel advies, zal het nooit meer zeggen (misschien in de zomer, maar dat duurt nog erg lang Haha! ).

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 07:20

Hmmm beetje late reactie, zie dit topic nu pas. Dat beest deed ook wel errug maf Haha!
Hoe is het nu met je duim?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-03 10:52

Gaat een stuk beter maar af en toe blijft hij nog 'hangen' net of er een spiertje bekneld zit ofzo. Zal mijn paps er eens naar laten kijken als ik daar toevallig ben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 10:53

Cody schreef:
Gaat een stuk beter maar af en toe blijft hij nog 'hangen' net of er een spiertje bekneld zit ofzo. Zal mijn paps er eens naar laten kijken als ik daar toevallig ben.

Misschien kan je hem beter wat rust geven, dus 2 weken niet typen...

Tong uitsteken Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Boheme, Charlottemv, Dennenboom, Edisons, Eliana, friendly, IASCrawler, Inney, Lalladidoo, Leukertje, Lucia88, maaikemuis, MissJeanny, Patriesje, Plus_en_Min, ReneeMonty, Roosch, Stybba, Suky en 180 bezoekers